Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kugle til 450 marlin ?
#1
Hej. Er der nogen der kan anbefale nogle kugler , tænkte på 350 grains.Er Barnes-tsx i 300 grains til noget i det kaliber [?]. Hilsen A-bolt
Svar
#2
Hej
Prøv nogle af de amerikanske sider

http://www.marlinowners.com
http://www.levergunlovers.com

De roser hornady 350 grains rimmeligt meget

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Nu også med 45/70.
Hilsen
Jan.
Nu med Ruhår
Nu også med 45/70.

Nu også med Bowtech Genaral 70#


Hilsen  Jan.
Svar
#3
Vil Barnes expandere tilstrækkeligt ved den hastighed?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Vil Barnes expandere tilstrækkeligt ved den hastighed?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



JA!

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Det er sku imponerende med en kugle der fungerer både i en rullestol og i en winterbyøster.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Det er sku imponerende med en kugle der fungerer både i en rullestol og i en winterbyøster.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Ja, du kan jo sætte dig ind i hvordan den er konstrueret.

Det er kuglen med markedets bredeste hastighedsvindue.

Du kan bruge "search" funktionen og finde de tidligere links til testen af cal.30kugler der er testet fra højeste til laveste hastighed.
Testen viser klart at Barnes X kuglen er omtrent den eneste kugle der kan bruges ved både lav og høj hastighed. Kuglen ekspanderer allerede ved gennemskud af 1" tyk ballistisk gelantine.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by M@X
[green]Ja, du kan jo sætte dig ind i hvordan den er konstrueret.



Jeg kender den skam godt. Jeg har bare ikke brugt den af frygt for at skulle rense riffel [V]. Desuden er det sjældent at jeg ikke kan klare mig med min TBBC i 3006 [Wink]. Det er lidt kedeligt, men sammen med min 6,5x55 har jeg svært ved at finde på behov for andet [Sad]. Jeg er dog ved at digte et "must have" til en S&L i links med en matsort halvsvær pibe og og laminatskæfte [:p]. Du vil jo ikke snitte et skæfte i "plastic" til mig [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Jeg skyder med TSX kugler i mine S&L piber og jeg renser højest et par gange om året med en broncebørste. Der er ikke mere belægning i piberne efter en TSX som efter andre kugler.

Her er testen: http://www.seahook.com/bestbullet.jpg

Hvis det var guds mening at der skulle være plastskæfter på en S&L riffel, så havde der groet plasttræer i Nebraska.[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by M@X
Her er testen: http://www.seahook.com/bestbullet.jpg

Hvis det var guds mening at der skulle være plastskæfter på en S&L riffel, så havde der groet plasttræer i Nebraska.[Wink][/green]


[Big Grin][Big Grin]

Fed test derudover. Det er faktisk på baggrund af den jeg har valgt TBBC. Man skal nærmest ned på sneboltkamphastighed for at Barnes opfører sig pænere end den, og jeg har ikke en 35 Whelen [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
tilgiv min demens: hvad er TBBC ?

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Tropy Bonded Bear Claw

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#12
Din riffel i .450 Marlin, er det en Lever, enkeltskud eller Bolt?

Hvis det er en Lever, så bliver den enkeltskuds, hvis du anvender kugler med spidse projektiler... (evt. 1 i kammeret + 1 i Mag)

Eneste spidse kugle der anbefales til Lever Action våben er Hornady's LEVERevolution, der har en blød plast/gummi spids.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Heym 300

Hej
Prøv nogle af de amerikanske sider

http://www.marlinowners.com
http://www.levergunlovers.com

De roser hornady 350 grains rimmeligt meget

Hvorfor drive med stående hunde når det kan gøres med Spaniels.

Nu også med 45/70.
Hilsen
Jan.



350 grains Hornady interlock + 54 grain Vihtavuori N130 - er det en god ladning ?
Svar
#14
Hej . Ved N130 er 53,5grains max , i Hornady ladebog og Quickload. Hilsen A-bolt
Svar
#15
Pas på med 45/70 ladninger på nettet - der er nogen der lader dem op til Ruger 1 tryk i Marlin rifler dvs. ligger 10% eller mere over max på en bøjlespænder.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#16
Og 52 grain er vel minium ?

Hvilken udgave af Hornady finder du ladningen i ?
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Pas på med 45/70 ladninger på nettet - der er nogen der lader dem op til Ruger 1 tryk i Marlin rifler dvs. ligger 10% eller mere over max på en bøjlespænder.



Ladninger til 45/70 0g .450 er vel ikke det samme ?

Jeg er kun interessert i en "mellemladning" til min .450 Marlin

Det er til en bøjlespænder [Smile]
Svar
#18
Det er mere plads i et 450 hylster så vidt jeg husker.

Som det bliver nævnt tidligere, så husk at du skal være opmærksom på at det er projektiler der er flade i spidsen og at du ikke overskrider totallængde (på 45/70 er det 64mm)hvis du vil lade i magasinet og kunne repeterer. Grunden til at du aldrig må lade spidse i magasinet er at rekylet kan få det spidse projektil til at slå fænghætten an på den foran liggende - AV!
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#19
Jaaaaa.. nu skal man altså heller ikke hidse sig for meget op over "spidse" projektiler i "rør-magasiner"...

Almindelige 350grn Hornady roundnoses kan ikke påvirke fænghætten nok, til at forårsage en antændelse, og såvidt jeg husker er "spidsen" på Barnes TSX i de lette .458 kugler på størrelse med en lille fænghætte, så jeg tillader mig at tvivle på at der vil forekomme kraftigt nok anslag på en LR fænghætte, meeeen ...better safe than sorry[8D]

en 450Marlin er jo så langsom med selv de "lette" 300 og 350 grains kugler at den fint kan "nøjes" med almindelige ikke-bondede kugler..

Speers 350 Hot-Cor Flatpoint er en favorit på den anden side af dammen.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#20
Kender til det vedr. spidse projektiler...
Har en Winchester .44Magnum 1895, som jeg har ladet til i en del år [Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)