Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regn..???
#1
Var på 200m skydebane i dag og jeg syntes at der var større spredning når der var kraftig regn end som da det var tørvejr.Er det bare mig som der er noget galt med eller har det virkelig noget at sige.Man kunne jo godt forestille sig at projektilet kunne nå at ramme et par regndråber på vej ud til skiver..... og vand kan man jo kun flytte,ikke komprimerer.Så Mit spørgsmål lyder på om projektiler virkelig kan nå at afvige lidt fra sin oprindelig kuglebane i kraftig regn.???

bbs.
Svar
#2
Har prøvet at skyde på hjortebanen i det værste regnvejr jeg nogensinde har oplevet - alle kunne følge kuglen hele vejen ud, så det har sikkert noget at sige.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
På jagtrelevante skudhold betyder det meget lidt.
Man har et ordsprog i USA:
Rain affects the shooter not the bullet
Svar
#4
Hej BBS.Hvis det var i Vingsted , så tror jeg det var os to der diskuterede det lidt . Det må have betydning , det var jo nogle tosse udsving i træfpunkt.. [:0]... Hilsen A-bolt
Svar
#5
Jeg tror, at hvis kuglen rammer en regndråbe, så har det betydning.
Men jeg tror at sandsynligheden for at ramme en dråbe er meget lille.

Selv om vejret kan se vildt ud, når det regner, så er der faktisk langt mellem de enkelte dråber.

Tænk tilbage på en sommer dag, hvor en byge pludselig kommer ind over. I de første minutter kan man se på f.eks. fortorvet, hvor langt der er mellem dråberne - og med den lille kugle der kommer flyvende, skulle det da være svært uheldigt, hvis den ramte en dråbe i det splitsekund, hvor kuglen er i luften....

....men regnvejr kan selvfølgelig være træls tæt - især når man ikke har regntøj med..[Big Grin]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
A-Bolt...Jo det var mig.Det undrede mig meget.Du havde jo selv samme problem og for 2 uger siden,da jeg var derover var der ikke noget problem med spredningen udover den naturlige spredning som skyldes "jordforbindelsen" dvs. mig selv.Men i dag var der markant større spredning da regnen stod ned.??????????????
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Har prøvet at skyde på hjortebanen i det værste regnvejr jeg nogensinde har oplevet - alle kunne følge kuglen hele vejen ud, så det har sikkert noget at sige.

CP



Det samme har jeg oplevet flere gange når der er lavt lys. Hvor solen står lavt bag skytten.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)