Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Underjordisk skydebane
#1
Jeg har planer om at lave en 100 m. underjordisk skydebane hjemme på gården.
Den skal starte som 15m bane, der er 2,2m x 2m (opbygget i fundablokke), så jeg også kan træne revolver og pistol der "nede".
Den skal kun bruges af mig selv, naboen og venner, så der er grænser for hvor meget jeg vil ofre.
Er der nogen der ved hvor man kan købe 120-150cm. brøndringe m. fejl ?
Forslag til en helt anden måde at etablere skydebanen på modtages også gerne [Smile]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Nå. Jeg har ellers 104 meter 50cm rør til at ligge.....

100cm betonrør med fod koster ca. 1500,- pr. m.[xx(]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Nå. Jeg har ellers 104 meter 50cm rør til at ligge.....

100cm betonrør med fod koster ca. 1500,- pr. m.[xx(]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Men er 50cm ikke lige i underkanten ?

Hvad med trykket i så lille et rør ?

Jeg blev en gang fortalt at trykket kunne have indvirkning
på præcisionen. Men det er måske bare en and.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#4
Men er 50cm ikke lige i underkanten ?

Hvad med trykket i så lille et rør ?

Jeg blev en gang fortalt at trykket kunne have indvirkning
på præcisionen. Men det er måske bare en and.
[/quote]
Vi bruger den samme dimension, som M@X nævner, men har lavet et trykkammer, som en start på tunnelen.

MVH Schönauer

[Image: free-fighting-smileys-577.gif]

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Som Schonauer skriver:

Tror ikke det betyder så meget, bare hvis du laver et ordentlig "expansionskammer" inden rør starter.

Har været med i projektet da vi byggede 100m tunel af 120mm rør i Aalborg, og vælgte 120mm fordi vi ingen expansionskammer har.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#6
cm Buba cm [Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Hej Rex

Måske Max har billeder på underjordisk skydebanen for dig[?]

mvh...Eric

Ever notice theres no mosquitos in a blizzard?
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#8
Hej Rex

Grav en rende hvor du lægger et drænrør i bunden samt et lag grus på 20 cm her på opstamper du en sandpude, i sandpuden graver du en mindere rende til et rør på 50 cm feks pvc rør, denne rende støber du så op. Røret kan som sådan bestå af hvad som helst du kan skaffe, jeg tror et isokærn rør vil have en mere behagligt lyd en et glat rør og de er ikke så dyre som betonrør.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#9
Øh, dumme mig[:I]!

Nu gik jeg rundt i 33 år og troede at cm og mm var det samme.

Mange tak for det Høgh[Smile].

Jep, det gik lidt stærkt, det er 1,2m der er tale om.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#10
Citat:quote:

Nu gik jeg rundt i 33 år og troede at cm og mm var det samme.


Er du ikke ortopæd-kirurg? Og er det ikke noget skidt for patienterne du ikke kender forskel....[?][?][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Citat:quote:

Nu gik jeg rundt i 33 år og troede at cm og mm var det samme.


Er du ikke ortopæd-kirurg? Og er det ikke noget skidt for patienterne du ikke kender forskel....[?][?][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik



De stakler der skal have Buba til at bortoperere 12 mm af et eller andet.

Der er ikke meget tilbage når han har taget 1,2 m [Big Grin][Big Grin]

Må ikke håbe han bruger blaseren til amputation [:0]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by kim richter

Hej Rex

Grav en rende hvor du lægger et drænrør i bunden samt et lag grus på 20 cm her på opstamper du en sandpude, i sandpuden graver du en mindere rende til et rør på 50 cm feks pvc rør, denne rende støber du så op. Røret kan som sådan bestå af hvad som helst du kan skaffe, jeg tror et isokærn rør vil have en mere behagligt lyd en et glat rør og de er ikke så dyre som betonrør.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted



Kim - jeg er ikke entreprenør eller rørlægger (ikke engang håndværker på hobbyplan [V]). Med andre ord: Kunne du ikke lave en skitse - forslaget lyder ret så brugbart. [Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#13
Det er det jeg siger, GODT I VAR DER!!

Tænk de lemmer i har redet[Big Grin]

Godt gået drenge!

P.S. Derfor har vi sygeplejersker til at holde øje med os. Nogle fantastiske mennensker, de damer.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#14
Jeg laver en tegning en af de næste dage.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#15
Hey Buba.

En ting er, at du tager fejl af cm og mm, men hvad siger sygeplejersken når du har bildt hende ind at du råder over 1,20 m og I så kommer hjem og du kun har 12 mm. ?

Nå, spøg til side. Jeg kan kun sige, at jeg er grøn af misundelse over de der har mulighed for at lave 100 m underjordisk skydebane derhjemme.

Tænk sig at strikke en ladning sammen man tror på, og så bare lige rulle kontorstolen væk fra ladebordet og hen til skydebænken for at afprøve sagerne. Det må være tæt på perfektion.

Skulle jeg lave noget tilsvarende, så skal jeg nok have købt et par paller dynamit til sprængningsarbejdet først.

Edit:
Kom lige i tanker om en ting; Man må kunne kannibalisere en kronograf og indbygge stumperne i røret. Lavet rigtigt får man kronograferet hvert eneste skud. [:p]

Edit mere; Hvis man bruger to kronografer kan man indbygge en i hver ende af røret, så har man en V0 og en V100 for hvert skud [:p][:p].

Så kan man udregne BC for det projektil ved den hastighed, og så kan man lave nogle mægtig gode overslag over kuglebanen på længere hold..... hov, nu kom der savl på tastaturet [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout
Skulle jeg lave noget tilsvarende, så skal jeg nok have købt et par paller dynamit til sprængningsarbejdet først.


Det kunne man vel også få et par gode timer til at gå med [:p].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#17
@ Lasse

Det gør vi også!

Det eneste der skal til er: kunstigt lys over chronographen. Det er en nem sag, man kan enten lave et selv(lysstofsrør virker ikke), eller købe sig ud af det.

Det virker rigtigt fint, altid varmt, tørt og ingen vind.

Det med sygplejerskerne er ingen problem, jeg må ikke tage dem hjem for min skolelær.
Hun er også matematiklær, og hun har styr på mål.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by LasseScout
Skulle jeg lave noget tilsvarende, så skal jeg nok have købt et par paller dynamit til sprængningsarbejdet først.


Det kunne man vel også få et par gode timer til at gå med [:p].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Jeg talte med en entreprenør heroppe, mener han sagde 400 gram pr. kubikmeter klippe der skal knuses.
Han brokkede sig også over prisen, mener han sagde 30 kr/kg(Når man køber et Tons), hvor det i Danmark koster under det halve, og i Polen kan dynamit vist hentes til 5-10kr/kg.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#19
Jeg har været ved at regne på hvad det kan koste og har er det især røret der koster, jeg har fundet ud af at det billigst nok vil være stål rør feks. ventilationsrør de fåes ned til omkring 250 kr. pr.m.

Jeg regner med at der er brug for 80 m rør idet der bygges 17 m først og 3 m til slut i fuld kælder størrelse.

Selv udgravning vil tage en rendegraver 2 dage dvs. ca 8000 kr
Jorden ca 150 m3 forudsætter jeg kan blive på grunden.
Køb af grus og sand 120 m3 ca. 8500 kr
Køb af stålrør 80 m a 250 kr. 20000 kr.
Køb af 25 m3 beton a 550 kr. 13750 kr.

ialt ca 50,000 kr. eller 625 kr. pr. m

Jeg har også regnet på at bruge 15 cm fundablokke det løber op i 650 kr. på m.
Der er regnet med at man kan lave stort set at selv.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#20
Kræver det her projekt en eller anden for for tilladelse[?].Bare nysgerrig, for det kunne da være ret skønt med sådan en ting i min baghave også[:p].Jeg vil nu mene at ham rendegravsføreren fra Kims udregning nok burde kunne grave den smule rende og de par huller på 1dag.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)