Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
God dag mand økseskaft
#21
Hej ID

Du angiver i ansøgningen at det er til brug for jagt i Sverige, hvorfor begrænse dine muligheder, ikke i stedet anføre ”jagt i udlandet” der er angiveligt flere lande hvor der er tilladt at benytte lyddæmper.

Samme problem er der jo ved ansøgning om tilladelse til benyttelse af halv automat.
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by alan

Samme problem er der jo ved ansøgning om tilladelse til benyttelse af halv automat.



Problem? Kun for nogle... Loven er ikke lige for alle... Husk, Der er altid nogen også inden for etaten der bedst ved hvad du har behov for og så er det jo fedt at kunne lege konge, især hvis man er under tøflen hjemme...

Danmark er jo kendt for at være jantelovens højborg...

Eller er der i virkligheden tale om at der er nogen der ikke har styr på deres arbejde? tjae...

Man kunne ønske at der var ens regler for alle... Men det er der sikkert også hvis man gransker loven efter i sømmene...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#23
Citat:quote:

Problem? Kun for nogle... Loven er ikke lige for alle... Husk, Der er altid nogen også inden for etaten der bedst ved hvad du har behov for og så er det jo fedt at kunne lege konge, især hvis man er under tøflen hjemme...

Danmark er jo kendt for at være jantelovens højborg...

Eller er der i virkligheden tale om at der er nogen der ikke har styr på deres arbejde? tjae...

Man kunne ønske at der var ens regler for alle... Men det er der sikkert også hvis man gransker loven efter i sømmene...



Kære Doktor

Jeg er fuldstændig et hundrede procent sikker på du tager fejl. Loven er lige for alle.

Jeg er også lige så sikker som du på, at der rundt omkring stadig sidder små konger der tror, at de kan træffe afgørelser efter eget forgodtbefindende.

Problemet opstår hvis vi accepterer deres afgørelser og lader dem slippe afsted med det.

Indtil nu har jeg kun hørt, at sagerne skal omkring Justitsministeriet for at blive korrigeret, men hvis selv JM skulle fejle, så har vi folketingets ombudsmand som vagthund, og der har de styr på forvaltningsloven og retssikkerheden, det er jeg helt overbevist om.

Så det kan godt være det bliver lidt besværligt at få "kongerne" til at rette ind, men det kan helt sikkert lade sig gøre.

Fedt at der er folk som ID der gider.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#24
Hej Lasse!

Hører politiet under forvaltningloven og retsikkerhedsloven??.

Er lidt i tvivl

Nyland
Svar
#25
Hej Nyland

Politiet er i særdeleshed forpligtet til at overholde forvaltningsloven. Du kan også se i ID´s afgørelse at de gør det. F.eks oplyser de en begrundelse for afslaget med henvisning til de konkrete paragraffer som de har brugt. De giver også klagevejledning som de skal iflg. forvaltningsloven.

Men politiets forpligtelser stopper ikke der. De skal også overholde Grundloven, menneskeretskonventionen og de uskrevne retsprincipper.

Ifølge grundloven er hjemmet ukrænkeligt. Det er derfor politiet ikke har lov til at brase ind hos alle og enhver for at se om våbenopbevaringen er i orden. Det må de kun hvis de har en begrundet mistanke om, at den ikke er. Det lærte politiet på den hårde måde i nordsjælland en gang.

Det er de uskrevne retsprincipper der fastslår at alle er lige for loven. Jeg mener ikke der findes en speciel "retssikkerhedslov", men retssikkerheden findes alligevel.

Så når en mand en gang har fået tilladelse til at have en lyddæmper til jagt i udlandet, så skal alle andre der opfylder de samme betingelser også have den tilladelse.

Det er muligt at jeg ikke kan få tilladelse til at have en lyddæmper med den begrundelse, at jeg har tinnitus, men hvis jeg skal bruge en lyddæmper til jagt i udlandet, så skal politiet give mig tilladelsen når det en gang er fastslået, at det er en gangbar begrundelse.

Det er børnelærdom for sagsbehandlere i det offentlige, incl. politiet, og derfor undrer det mig hver gang de ikke kan finde ud af det.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)