Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lynxrifles... rettrækker
#21
Prøv:
Gamebird, jagt & fritid i skanderborg
Tlf. 86523800
http://www.gamebird-jagt.dk
Martin Gille hedder ejeren, og jeg mener at have læst at, han skulle forhandle den. Om den er kommet på hylderne endnu vides ikke.
Mogens Nielsen.
Svar
#22
der ligger 2 stk i Viborg, jeg så dem senest til åbent hus i weekenden

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#23
Nu har jeg lige læst anmeldelsen af denne riffel i JVV, og jeg synes det er en mægtig interessant riffel. Kunne godt tænke mig en flirt med den engang, men hold da op det bliver dyrt [:0].

Jeg kan godt forstå, at når man er en ganske lille fabrik og alt skal laves i hånden så kommer prisen derop, men for en ukyndig som jeg ser riflen jo ud til at være overordentlig enkelt udført, så det kan da ikke blive særlig dyrt at få en CNC maskine til at spytte nogle tusind dele ud, og så komme ned i Tikka-priser ????

Jeg tror den kunne få stor udbredelse hvis fabrikanten gik sammen med et stort firma som kunne magte den markedsføring der skal til for at åbne et bredere publikums øjne for dens fortræffeligheder.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#24
Undskyld jeg liver op i denne gamle tråd, men jeg kunne ikke lade være da jeg så den..

Jeg har bestilt sådan en skyder i model 94 hunter kal. 9,3*62.
jeg har bedt om at få faste sigtemidler, og forberedt til EAW montage, ydermere en alukuffert hvor den passer ned i.
leveringstid ca 4. mdr. pris ca 25.000 [xx(]

Optikken har jeg købt, det er blevet til en Z6i 2,5-15 * 56 med balistiktårn og så et doctor holosight til drivjagterne.
pris også ca 25.000 [xx(] ( 20.500 for kikkert 4.500 for holo )
så det købte jeg i england for lige under 16.000 [Big Grin]

Jeg har også haft fornøjelsen at skyde med den inden jeg sagde ja, og det var en fantastisk positiv oplevelse. den er ret tung, og derfor virker rekyllet meget afdæmpet.

behøver jeg siger at jeg glæder mig som et lille barn [Big Grin]
Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by F L
[behøver jeg siger at jeg glæder mig som et lille barn [Big Grin]



Næ, det behøves ikke.[8D]

Men velkommen til VTF, håber at du får nogle fornøjelige timer herinde,[^] på trods af den "muntre" tone der kan forekomme.[B)]

Lad os endelig høre mere om vidunderet,[^] når den har været ibrug en tid.[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#26
Velkommen FL!

Jeg kan godt forstå at du glæder dig, det gør vi andre til at høre en masse om den, og evt. se nogle billeder af vidunderet.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#27
Jeg ville også glæde mig som et lille barn, hvis jeg gik og ventede på den skyder. Er det standard træ eller???

Tak fordi du er med til at sætte gang i økonomien i disse krisetider [Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#28
Tak for velkomsten, det er hyggeligt.
Jeg skal nok ligge billeder op af den når den en gang er kommet. men der går som sagt nogle måneder.

mht. til det med at sætte gang i økonomien, så er det alle de penge jeg IKKE brugte de sidste par år Smile så jeg ved ikke hvor meget det hjælper.
Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Svar
#29
Nå, så det er din skyld at hele verdensøkonomien er gået i stå... så ved vi det ;-)
Mvh.

Yeti
Svar
#30
Hej FL. Velkommen på forum, og tak for inspiration til talgymnastik.

Jeg har været på en lille bitte drivjagt i Polen i år, men jeg var ikke i afrika sidste år, og jeg var heller ikke med i Canada på bjørnejagt.

...så nu skal jeg bare have opsporet den konto hvor alle de penge jeg ikke brugte står, så vil jeg også ha´en Lynx [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

...så nu skal jeg bare have opsporet den konto hvor alle de penge jeg ikke brugte står, så vil jeg også ha´en Lynx [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.



Har du spurgt der hjemme[8D][8D]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#32
Nu er tiden ved at være kommet til at jeg kan hente min nye riffel. Det eneste der mangler er en våbentilladelse, som jeg forhåbenligt kan få i morgen... mit våbenkontor har desværre kun åbent onsdag og torsdag.. De ringede ellers nede fra butikken og sagde at den er kommet i torsdags, men der havde jeg ikke en chance for at nå det.. så i kan forestille jer hvor lang en weekend jeg har haft . og det er på trods af der var en lille andejagt midt i det hele.. heldigvis da, for ellers var jeg da blevet helt skør.. Jeg har haft fornøjlesen af at holde den dog, og den er lige så lækker som jeg kan huske det.. et rigtig stykke værktøj.. låsens gang er bare så præcis at det er helt uhyggeligt.. og aftrækket står knivskarpt. intet slæb eller gummi at mærke. eneste minus er at de dumme finere har glemt mit ekstra udstyr, så den skal nok lige på forårsferie i finland og have monteret de faste sigtemidler. nå.. mere følger i morgen, samt billeder..
Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Svar
#33
Tillykke FL, glæder mig til at høre mere om hvordan den arter sig ved praktisk brug.

Ikke for at blande mig i dine dispositioner, men der er da flere bøssemagere i Danmark jeg godt turde betro at montere faste sigtemidler[Wink].

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#34
Så er det lykkes at få riflen hjem Smile for dælen den er fed..
Jeg har været på hjortebanen ude på kalvebod og tog et par runder.. det var 1. gang jeg prøvede det.. men det er bestem ikke sidste gang.. det er både sjovt og lærerigt... jeg tog 2 runder af den svenske model, hvor eglen står stille, og så starter når man har skudt 1. skud..
Jeg tog en omgang med kikkert og en omgang med holosight, og for dælen der er forskel, holosightet giver den kæmpe fordel at man kan skyde med begge øjen åbne og derved have perfekt kontakt til målet.
en gang nåede jeg at give den 2 skud inden den løb Smile man kan simpelthen repeterer lynhurtigt me den. det store greb, bevirker at man ikke fulmer efter det.. det er der bare...

inden jeg var på hjortebanen, var jeg på indskydningsbanen, for lige at se hvordan det så ud.. og den laver 10 skuds grupper på ca 5-6 cm på 100 meter. det er jeg rigtig godt tilfreds med. jeg har prøvet med 2 slags ammo, den ene er norma jagtmatch som vejer 15 gram og den anden er geco fra RWS på 16,5 gram. eneste forskel var en smule i højden. ellers meget pæne skud billeder med begge slags ammo.

Jeg regner med at bruger RWS nye evolution kugle til jagt fremover. Jeg skal bare lige se om den også går godt i den..

Riflen føles utrolig rolig at skyde med, jeg tror det er fordi pibens linien er meget lige ind i skulderen, så den har ikke den vilde tendens til at springe op i skuddet. og når det så er sagt, tog den fusen på mig da jeg skulle prøve fra skydestok, for der slå den op, så jeg tabte stokken Smile men det var nok min fejl og ikke riflens.

Jeg har været på dåvildt jagt i sverige en gang med vidunderet, men fik desværre ikke løsnet skud.. så det har jeg tilgode..
Der er stadig nogle grisebasse der render rundt med sit navn på mine projektiler Smile

Her er lidt billeder af den.

[Image: CIMG2323.jpg]
[Image: CIMG2324.jpg]
[Image: CIMG2328.jpg]
[Image: CIMG2329.jpg]
[Image: CIMG2330.jpg]
[Image: CIMG2331.jpg]
[Image: CIMG2334.jpg]

Ja, der er sikkert mange bøssemagere i DK der ville kunne sætte sigtemidler på den, men nu har jeg jo betalt dem i finland for at gøre det, så det kommer de til..
Det eneste negative jeg overhovedet kan nævne er at de har glemt dem, og den kuffert, samt ekstra magasin jeg har bestilt.. det er for dårligt.. og deres svartider er som var man i afrika.. 100% uacceptabelt.

Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Tikka T3 6,5 * 55
Lynx 94 hunter 9,3 * 62
CZ american 17 hmr
Svar
#35
Tillykke med den.
Det er godt nok en lækker sag du har fået dig der..

Er der lavet netskæring hele vejen hen langs med magasinet osv ?

Den kunne jeg godt blive lidt misundelig på. :-)

Nu med:

Remington 700 LTR .223 Rem S&B Zenith 3-12x50 FD7
CG 3000 30.06 Zeiss Diavari 3-12x56
Winchester Supergrade 12/30.06 BBF
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#36
Var lige en tur i Tommerup Jagt forleden. Der står en stort set ubrugt Lynx i rustfri/laminat til en fornuftig pris (mener det var 18 kg) hvis der er nogen her,der er på jagt efter sådan en karl....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)