Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SIE Hunting kikkerter
#1
http://www.sie-hunting.com

Er på OCC 28-30 marts med fine messe tilbud [Smile]

Mvh Rigby

Skit vir die kruis op die rooineke
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#2
Jeg bliver ikke fristet! Nogle af kikkerterne ligner de kinesiske efterligninger som Leupold advarer imod på deres hjemmeside.

- men det kan jo være det er en super kikkert???

Hilsen JM
Svar
#3
Jeg holdt et par stykker op foran øjet for lige at se.
Sælgeren sagde at de v ar lavet på de samme fabrikker i Kina, som laver Leupold...
Da jeg havde kigget i en i rundt regnet 15 sekunder var jeg nærmest halvsvimmel.... og havde kun drukket sodavand!!![B)]

Kunne konstatere, at fornemmelsen ikke tilnærmelsesvis svarede til min leupold derhjemme, hvortil sælgeren svarede: "Vi giver også kun 5 års garanti...[?]"

hmmmm... jeg er heller ikke fristet...

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
På de "Leupoller" som jeg køber står der MADE IN USA så jeg ved ikke, der er i hvert fald ikke lavet i Kina, måske deres billige rifleman kiggerter men jeg tror det ikke.
mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Det var hvad sælgeren sagde....
Jeg gad ikke kommentere mht den amerikanske produktion af leupold, tænkte som dig, at det nok var fabrikken der laver efterligninger...

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Den jeg holdt i hånden på messen lignede min leupold 4,5-14X50 med parallaxe og lys så meget at jeg ville være betænkelig, hvis jeg var forhandler[}Smile], det er en kopi fra ende til anden[V], hvor god må tiden vise, hvis der er nogen som falder for fristelsen, med mindre Leupold sætter en kæp i hjulet[B)].

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
Leupolds "gamle" Rangefinders er "Made in China", så det er ikke alt Leupold der er US Made. Dette stod også i FAQ sektionen på Leupold's hjemmeside.
Har ikke checket om det er gældende for de nye modeller.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#8
Hej alle sammen her i tråden,

Problematikken i denne tråd omkring, hvorvidt et udvalg af vores produkter er efterligninger af Leupold.
Vi vil gerne her fra, dementere alt omkring efterligning, da vores kikkert intet har med Leupold at gøre, såfremt nogle har nævnt Leupold i forbindelse med vores kikkerter vil pågældende komme til at stå personligt til ansvar for dette. Som alle ved, er Leupold et Amerikansk produkt og ikke et produkt som er produceret i østen som vores. Det er dybt beklageligt hvis nogle har tolket den lighed således, da dette bestemt ikke er vores politik. Vi ønsker at tage total afstand fra disse konklusioner/paralleller eller sammenligninger. Vi har derfor valgt at tage produktet ud af sortimentet for at fjerne eventuel tvivl, samt undgå fremtidige misforståelser. Da vi udelukkende ønsker, at have vores eget brand vil vi ikke have nogen sammenligninger til andres produkter!

Vi respektere dybt Leupolds 100 års foretagende som kikkerproducent og familievirksomhed, af gode kvalitets produkter.
Vi har selv benyttede os af Leupolds gode produkter tidligere. Vi er et nyopstartet firma som har den filosofi at jægeren skal have det bedste produkt til pengene.
Derudover vil vi understrege at alle vores produkter er mærket med vores eget brand og IKKE ”Leupold”.
Derfor har vi på INTET tidspunkt ønsket at plagiere andre brands!

Vores ønske er at alle er tilfredse. Dem der ønsker sig en Leupold kikkert i det medfølgende prisleje og kvalitet, skal købe en Leupold. Denne kikkert kan ikke findes hos os, men hos Leupold på:
http://www.leupold.com/

Ønsker man en Zeiss kan den findes her:
http://www.zeiss.com/

Ønsker du en SIE-Hunting, findes den her:
http://www.sie-hunting.com - og ingen andre steder.

Vi håber at enhver tvivl omkring dette er manet i jorden, én gang for alle.
Men vi er utrolig glade for, at jeres besøg på vores messestand, har kunnet resultere i en så omfattende debat. Det viser, at I ved, hvad I taler om, samt kigger kritisk på produkterne, som ”Ran” også nævnte i dette forum, at han tydeligt kunne se at dette ikke var en Leupold.

Vi ønsker lige netop kun kritiske øjne – for ellers kan vi ikke gøre det bedre. Det er nødvendigt for, at tvinge bedre produkter frem på hylden i fremtiden. Hvis der ikke bliver stillet krav til produkterne, bliver disse heller ikke bedre/billigere#61514; [Big Grin]

Vi håber I vil besøge vores hjemmeside, samt kontakte os, hvis I har ris eller ros for vi har altid brug for kyndige og saglige bruger som jer.

Med venlig hilsen,

SIE-Hunting
Svar
#9
Det var klar tale. Tak. [Smile]

Hvis bare alle i branchen havde denne ærlige tilgang til tingene....

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#10
Som Høgh skriver "klar tale"

Men !!!

I skriver!
Da vi udelukkende ønsker, at have vores eget brand vil vi ikke have nogen sammenligninger til andres produkter!

Vi ønsker lige netop kun kritiske øjne – for ellers kan vi ikke gøre det bedre. Det er nødvendigt for, at tvinge bedre produkter frem på hylden i fremtiden. Hvis der ikke bliver stillet krav til produkterne, bliver disse heller ikke bedre/billigere#61514;

De er lige præcise hvad er forgå her!

Så vil jeg bare sige velkommen til den rigtige verden!

Jeres produkter vil blive samlingnet med andres produkter de vil vejet og vurderet og dette vil forgå på et forum som dette måske jagtblade og hvad ved jeg!Hvad jeres produkter er værd vil vise sig!
Et for eller i mod er afhængig hvad folk gør for erfaringer med jeres produkter!Sådan er livet!Et forum har en vis beskyttelses funktion for bruger og læser!Eller omvendt de kan bidrager til en knaldende succés for jer ! Sådan er reglerne i de fri markedsøkonomi!

Håber da at lykkes for jer!En konkurrent mere på markedet er kun for gavn til køber!

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by SIE-Hunting

Vi vil gerne her fra SIE-Hunting, dementere alt omkring efterligning, da vores kikkert intet har med Leupold at gøre, såfremt nogle har nævnt Leupold i forbindelse med vores kikkerter vil pågældende komme til at stå personligt til ansvar for dette.

Derudover vil vi understrege at alle vores produkter er mærket ”SIE-Competion, Hunter, Sniper” og IKKE ”Leupold”.
Derfor har vi på INTET tidspunkt ønsket at plagiere andre brands!

Men vi er utrolig glade for, at jeres besøg på vores messestand, har kunnet resultere i en så omfattende debat. Det viser, at I ved, hvad I taler om, samt kigger kritisk på produkterne, som ”Ran” også nævnte i dette forum, at han tydeligt kunne se at dette ikke var en Leupold.



Hej SIE

Inden du går ud og afskediger sælgeren, skal det retfærdigvis nævnes, at din sælger IKKE sagde, at SIE var det samme som Leupold. Han sagde at produkterne blev - og nu citerer jeg ordret: "blev produceret på de samme fabrikker [i]i Kina som Leupold[/i]"

Man behøver ikke være ekspert for at se, at det ikke er Leupold produkter... Der stod ikke Leupold på kikkerterne - ja hovedparten af de kikkerter der lå på bordet på Jeres messestand lignede faktisk ikke engang Leupold selvom man dækkede navnet over... Og kigger man igennem dem - er man da slet ikke i tvivl[Wink]

Nuvel - der skal selvfølgelig være plads til alle former for produkter og tilbud... i hvert fald i det omfang, der er købere til til det...og det er indenfor lovens rammer.

Der er sikkert nok være nogen, som synes kikkertens store justeringsskruer, der kan bruges med vanter på om vinteren - er smarte - eller prisen passer til pengepungen - eller som måske har et helt tredje motiv til at købe Jeres produkter...

En messesælgers højeste prioriterede arbejdsopgave er at lovprise de repræsenterede produkter til alle, der vil høre på det. Men - hvis ikke I ønsker at blive sammenlignet med Leupold - så er det jo påfaldende, at Leupolds navn blev nævnt, hvis ikke i den første, så i hvert fald i en af de første 2 sætninger, der havde til formål at lovprise produktet... [B)]

Og så kan jeg i øvrigt tilslutte mig produktsammenligning i enhver form, hvad enten det er produkttests, forhandlere der fortæller om fordele og ulemper ved forskellige produkter, artikler i blade etc... når bare den ikke er til skade for mig - køberen - eller falder for markedsføringslovens §1.

Held og lykke med afsætningen af Jeres produkter. Der er andre med samme drøm som Jeres "...drømmen om at tilbyde bedre og billigere jagtudstyr til de danske jægere...", der har deres daglige gang på dette forum... så I falder ikke helt udenfor kategori.[8D]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by SIE-Hunting

Hej alle sammen her i tråden,

såfremt nogle har nævnt Leupold i forbindelse med vores kikkerter vil pågældende komme til at stå personligt til ansvar



Det opfatter jeg som en klar trussel mod VTF's medlemmer og det kan jeg under ingen omstændigheder acceptere, ej heller vil vi på nogen måde være samarbejdsvillige under disse betingelser. Hvis i føler at jeres produkt bliver udsat for urimelig kritik, er i velkomne til at debattere det her på siden på lige fod med resten af medlemmerne, eller eventuelt kontakte undertegnede. Et forum som dette drives ud fra en række retningslinier som blandt andet jeg har sat, og vi lader os ikke diktere af jeres hjemmebryggede debatregler. Vi stiller naturligvis krav til en brugers kritik af et firma, men det kan i læse (igen) i de regler i accepterede ved tilmelding til VTF.

Jeg syntes nu også jeres kikkerter ligner Leupold. De har nemlig et rør med glas i hver ende [:0][Big Grin][Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#13
GD
Før du farer i flint, så læs da lige hvad manden skriver.
Det kræver ingen halmpressereksamen, eller udvidet danskkursus at se at truslen var rettet mod en ansat hos Sie-hunting. Og en klar precicering at
Leupoldsammenligning / forveksling fra sælgerside ikke vil blive tolereret af salgsselskabet.
Der var ingen udtryk for at kunder/købere/debatører ikke måtte sammenligne Sie med kikkerter fra Leupold. På linje med sammenligninger mellem eks Zeiss swarovski og leupold

jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)