Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tips vedr. bestilling af flybilletter
#1
Hejsa

Jeg hørte noget interessant i dag, fra en i rejsebranchen...

Når I bestiller flybilletter, er det efter sigende muligt at få billetterne billigere, hvis man først bestiller enkeltbillet fra afrejselufthavnen til destinationen. Logger helt ud af bookingsystemet, og går ind igen bagefter og booker billetten den modsatte vej.

Er der nogen, der har erfaringer med det?

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Det lyder spændende, og måske er der nogle af selskabernes bookingsystemer der "falder" for den, men jeg tvivler på at det er alle.

Hvis det trick ikke virker så kan man måske få hjælp her: http://www.momondo.com/Default.aspx
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Jeps... så godt de var blevet kåret til verdens bedste website til at finde billige flybilletter....

Min information har jeg fra en bekendt, som har været mange år i rejsebranchen bla. som bureauchef m.m.

Umiddelbart lyder det plausibelt - for hvorfor ikke lægge lidt ekstra på, når de fleste hellere vil have sikkerheden for at de også har en plads hjem, når de vælger at booke returbillet...
Omvendt, hvis et fly er booket "skævt" dvs. flere enkeltbilletter den ene vej, så skal det jo teorien flyve med flere tomme sæder den anden vej - hvorfor der kunne være et incitament til at sænke prisen på sæderne, for at få sæderne fyldt op begge veje...

Under alle omstændigheder et tip - hvis nogen har lyst til at prøve.. Man kunne evt. prøve det på nævnte website? [Smile]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Hej
jeg bruger altid en søgemaskine der heder amadeus.net der kan man finde alle fly ruter samt den biligst pris. der er en del penge at spare
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#5
@ran
Det med enkeltbilletter duer - men det afhænger af destinationen. Skal man til Afrika eller et land med $ baseret økonomi er jeg ikke i tvivl om at det virker. Nu har jeg været i Afrika ca. 35 gange de sidste par år (desværre ikke på jagt) og jeg kan bekræfte, at en billet som købes i København til ca. 33000 kr. kan fåes til under 20000 i Afrika. Derfor - hvis man køber en enkelt billet i Danmark til 16500 og en enkelt billet lokalt til 10000, har man ialt betalt 26500, hvilket er væsentligt mindre end en rundtur fra Danmark til 33000. Der er selvfølgeligt mere at spare hvis man som jeg skal af sted med jævne mellemrum.

Hjemmeladeren

Born to hunt - forced to work
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)