Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
300 win mag,
#1
hej.har lovet en kammerat at lade nogle (rådyrskugler). til hans 300 win mag.han skyder normalt med div, rws kugler.men vil gerne prøve en kugle der laver knap så stort udgangshul. jeg har selv tænkt på swift a frame. eller måske barnes tsx.men vil gerne høre andres mening.
på forhånd tak.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by støver

hej.har lovet en kammerat at lade nogle (rådyrskugler). til hans 300 win mag.han skyder normalt med div, rws kugler.men vil gerne prøve en kugle der laver knap så stort udgangshul. jeg har selv tænkt på swift a frame. eller måske barnes tsx.men vil gerne høre andres mening.
på forhånd tak.



Velkommen til.

Brug search funktionen. Det har været diskuteret flere gange og konklusionen er sådan ca den samme hver gang.
Kuglen er generelt i overkanten til råvildt, hylstervolumen er mere end rigeligt, og kombinationen bliver bare for voldsom.
Det største problem er faktisk at få dæmpet hastigheden til 308 niveau og samtidig fastholde ensartet forbrænding= jævne ensartede hastigheder= præcision.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Brug en mindre riffel. Det er fuldstandig vanvittigt at skyde raavildt med saadan en riffel. Hvis man folger den tankegang saa skulle vennen have mindst en 37mm kanon til elefant jagt.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
hej og tak for velkomst og råd om search funktion.fik mig nok formuleret forkert der skulle have stået allround kugle istedet.min kammerat jagter mest i det vestjyske hvor chancen for råvildt/kronvildt om efteråret næsten er fifti fifti. han skal på bukkejagt i polen og ville så ta 300eren samt den forhåbentlig mere råvildtvenlige kugle med på en testtur.
ps.han har en 6,5+55 samt en 9.3+62 osse.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)