Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aimpoint
#1
Jeg har lige købt mig en aimpoint 9000 med 2MOA dot. Men kom til at se det var en SC. Hvad er forskellen på SC og L? Udover længden på dem?

Jeg har fundet disse 2 link hos aimpoint om deres sigter:

http://www.aimpoint.com/o.o.i.s?id=28&prev_id=28&product_id=113

http://www.aimpoint.com/o.o.i.s?id=28&prev_id=28&product_id=114

Sigtet skal monteres på min tikke i 338wm og det kan sagtens lade sig gøre. Men skal jeg få byttet den til en 9000L? Eller er det ligegyldigt?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#2
Kan heller ikke umiddelbart se nogen forskel andet end på en L er ringafstanden 60mm på montagen og 50mm på SC!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#3
Hejsan,

Har selv en 9000L.

Har ikke stået med begge modellerne i hånden, men blev anbefalet en 9000L'er til min 9.3*62'er fremfor en SC af våbenhandleren.

Men hvis SC'eren passer på din riffel uden gener etc., er det vel blot en smags sag hvilken man skal välge [Wink]

Dersom SC'eren er kortere bliver afstanden til öjet vel alt andet lige längere end for L'eren[?]

-Tore
Svar
#4
Det kan du have ret i.

Jeg har skrevet en mail til aimpoint omkring det, jeg er lidt spændt på hvad jeg får af svar.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#5
Der kom svaret. Eneste forskel på dem er længden.

Citat:quote:

You have right, the only different is the length. L version is longer and fit rifle with long receiver. If the SC fit between the rings it is no problem to use the shorter sight


Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#6
Hej Christensen, Er du aldrig i skole ??
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#7
Hej Hogmeister. Har du hørt om noget der hedder påske[8D][Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hej Christensen, Er du aldrig i skole ??
Hogmeister



jow, men så kan jeg lige så godt sidde her inde og læse i mens [Big Grin] Men i påsken har jeg nu ikke tænkt mig at sidde der oppe helt alene.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#9
Naa undskyld, men herovre begynder paasken nu altsaa forst i morgen Fredag.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#10
Jeg er jo også under uddannelse så vi har ferie konstant[Smile]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#11
Ak ja selv skovvasnet har andret sig aabenbart. Da jeg var elev der i sin tid blev vi behandlet som rekrutter og kunne faa lov til at gaa gennem den varste og tatteste Sitka gran stand under jagten som klapper, for der vill skovfogeden faeme ikke ha' sin hund ind. "Skaf en elev!!" lod kommandoen.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#12
forskellen på den gang og nu er vi er studerende og den gang var men elever. Men kan jo ikke jæge et bundt københavnere i deres fine designer tøj en tur igennem en dejlig tæt sitka bevoksning[Big Grin]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#13
@christensen

Jeg snakker lige med Jens Henrik om ikke du bør vide mere om hvad man kan finde i bunden af Sitkagranskov.[Wink][8D]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Grannåle ? [Smile]
Svar
#15
Citat:quote:

[i]Originally posted by M@X Jeg snakker lige med Jens Henrik om ikke du bør vide mere om hvad man kan finde i bunden af Sitkagranskov.


Fluesvamp [?] [Wink]

MVH Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#16
Ja det var nu en skam jeg ikke havde Christensen som elev sidste år , jeg har fået nogle inside oplysninger om ham [}Smile][}Smile]

Mvh.
carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#17
Jeg snakker lige med Jens Henrik om ikke du bør vide mere om hvad man kan finde i bunden af Sitkagranskov.
nytter ikke noget: han er for rar

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by M@X

@christensen

Jeg snakker lige med Jens Henrik om ikke du bør vide mere om hvad man kan finde i bunden af Sitkagranskov.[Wink][8D]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Så kan du jo også passende spørge ham om hvordan man skal finde "rundt" i en bjergfyr bevoksning. Eleven har fået adskillige interessante triks af ham[Big Grin]

Jeg skal indrømme jeg ikke kender bunden af en dejlig tæt sitka bevoksning, men måske tæt rødgran eller omorika kan gøre det?

@Carlsen: Eleven er meget interesseret i at høre hvad inside oplysning du har fået? Eleven tror ikke han har lavet noget han ikke kan stå 100% bag ved... Ellers får den anden elev på distriktet i hvert fald skylden for det[Big Grin]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#19
Hold da helt op[xx(] Sover moderator[|)]
Svar
#20
Måske er det moderatoren, man kan finde i en sitkabevoksning. [Big Grin]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)