Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
anbefalelsesværdigt Labrador litteratur
#1
Hej Alle,

I begyndelsen af maj, er den lab hvalp som jeg har lagt billet ind på klar til at flytte ind hos mig [Smile]
Da det er min/familiens første hund, er jeg gået igang med en bog om hunde træning af Michael Sand, den virker udemærket, men er måske lidt bredt spændende og nogle af øvelserne er lidt løst beskrevet.
Så jeg tænkte om der var nogen herinde der kunne anbefale, noget litteratur specielt med henblik på træning af Labrador.

Knæk og bræk
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#2
Hej Flemming,jeg kan klart anbefale "Jagthunde-Jagt og markprøvetræning" af P.R.A.Moxon ISBN 87-11-12360-5

Det er ikke en "Racebog" men en rigtig god all-round hundebog,jeg har selv to lab's-og jeg har haft meget glæde af bogen i.forb.med træningen af dem.

Og husk så når du kommer i gang med træningen-Grunddressur,grunddressur,grunddressur,det er muligvis kedeligt at blive ved at træne lydighed,men det er alfa og omega i hundedressur.Jagttræningen er sjovere-men det andet er vigtigere i 1.omgang.
Held og lykke med "projektet"[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Hej Flemming!

Jeg har med stor tilfredshed anvendt:

- Moxon: "Jagthunde - jagt- og markprøvetræning" Jægernesbogklub 1997
- Bratsberg-Karlsson & Mohlin:" Retrievern som apporör" ICA Bokförlag 2002

Begge bøger er gode. Førstnævnte kan du sikkert købe i de fleste jagtbutikker. Sidstnævnte er på svensk og kan købes på forfatternes hjemmeside http://www.searover.nu/.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Jamen det ser ud til at jeg skal have fat i:
"Jagthunde-Jagt og markprøvetræning" af P.R.A.Moxon ISBN 87-11-12360-5
I skal begge have tak for jeres svar.

Knæk og bræk
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)