Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
JustitsLene vil stramme våbenloven
#1
7 dages fængsel for knive

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#2
Så må vi vel hellere også få instaleret metaldetektorer på fortove rundt om kring.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Citat Lene Espersen:
"Det skal blandt andet koste syv dage i brummen at gå med ulovlig kniv. Og det vil få bøllerne væk fra gaden med det samme."

Er det et krav, at, man skal være snotdum for at blive politiker???



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat Lene Espersen:
"Det skal blandt andet koste syv dage i brummen at gå med ulovlig kniv. Og det vil få bøllerne væk fra gaden med det samme."

Er det et krav, at, man skal være snotdum for at blive politiker???



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Det er så her du har mulighed for at komme med din løsning på problemerne.[Smile][Smile]
Svar
#5
Jeg ved så ikke lige hvem der har skrevet den bog - fordi jeg kan se, at en skærpelse af straffen ikke er løsningen behøver det jo ikke betyde, at jeg sidder med de vise sten.
Det må være indlysende for enhver, at skærpelse af våbenloven ikke vil anfægte personager der i forvejen konflikter med denne i ond tro.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#6
Citat:quote:

Det må være indlysende for enhver, at skærpelse af våbenloven ikke vil anfægte personager der i forvejen konfligter med denne i ond tro.


Tja, det skulle man jo tro[^], men åbenbart ikke for Lene[}Smile], eller osse er hun nødt til at gøre noget, bare en skam at det er ligegyldigt[xx(], ID har jo ret, en eller anden lømmel der står til et par år er da flintrende ligeglad med 7 dage oveni, det kunne jo ovenikøbet være at kniven kunne forhindre at han blev fanget[xx(].
Jeg har heller ikke de vises sten, men det her risikerer at ramme de forkerte endnu hårdere end de er i forvejen, jeg går på jagt og fisker på fjorden, det er ikke hvergang jeg husker at få kniven lagt fra mig når jeg skal hjem og jeg skal måske lige omkring købmanden efter en liter mælk,hmm, 7 dage i spjældet, nu vil nogen nok spørge hvorfor jeg går med kniv, jo jeg har prøvet at få en handske viklet ind i garnet og tro mig, det kan være svært at holde en 1tons jolle der vil den ene vej og et garn der vil den anden, derfor er det lidt smart med en kniv i bæltet[Wink]
Løsningen er nok ikke så ligetil, men kunne man skelne mellem synlig og skjult, de fleste der har et lovligt behov bærer vel kniven så den er til at komme til istedet for at skulle rode i lommer,eller skal der indføres tilladelse[?]
Selvfølgelig skal man ikke have lov til at bære kniv, synlig eller skjult, med eller uden tilladelse når man er på værtshus eller til fest.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#7
Er det et krav, at, man skal være snotdum for at blive politiker???

-----------------------------------------------------------------------

Næeh, men sommetider får man det indtryk, at det er den eneste kvalifikation der tæller[Big Grin][Big Grin][Big Grin][V]

[Image: hamselv.gif]
Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#8
Hvis 7 dages fængsel får alle forbrydere til at holde op med det samme, så burde der da indføres 7 dages fængsel for ALLE lovovertrædelser. Sikke et fredeligt samfund, vi så får!!!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Vi kan så ligesågodt alle starte med at ta´ de 7 dage når man fylder 18 så kan vi jo afskaffe politiet[?][?][}Smile]
nej selvfølgelig ikke men alle disse foranstaltninger og skærpelser rammer jo ALTID kun lovlydige borgere da´ kriminelle pr. definition ikke adlyder love alligevel..
Med venlig hilsen
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#10
Det betyder at når jeg glemmer at ligge min jagtkniv med blad på over 7cm i bilen når jeg skal handle hos købmanden på vej hjem fra jagt så står jeg til 7 dages hæfte hvis en betjent skulle handle samme sted[?]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Det betyder at når jeg glemmer at ligge min jagtkniv med blad på over 7cm i bilen når jeg skal handle hos købmanden på vej hjem fra jagt så står jeg til 7 dages hæfte hvis en betjent skulle handle samme sted[?]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?



Ja... og det er vel egentlig rimelig nok, at man lærer at lægge kniven fra sig i bilen...eller hvad?

Den stakkels unge tankpasserpige på 17 år på shell, kan jo blive ligeså forskrækket over at se en beskidt morgengrim bukkejæger på vej hem fra morgenpursh som hun bliver for at se en 18 års lømmel med en kniv i bæltet.

Og hvis du står overfor en flok lømler i en butik, som ikke har kniv med, risikerer du at bringe en kniv ind i butikken til deres brug, hvis de snupper den fra dig i et ubevogtet øjeblik.

Jeg lægger den altid fra mig i bilen - gammel vane med udgangspunkt i ovenstående to begrundelser. Det er ikke specielt svært at lære[Wink].

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Problemet er ikke så meget om det er rimeligt eller ej. Jeg glemmer det fordi jeg overhovedet ikke tænker over det. Det er naturligt for mig der sidder kniv i bæltet lige så snart jeg tager jagttøj på. Så hvis jeg glemmer at ligge kniven i bilen og bliver snuppet af poitiet så ryger jagttegnet også da det er en overtrædelse af våbenloven?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#13
JA, og det gør jagttegnet i princippet også i dag.
Du tager jo heller ikke riflen over skulderen under samme besøg hos bageren.

Mig bekendt er der forbud imod at bære kniv over 7cm endsige våben under handlinger der ikke omfatter jagt.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Sur måde at miste jagttegnet på [xx(]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#15
Og alt det for en skaldet kniv man knap kan rense negle med! Utroligt, men som jeg for har sagt: "Alting der i Danmark ikke er udtrykkeligt tilladt, er strengt forbudt!"

hogmeister
Hogmeister
Svar
#16
Har i aldrig i jeres uendelige visdom, overvejet at alle disse stramninger, er et forsøg på at give ordensmagten en reel mulighed for at afvæbne disse lømler.

Som det er nu, er det vel kun til besvær for lars betjent, når han pågriber Brian eller Muhammed med et ulovligt våben nede på crazzy Dazzy.
Inden han er færdig med at skrive raport, er lømlerne ude igen, og det eneste de har fået, er en løftet pegefinger, og en bøde de ikke gidder betale.

Nu kan de i det mindste opnå 7 dages fred for lømlen.
At det så nok ikke kurere den mest hårdhudede, er vel sansynligt. Derimod kan det vel nok virke lettere afskrækkende på dem der stadig er indenfor pædagogisk rækkevidde, men som måske synes at det er lidt sejgt, eller dulmer nerverne at medbringe et våben.

Nu skal man vel heller ikke underurdere lars betjents evne til at bedømme om at en person har været på jagt, eller er håndværker, og derfor har kniv med når han søndag morgen køber rundstykker på vej hjem fra morgenpürshen.

Så alt i alt er det vel et ok initiativ, selvom det nok ikke redder hele verden.

jbn
Svar
#17
Jeg er dybt uenig - de unge mennesker der stadig er inden for pædgogisk rækkevidde behøver ikke 7 dage i skyggen for at se lyset. Derudover risler det mig koldt ned ad ryggen når man lovgiver alene for, at det skal være "lettere" for politiet at løfte bevisbyrden o.lign., netop sådanne lovivninger/beføjelser er noget man kun ser i lande som vi ikke ynder at sammenligne os med.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#18
Nu skal man vel heller ikke underurdere lars betjents evne til at bedømme om at en person har været på jagt, eller er håndværker, og derfor har kniv med når han søndag morgen køber rundstykker på vej hjem fra morgenpürshen.
jeg tror og håber også at den alm. betjent har fornemmelse nok til at kunne skelne en overvægtig bedsteborger med en 5 cm gerber fra en bz type med hue og brosten i lommen

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#19
Ja men den dag "Lars betjent " ikke kan skelne[V]. Det er der at balladen,som ID forudser,bevirker at bedsteborgeren ikke kan klage sin nød med rette, og derfor må spjælde den med de konsekvenser det medfører for folk med ansættelse i det offentlige og andre steder hvor en ren straffeattest er påkrævet. Det kan blive uforholdsmæssigt dyrt at være så glemsom som skovfogedeleven f.eks. har erkendt han er[Big Grin].

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#20
Dybest set handler dette lov indgreb, sikkert nok om det samme som alle andre hovsa løsninger.
Det sket noget dybt tragisk. Der er en frygtelig masse negativ presse omtale - der må ske noget, så det ser ud til at vi har lavet noget seriøst, imod problemet. Også er der gode stemmer i lortet, netop fordi vi har reageret[xx(]

[Image: hamselv.gif]
Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)