Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L- 338 win mag
#1
Ved at det har været oppe før- har brugt søgefunktionen[^]
Overvejer at skaffe en riffel i den tungere ende(ved at det er et pigekaliber i de flestes øjne[:I])
Overvejer 338 win mag- evt i en S&L DL97. Er der nogen her der har erfaring med dette. Hvad siger i til: kaliber/riffel?
Kommer nok ikke meget udenlands, måske Norge/Sverig og Tyskland.
Ville 9,3x62 være bedre? [?]
Er godt klar over at der ikke er noget entydigt svar på mit spørgsmål.
Nogen som ved hvor der står en S&L i 338?? Hvar er prisen på sådan en fætter i STD?

På forhånd tak

Michael
Svar
#2
Hej Pingvin!

Inden jeg vil kaste mig ud i nogen anbefaling, må du forklare, hvad riflen skal bruges til. Jeg tænker her på vildtarter og jagtformer. Hvilke kalibre står der i våbenskabet for øjeblikket?

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Detn kunne jeg jo ha undgået[:I]
Har pt en Brno 7x57 som jeg vil beholde. En Weatherby mark V 270 weatherby- som jeg måske skiller mig af med og en Brno ZG 47-8x57jS, som jeg måske også sælger.
Har mulighed for krondyr, dådyr og rådyr herhjemme. Sverig og Norge kunne være svin og elg- og hvad der ellers kunne komme for. Tyskland- lidt det samme. Overvejer en lille let riffel i 223 til bukken, bæver og topfugl.

Michael
Svar
#4
Det du skriver at du har lyst til at jage kan fint klares med dem du har 8X57JS klarer det meste det lidt mindre kan du fint klare med din 7X57, tillykke du valgte ret første gang.
Mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Valgte rigtig første gang !!?? Det giver mig jo ingen undskyldning for at købe nyt[:I]
Nej- alvorligt talt. Er super glad for min 8x57- skyder som en drøm, men jeg har svært ved at vænne mig til sikringen.
Så muligheden for at købe en 97 DL i 338 win mag, hvis den kunne findes. Har forelsket mig lidt i det kaliber.
Tak for svarene indtil nu..

Michael
Svar
#6
Hvis du vil sælge den ZG47 i 8X57 så vil jeg gerne købe den. Jeg elsker ZG47`erne..[Smile]
Svar
#7
Du har boet for længe i Norge hr Hentzer [Smile] (Vi sælger alle vore ZG47 den vej)

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#8
Muligt du har ret Jens Ulrik...
Men hvis du har en ZG`er så sig lige til..

Savner ofte Norge i øvrigt.. De dage hvor man bare kunne tage på skydebanen og skyde løs (uanset tidspunkt på døgnet eller ugedag) med alt havde man havde lyst til, er definitivt ovre nu..[xx(]
Men jeg vil bestemt ikke udelukke at jeg flytter "hjem" igen en dag..[Big Grin]
Svar
#9
til [Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Hej Ulrik

Sender dig lige en PM senere.
Elsker den også, men kan bare ikke blive enig med sikringen. Min anden Brno(600) skal den anden vej[Smile]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Hej Ulrik

Sender dig lige en PM senere.
Elsker den også, men kan bare ikke blive enig med sikringen. Min anden Brno(600) skal den anden vej[Smile]



Udmærket. Den skyder rimeligt præcist antydede du vist?? Har den original pibe?
Svar
#12
Hej Pingvin. Få du dig bare købt en 338er. S&L kan jeg ikke udtale mig om, er selv

b..... fanatiker[Smile] Har en jagtkammerat der bruger 338, mest til drivjagt i Polen

men han har både været i Afrika og Canada med den. Han skød moose på 350m med gennemskud

på begge skulderblade. Og bøffel der gik 20m efter 1 skud på 100m. Ved godt at den

normalt ikke er godkendt til bøffel, men den er uhyggelig effektiv.

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)