Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyt til skabet- og skoven
#21
De herre[^]

Et fornemt tilbud ( Ulrik vi tales jo snart ved...)
Skal nok give lyd når jeg har fået en ny tandforsikring- og skal ha skiftet samtlige plumper[:I]
Har prøvet 416 Rigby og .50 BMG. Har overlevet begge og smilt voldsom- men uroksen er uddød..
Vi taler svin, elg og måske en bjørn.
Skulle også gerne kunne finde fodder til den for under 1500 pr æske[xx(]

Tak for svarene indtil nu

Michael

PS en S&L kan jo fåes i 458 win mag og har også hørt rygter om 375 Ruger
Svar
#22
http://www.wildwestguns.com/CoPilot_And_...ifles.html

hvorfor ikke en seriøs scoutrifle se link

hendet fra andet topic

har selv overvejet på sådan en 50alaska i take down

Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Hatting er min våbenguru

Nu også Olie-Sheik
Svar
#23
Wow!
Tænk sig at jeg havde overset det- er de begyndt at pakke grise og elgene ind i kevlar[Big Grin]
Tak for jeres in put- syntes dog at det har udviklet sig til nogle voldsomme kalibere.
Der blev nævnt B¤¤¤¤r i 338. Har hørt at der skulle være lidt problemer i dette kaliber- eller hvad?[?] ( ikke ment som et oplæg til alle jeres fordomme[Big Grin])

Michael
Svar
#24
Tjaaaa..... Nu er jeg jo forholdsvis ny herinde, så min mening om Blaser må jeg hellere holde for mig selv [8D] Dog kan jeg sige at jeg kan se mange fordele i den riffel og så har jeg vist ikke sagt for meget hehe.

Hvad mener du med problemer i 338? Du har mulighed for at lade patroner med en meget fornuftig vægt til drivjagt. Der er et stort udvalg af projektiler (fordi amerikanerne elsker det kaliber)spændende fra (ca) 165 grains til 300grains. Du kan udover en overordentlig god effekt på vildsvin også få en kaliber der kan give en kraftig effekt på 300+meter.

Endelig har du med riflen mulighed for enten at købe en tung riffel (Sako 75 vejer godt) eller montere en rekyldæmper i skæftet).
Patronerne kan "drosles" ned så riflen ikke tager skulderen med når den ryger bagud.

Det er mit valg til alt udenfor Danmark og skulle jeg engang blive inviteret på drivjagt i Gludsted plantage tager jeg den også med derind (faktisk var det Høghs glimrende beskrivelse af hvorfor han skød med den kaliber der gjorde udslaget for mig).
Mit kuglevalg er pt. en Nosler Partition 225grain der er droslet ned så den ikke gør så avs.... Men samtidig skal den nok gå igennem selv den største elgtyr jeg kommer til at støde på. Når så turen engang går efter Bjørn bliver der jo så bare opgraderet til 250 grains og fuld ladning. Men hvorfor udsætte sig selv for det så længe der findes mindre smertefulde alternativer [B)]

Der er så meget kvinder ikke forstår
Der er så meget kvinder ikke forstår
Svar
#25
Kan sagtens følge dig i kalibervalg- har selv haft samme tanker( har stadig) Har bare hørt at Blaser har haft problemer med deres 338 win mag. Den har ikke skudt så præcist som deres andre kalibere gør.[V]
Måske er det ikke nødvendigt at kunne sidde 5 skud indenfor en 2-krone, men det er nu rart.

Michael
Svar
#26
Hmm, Tjaa... Det kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om. Men alternativet jo den kedelige 9,3x62. Den ved jeg virker i Blaser... Den mangler bare lidt når man snakker langdistanceskydning. Eller en 300 win mag?!

Der er så meget kvinder ikke forstår
Der er så meget kvinder ikke forstår
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Har bare hørt at Blaser har haft problemer med deres 338 win mag. Den har ikke skudt så præcist som deres andre kalibere gør.[V]
Måske er det ikke nødvendigt at kunne sidde 5 skud indenfor en 2-krone, men det er nu rart.

Michael



http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...hTerms=338

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#28
Hmmm, det fjerner vist tvivlen om 338 i en Bxxxx.

Der er så meget kvinder ikke forstår
Der er så meget kvinder ikke forstår
Svar
#29
Er stadig ikke kommet videre, men jeg er jo også dækket ind til bukkejagten.
Bød på en blaser på Egun. Amr model, med pænt skæfte og old english arabesk, men der var en med fkere penge end mig[}Smile]
Kunne ellers godt ha tænkt mig at se den med en 338 win mag pibe.
Er der nogen som kan komme med et vink om en S&L 338 win mag, gerne let brugt- og gerne med en pæn pind på[^]?

Michael
Svar
#30
Hej Michael!

Har du handlet? Hvad blev det?

mvh Lars

P.S. Tak for brevet

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#31
Hej Lars.

Ja jeg har handlet, venter bare spændt på at høre fra tyskeren som har mine penge[V]
Det blev en B*****, men en R97 i 9,3x74[Big Grin]
Glæder mig meget til at få den luftet.
Håber at du får Sakoen til at skyde- har hørt gode ting om Ballistic tip i 50-55 grains.

Knæk og bræk

Michael
Svar
#32
Klart en SAUER 202 classic, i kaliber 9,3x63 med en Schmidt og Bender 1,5-12x56 i en EAW sving montage....

DET ER DER DA SLET INGEN TVIVL OM[Smile]

Mvh.

Jacob S. Jensen

Hellere skyde engang for lidt, end engang for meget!
Mvh.

Jacob S. Jensen

Nu kun med .223'er og 30.06'er.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)