Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cryogen behandling af løb.
#1
Da jeg til daglig arbejder med cryogene gasser vil jeg foretage en lille test, med at cryogen-behandlede riffelpiber.
Olifantens Sauer 200 pibe: utilfredsstillende egenspredning efter flutning.
Undertegnedes 29 år gamle Sako pibe: Ikke længere tilfredsstillende egenspredning.
Såfremt vi mener at kunne spore en positiv effekt, vil jeg forsøge at lokke "Mølleren" med til en mere fyldestgørende test.

Nærmere info følger.

Evt. ingeniører og andre "kloge" hoveder er velkomne til at give deres besyv med.

Mvh.
CP

ps.
Efter et relativt teknisk kursus hos det gamle "Hede Nielsen", spurgte instruktøren: ”Er der nogle ingeniører til stede?” 3 mand rakte lidt nonchalant armen i vejret. ”Hmm OK” sagde instruktøren, ” så tager vi det lige en gang til”
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Cryogenic treatment
Det virker bare. Jeg fik min riffel cryogenic behandlet til minus 300F i 24 timer, og det tager stresset ud af piben efter fluting. Den skyder bedre og er nemmere at holde ren.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Hej Hogmeister

What rifle barrel( factory or custom) and calibre did you have Cryo-ed.[?]

Sometime this year,I am sending a CZ527 out to Greg Tannel i Colorado for accurizing and a new varmint weight SS barrel from Krieger barrel Co. I,LL have it barreled i .20 Vartarg,so I may ask him about
Cryo treatment as well as checking in with Krieger Barrel Co. for their take on the subject.
PS... seeing any chucks down where you are.[?]Ownly game in town for me is some Crow shooting during this time of year.Last couple I shot ,I used a .204 with 32gr Sierra blitz bullet and it really messes the feathers up.[}Smile][}Smile]

Mvh...Eric

Happiness is.....venison and eggs for breakfast.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#4
Godt initiativ!

Jeg glæder mig meget til at høre resultatet!

Hvad er tidshorisonten?

Mvh

Michael
Svar
#5
Citat:quote:

ps.
Efter et relativt teknisk kursus hos det gamle "Hede Nielsen", spurgte instruktøren: ”Er der nogle ingeniører til stede?” 3 mand rakte lidt nonchalant armen i vejret. ”Hmm OK” sagde instruktøren, ” så tager vi det lige en gang til”



Se det er go humor.

mvh

rekylling

[Image: REKYLLING.jpg]
Svar
#6
Tidshorisonten er forholdsvis kort. Olifanten har sagt han vil prøveskyde det cryogen-behandlede løb d. 7. april på riffelbanen i Nr. Snede - Nå skulle nok ikke have afsløret stedet, hvis han har tilskuere bliver egenspredningen sikkert ad h.... til.[:0]

Mvh.
CP

Ps. Jeg glæder mig selv, som et barn til juleaften.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Citat:quote:

ps.
Efter et relativt teknisk kursus hos det gamle "Hede Nielsen", spurgte instruktøren: ”Er der nogle ingeniører til stede?” 3 mand rakte lidt nonchalant armen i vejret. ”Hmm OK” sagde instruktøren, ” så tager vi det lige en gang til”



Se det er go humor.

mvh

rekylling

[Image: REKYLLING.jpg]



Hvorfor tror du det er humor?[Wink]
Svar
#8
Hi Eric
I had my rifle Cryo treated at: 300 below zero 540 High Street, Wooster, Ohio 44691I am afraid that is the only info I have, it was 10 years ago.
I am going for hogs probably next week. I have a lot of scouting to do. I plan to shoot in excess of 500 this year now that I am retired and have the time.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#9
Jeg mener der tidligere er foretaget forsøg med cryogenbehandling af riffelpiber - er der nogen der har noget erfaring?

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Citat:quote:

Efter et relativt teknisk kursus hos det gamle "Hede Nielsen", spurgte instruktøren: ”Er der nogle ingeniører til stede?” 3 mand rakte lidt nonchalant armen i vejret. ”Hmm OK” sagde instruktøren, ” så tager vi det lige en gang til”


den minder mig om en historie fra Odense Tekniske Skole, der for snart da nogen år siden holdt seminarer om spåntagende bearbejdning.

Et hold gymnasielærere havde en uge været dybt involveret i undervisningen af maskinarbejdere i de forskellige værksteder.
Efter den uges seminar (ophold i den virkelige verden) skulle de så holde et møde hvor der skulle foretages en evaluering af ugens inputs.

Efter denne evaluering trækker en af gymnasielærerne værkstedslederen til side og fortæller denne at han på vegne af gruppen skulle spørge hved der egentlig menes med "spontanbearbejdning".........

Var der nogen der ikke havde fattet en skid[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Benelli laver cryo-behandling af nogle af deres haglgeværs løb.

Sportsgeværet BENELLI CRIO er laver med cryogenbehandlede løb, og det skulle efter sigende (ved haglgeværer) give en mere ensartet spredning af haglene.

Alternativ til cryogenbehandling....

Tag på vinterjagt i 3 måneder i nord- eller bare en måned på østgrønland under en Piiteraq...

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Benelli laver cryo-behandling af nogle af deres haglgeværs løb.

Sportsgeværet BENELLI CRIO er laver med cryogenbehandlede løb, og det skulle efter sigende (ved haglgeværer) give en mere ensartet spredning af haglene.

Alternativ til cryogenbehandling....

Tag på vinterjagt i 3 måneder i nord- eller bare en måned på østgrønland under en Piiteraq...

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Det samme er tilfældet med deres rifler.

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)