Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S & L med kunststofskæfte
#1
Jeg var på besøg hos min pusher idag og spurgte om noget med en Tikka T3. Du skal da have en S og L sagde han. Jeg sagde at jeg ville have en med kunststofskæfte, så det er ikke aktuelt. Hans svar var at de var blevet lovet at de ville komme sidst på året eller først i det nye år [:0]. Er han fejlinformeret eller står verden ikke længere? Har ignorenten bøjet sig for efterspørgslen? Kommer der også rustfaste rifler? Spændende [8D]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
kommer der mon nogensinde permafrost på planeten solen[Big Grin][Big Grin][?]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft planeten solen[Big Grin][Big Grin]
/Gammeltoft


Øøøøøhhhhhddeeeee......[Big Grin]

Det er vist ikke en planet ? [Wink]

MVH Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Jeg var på besøg hos min pusher idag og spurgte om noget med en Tikka T3. Du skal da have en S og L sagde han. Jeg sagde at jeg ville have en med kunststofskæfte, så det er ikke aktuelt. Hans svar var at de var blevet lovet at de ville komme sidst på året eller først i det nye år [:0]. Er han fejlinformeret eller står verden ikke længere? Har ignorenten bøjet sig for efterspørgslen? Kommer der også rustfaste rifler? Spændende [8D]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Det kommer S&L med plastikskæfter den dag der er 2 onsdage hver uge, og grisene flyver baglæns[Wink][Big Grin]
Det er muligt at der kommer rifler der er corosionsfrie, men stadigt lavet af rigtigt stål[Wink]

jbn
Svar
#5
Citat:quote:

den dag der er 2 onsdage hver uge, og grisene flyver baglæns

Vi nærmer os, grisene er begyndt at tage lektioner[Big Grin]

[Image: flyingpigs.jpg]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ignorantDet er muligt at der kommer rifler der er corosionsfrie, men stadigt lavet af rigtigt stål[Wink]

jbn



Kan du ikke oversætte den til noget mere pædagogisk? Findes der forresten en oversigt over hvilke overflader man kan få på en S&L ? Jeg kunne, som jeg har skrevet andetsteds, godt tænke mig en matsort og hvis den ikke rustede alt for let ville det bare være et plus.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Kan du ikke oversætte den til noget mere pædagogisk?
galvaniseret, du ved[Smile]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Kan du ikke oversætte den til noget mere pædagogisk?
galvaniseret, du ved[Smile]

mvh
Strom



Det hedder Nirtocarburering(tenifering), efterfulgt af sortoxydering, efterfulgt af polering, efterfulgt af sortoxydering, efterfulgt af endnu en skånsom polering[Wink][8D]

jbn
Svar
#9
Merpris for skydejern med sådan en behandling?

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Har selv et et ønske om et kunststof skæfte til min M97/DL cal. 30-06. Hvis S&L ikke kan tage sig sammen til at lavet det, hvem kan så...hvilke muligheder er der så. Overvejer desuden et kick-stop,Kan det lade sig gøre.
Svar
#11
Kickstop: Ja - man monterer den model, der anvendes til O/U haglgeværer (hvad jeg har hørt) og det skulle virke rigtig godt!

Jeg har set en S&L med et McMillan-skæfte - så bliver det nok ikke mere lækkert, men det koster...Det kan være M@X kan hjælpe der???

Hvad med et lamineret skæfte??? De er efter sigende ikke nær så tunge, men mindst lige så stærke som kunststof - og dem laver S&L da!!! Jeg har set et i sort - det var rigtig lækkert!!!

J.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Jeg har set en S&L med et McMillan-skæfte - så bliver det nok ikke mere lækkert, men det koster...Det kan være M@X kan hjælpe der???

Hvad med et lamineret skæfte??? De er efter sigende ikke nær så tunge, men mindst lige så stærke som kunststof - og dem laver S&L da!!! Jeg har set et i sort - det var rigtig lækkert!!!

J.



Jeg tror nu ikke noget træskæfte - alm eller laminat - overgår eller bare kommer op på siden af et McMillan skæfte mht styrke..

Men du skriver jo også bare "kunststof" - det dækker jo over rigtig meget. Mange "kunststof"-skæfter er bløde og derfor et dårligere alternativ end træ. Laminat er i øvrigt et flot og stabilt skæftemateriale..
Svar
#13
Var lige inde og kikke hos Midwaydanmark....de McMillan skæfter er da "sindsygt" dyre. findes der ikke andre alternativer end det firma, og hvem i dk. kan tilpasse et "råt" skæfte til en M97DL Cal 30.06. Hvad angår rekyldæmper, ville det være mere effektivt med en ventileret bagkappe...?. Jeg tænker lidt på balancen af rifflen. Når man nu er på S.U er økonomi en ikke uvæsentlig med spiller....[xx(]
Svar
#14
Prøv at kontakte Arne Holgersen i Jordløse. Han har tidligere givet mig et rigtigt godt tilbud på et syntetisk skæfte.

Michael
Svar
#15
Hvis du vil have et i laminat, så er KKC en mulighed. JEg har hørt både godt og skidt om dem, men har ikke selv haft fingre i et af disse skæfter.

http://www.usno.dk/page19.aspx
Mvh.

Yeti
Svar
#16
jeg tror nu ikke AH laver noget med McMillan, men derimod Houge og lignende fra Midway.

Jeg overvejer et lave et system hvor man bruger et standard "inletted" skæfte sammen med en beddingklods og derved kan bruge et McMillan eller lignende kvalitetsskæfte.

Men billigt, det bliver kvalitet nok ikke i den sammenhæng[Wink]

Jeg vil tro at skæftet kan leveres i DK for mellem 3700 og 4000 incl moms afh af model (jagtmodeller), dertil kommer bedding..

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
Med hensyn til KKC laminat skæfte. Så prøv at se tidligere tråd .....
Der er både "halvbitre kommentarer" og billeder. [8D]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=9815
/Stanton
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)