Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Husqvarna 46
#1
Blev Husqvarna 46 lavet både med og uden tommehul?...

/Søren
Svar
#2
Nej.

Både model 46, 146 og 246 havde "speed load facility" med plads til tommelfingeren i venstre side.

Iflg. Petter Andersson startede selv model 640 med denne feature, men længere henne i serien gik man bort fra dette. Angiveligt både af produktionstekniske hensyn, og fordi det blev mere almindeligt at levere rifler med sigtekikkert fra starten af.

Du kan således finde 640`ere med og uden tommehul, men 46´ere kun med.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Jeg har ellers mindst 20 stående uden.......[Smile].... mest 8x57. Som jeg har forstået det var de tidlige 46'ere med tommelhul, fordi der var tale om militære låse. De senere (uden hul) er fremstillet til det civile marked af Husqvarna.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Er du våbenhandler Høgh?

mvh

rekylling

[Image: REKYLLING.jpg]
Svar
#5
Ja

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Ok.

Det der undrede mig, var at der på Arsenalet var en 46 med t.hul og en uden. Så Høgh'en har jo nok ret.

/Søren
Svar
#7
Ja, hvordan er det nu : hvis kortet ikke passer med terrænet, så er det altid terrænet der har ret [Big Grin].

Jeg gik bare tilbage og genlæste artiklerne, og det var hvad jeg kunne trække ud om emnet. Har selv en meget velholdt 146, og den har tommelhullet, men en riffel og en forfatter er jo et tyndt grundlag. Nå så fik vi det opklaret, det var jo godt.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)