Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Warne Montager til Tikka T3 Varmint
#1
Hej!

Nogen herinde, der har erfaringer med Warne momtager??? Jeg har kig på en "ikke aftagelig" montage, der kun koster 505 kr på Midway. Det istedet for Optiloc... har hørt godt om Warne, men vil lige høre eksperterne inden jeg handler!

J.
Svar
#2
Ikke for at påberåbe mig at være ekspert, men optiloc det duer bare. Det er hos nogle forhandlere muligt at få det til en lidt rimeligere penge.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
...jeg er ikke i tvivl om, at Optiloc fungerer perfekt...jeg har bare hørt, at "det gør Warne også" - hvis det er tilfældet vil jeg ikke smide det dobbelte + lidt mere endda, efter en montage, bare fordi det er originalt Tikka/Sako...

Indtil videre er der ingen negative ord om Warne, men jeg venter stadig spændt på folks erfaringer med dem i dette forum...
Svar
#4
Hej Jamo.

Jeg har set ikke mindre end 3 Warne montager der er blevet ødelagt af rekylen fra bare en 30-06..... (Kikkerten vejede mindre end 800gr.)

(Det var den almindelige type til weaver-style baser !)

Mvh A-frame.

SWAG! We use it a whole lot in long-range shooting...
Scientific Wild-Ass Guess...
SWAG! We use it a whole lot in long-range shooting...
Scientific Wild-Ass Guess...

Svar
#5
Jamo kunne du ikke oprette dig i PM systemet, så skal jeg give dig et lille fif.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#6
Hej Tonny!

Det er gjort!!! [Smile]
Svar
#7
Mht. rekylfasthed er Optilock et dårligt valg.
Jeg prøvet alle kombinationer af 3 forskellige kikkerter og 2 forskellige Optilock montager på samme riffel og måtte til sidst opgive. Alle skruer var spændt med momentnøgle lige til bristepunktet. Det er væsentligt hårdere end hvad der er muligt med den medfølgende Unbrako nøgle.
Kombinationen 338LM, tung kikkert og let riffel kan IKKE forliges.
Kikkerten glider i ringene, selv efter jeg monterede mundingsbremse.
Svar
#8
Jeg har haft mere en et sæt Warne montager, med stål baser, og var overordentlig tilfreds med dem. De sad på er 6.5 og 30-06,og holdte Zeiss og S&B på plads i lang tid.

Mine virkede godt, og jeg vil ikke bære betænkelig at bruge dem igen.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#9
Jeg har en tikka t3 lite .308 monteret med optilock og den samme kikkert som TRG-S havde på sin 338LM, og der er ingen problemer, det fungerer perfekt, så medmindre det er extreme calibre du skal skyde med burde optilocken kunne holde.
Men du har ret. Optilock er urimelig dyrt !!!
Svar
#10
Jeg har flere sæt Warne montager, den ene på 358 NM, og har aldrig

oplevet nogen form for problemer. Så "go" herfra.

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Mht. rekylfasthed er Optilock et dårligt valg.
Jeg prøvet alle kombinationer af 3 forskellige kikkerter og 2 forskellige Optilock montager på samme riffel og måtte til sidst opgive. Alle skruer var spændt med momentnøgle lige til bristepunktet. Det er væsentligt hårdere end hvad der er muligt med den medfølgende Unbrako nøgle.
Kombinationen 338LM, tung kikkert og let riffel kan IKKE forliges.
Kikkerten glider i ringene, selv efter jeg monterede mundingsbremse.



Det er en skam du ikke kunne bruge dine Badger montager. Her er der ikke noget der glider.
Har selv en warne montage(1") til at ligge den virkede fint, indtil den ikke kunne gabe over den nye kikkert 30 mm.
Men jeg ar aldrig brugt warne med noget tungere end 30-06.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#12
Jeg havde fat i en våbensmed, der har monteret flere hundrede Warne-montager. Han har aldrig haft problemer, så jeg har bestilt sådan et sæt til min Tikka varmint i 6,5x55. Den skal holde en Leupold VX-III 6,5-20x40 EFR [Big Grin] Det bliver lækkert..!!!

tak for alle jeres indspark!!!

J.
Svar
#13
Citat:quote:

Det er en skam du ikke kunne bruge dine Badger montager. Her er der ikke noget der glider.
Har selv en warne montage(1") til at ligge den virkede fint, indtil den ikke kunne gabe over den nye kikkert 30 mm.
Men jeg ar aldrig brugt warne med noget tungere end 30-06.


Ja det var ærgeligt, men jeg bruger nu 3 stk. Optilock montager til Weaver/Picatinny i stedet og det holder umiddelbart fint.
Det er så også på en noget tungere riffel.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)