Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaringer fra Skotland - Hjortejagt
#1
Jeg skal til at planlægge tur til Skotland for at prøve kræfter med højlandshjortene.

I den forbindelse er jeg meget intereseret i at høre jeres gode/dårlige erfaringer derovre fra - både mht. bureau og ikke mindst selve jagten.

Jeg ønsker en tur med mulighed for at prøve den traditionelle højlandsjagt - gerne med pony og gerne med lidt fysisk udfoldelse i et smukt terræn.

Håber nogen har gode forslag hertil.

MSN
Svar
#2
Hvor du skal tage hen har jeg ikke ikke forslag til. Hvis du vil afsted i år, så kan jeg fortælle dig at jeg fik at vide Diana allerede har udsolgt i uge 42. Et andet sted jeg kontaktede for tilbud kommenterede at den var ude til flere og derfor skulle jeg være hurtig med at svare.

Jeg var selv afsted sidste år i uge 42 og skød 5 hjorte på et revir ved Loch Inver. Det var højlands jagt men ikke med pony. Skudafstande var på mellem 60 og 230 meter, de 3 blev skudt på ca. 150 meter. Smuk landskab, men det var tydeligt det var sidste uge i jagten, og de havde tralvt med at få skudt de sidste, så selektionen i hvad jeg fik lov at skyde var lidt begrænset.

Jeg ved ikke om du vil afsted med stalker eller uden? Min fornemmelse var at stalkeren havde utrolig stor betydning for ens jagtoplevelse. Ham jeg havde var utroligt kompetent hvilket jeg var utrolig glad for.

Min jagtrejse udbyder var Diana, de var utroligt venlige og kompetente og var medvirkende til en god oplevelse. I år har jeg hjemtaget tilbud fra Buhl, aurora og Scotsport. Ingen af dem nævner jagt med pony. Om jeg kommer afsted i år er usikkert af private grunde, men aurora og Buhls tilbud er nogle jeg selv vil kikke nærmere på når jeg får afklaret om det er aktuelt. Hvis det bliver aktuelt overvejer jeg også at hjemtage et tilbud fra det nye korsholm jagtrejser.

Mit råd til dig er at du skal finde de jagtrejse udbyder du synes lyder kompetente og som du vil rejse med. Så skal du ringe rundt og høre hvad de har at tilbyde. Hvis jeg var dig ville jeg ikke vente for længe med det da min umiddelbare fornemmelse er at interesse er stor for jagtrejser pt og de bliver solgt forholdsvist hurtigt, ikke mindst skotlandsrejserne.

Edit: Fik kløjet rundt i wilson og aurora.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)