Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Luftbøsse"
#1
Hvis man nu skal købe en luftbøsse til almindelig have-hygge-skydning,altså ikke til jagt,men samtidig gerne vil have en rimelig kvalitet,hvad skal det så være for een.Jeg har et par Diana'er men de er efterhånden slidt op,så en afløser skal findes.Kravene er at den ikke må være for stor,den skal være forberedt til kikkertmontering,og så skal det nok være i kal .177
Nogen der har et par gode forslag?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Tag og køb en pneumatriffel i stedet for en fjederbøsse - på den kan du bruge en billig kikkert og får en betydeligt bedre, mere præcis og ikke mindst mere holdbar luftriffel. Og så kan du da lige så godt købe den i 5,6 mm.

Alternativt køber du en af de absolut billigste Gamo'er eller lignende og skifter efterhånden som de er slidt op.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
du får også nogle flotte overarme i tilgift, nå du pumper de 200 bar.

køb en FX

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
.... og lej en dykkerflaske....[Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Ja..... det er lidt det der er problemt,ham der skal bruge den(naturligvis under opsyn af mig) er ikke så stor........Så derfor tænkte jeg at en Gl´daws luftbøsse var det bedste.

Citat:quote:

og lej en dykkerflaske....


Smart forslag..[Big Grin][8D]
Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Jeg har nylig købt en FX i 22 - og uden forbehold den skyder som en våd drøm! Den med dykkerflasken er næsten rigtig.

Bruger den pt. til træning af frit stående!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
halløj Thorlak
jeg har brugt min Cyclone i .22 et par år men kun med pumpe.
har også fra min fortid et flaskesæt 2 x7 Liter stående. har du erfaring for hvor mange gange du kan fylde din FX før trykket bliver for lavt?

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Undskyld STROM!

Jeg har ikke købt flasken endnu, men overvejer kraftigt.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#9
Der er en stor luftriffelartikel i det kommende nummer af Jagt,Vildt & Våben. Bl.a. med gennemtrængningstest af forskellige hagl i ballistisk gelatine.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Jeg kan oplyse at jeg har 12 dykkerflasker til salg og en 300 bar`s Bauner.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#11
Til den pris tager jeg hele lageret. [Big Grin]

mvh

rekylling

[Image: REKYLLING.jpg]
Svar
#12
Køb en Gamo Cadet til junior, få den monteret med en af Gamo´s udemærkede kikkert, fin lille skyder til en rigtig fornuftig pris.
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#13
Tak for inputs.
Efter et besøg hos den lokale "grovvare-hegnsmateriale-brændsel og jagt forhandler" blev jeg lokket til at investere i en Diana 24 Classic.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Jeg har nylig købt en FX i 22 - og uden forbehold den skyder som en våd drøm! Den med dykkerflasken er næsten rigtig.

Bruger den pt. til træning af frit stående!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Helt enig - jeg har haft en FX i kal.22 i lidt over et år nu. Drømmene er stadig lige våde.. Helt rå præcision!!! Og perfekt til fritstående skydetræning på 25,30 eller 50 m (afhængig af havens størrelse..)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)