Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6,5x55 improved
#1
Mojn
hyggeligt lille sted i har[:p]jeg har fået min 6,5x55 lavet til improved,og savner ladedata til den, mon ikke der er nogle her der skulle ligge inde med noget brugbart ? hører også gerne fra nogle med erfaring fra .308 improved da jeg overvejer dette hvis det er brugbart.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by .358jap

Mojn
hyggeligt lille sted i har[:p]jeg har fået min 6,5x55 lavet til improved,og savner ladedata til den, mon ikke der er nogle her der skulle ligge inde med noget brugbart ? hører også gerne fra nogle med erfaring fra .308 improved da jeg overvejer dette hvis det er brugbart.



Hej 358jap

Hvis du nu, meget mod dit sparsommelige sønderjyske natur, indkøber en dunk Norma MRP krudt, og så starter med med maks. ladningerne for en normal 6,5x55 er du på sikker grund. Derfra kan du så arbejde dig op på sædvanlig vis. Hvis du agter at bruge 10,1 grams projektiler er du måske på grænsen til at MRP 2 krudt vil være bedre egnet.
Få du nu bare mulsvarpen frem i dagslys og kom i gang.
En 308 W. Improoved. Hedder det ikke en 30-06 S. Dette projekt anser jeg ikke for at være noget. Hvis man ser på forskelle mellem en 308 W og en 30-06 S. og du kan måske hente 30% heraf.
Har du brug for den ekstra power, ville jeg, hvis det overhovedet er teknisk muligt, i stedet for overveje en 300 WSM. (Nu kommer jeg i kridthuset hos WSM)

Med venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber
Svar
#3
Hej 375ras

Jeg kan "høre" at jeg er blevet genkendt, nu er der heller ikke så mange på Tinglev kanten der arbejder i .358nm, og iøvrigt har jeg Norma krudt på lager, faktisk i både 201-203B-204 samt MRP, ja nu er du chokket, tak for tippet og jeg regner(håber) vi ses d.8-9 april.
du havde ikke også et tip til mig vedr. min .358nm?
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by .358jap

Hej 375ras

Jeg kan "høre" at jeg er blevet genkendt, nu er der heller ikke så mange på Tinglev kanten der arbejder i .358nm, og iøvrigt har jeg Norma krudt på lager, faktisk i både 201-203B-204 samt MRP, ja nu er du chokket, tak for tippet og jeg regner(håber) vi ses d.8-9 april.
du havde ikke også et tip til mig vedr. min .358nm?



Hej 358Jap

Selvfølgelig er du genkendt. En person med det navn, boende i det område, men en Schultz og Larsen riffel, bygget på en M 56A lås, i kaliber 358 Norma Mag glemmer man ikke i hast, når man har hørt hvad du har været igennem med den riffel.
Du overrasker mig alligevel ved at have Norma krudt på lager, men du har måske lyttet til mit råd ang. den 243 W som fruen skyder med.

Jeg tror at chancerne for at vi ses i april er rimeligt gode. Husk at krudtrøg er den eneste for for røg der ikke er sundhedsskadelig.

Med skydehilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#5
Ja der kan du bare se, med hensyn til hvad fruen skyder med, så læs lige mit indlæg under off topic: "hvem er forrummets brugere", jeg ville have skrevet det under praktisk jagt; men droppede det da jeg ikke kunne vedhæfte billeder. Tror du der er nogen der kan et eller andet med ladninger til den .358ér?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)