Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forslag til våbenafgifter
#1
Afgifter på vekselpiber
Politimesteren i Rusted har i et Interwiev med en af de store internetaviser nævnt, at han vil kontakte Lovgiverne med henblik på at få ændret hvad han kalder : Sløseri og lemfældig omgang med afgiftskroner.
Når han har besluttet at rejse spørgsmålet om rimeligheden i at vekselpiber er Afgiftsfrie, skyldes det at han har svært ved at se staten gå glip af en Rimelig stor sum penge fordi våbenejere med vekselpiber i modsætning til folk med flere våben slipper for at betale.
Endvidere ønsker han prisen på tilladelser ændret til en procentdel af våbnets pris, på denne måde undgår vi at folk får ”rabat” for at eje flere våben, dybest set er det jo en luksus at have råd til mere end 1 våben og har man råd til det, bør man betale.
Derudover mener han at der, på samme måde som med miljøbelastende biler, bør indføres at våbenejere betaler afgift af antallet af afskudte patroner, man kunne jo forestille sig at ejerne hvert år indrapporterer hvor mange kg patroner de har brugt, således kommer personer der bruger tunge og dermed miljøbelastende patroner til at betale mere end folk med lette patroner, et forslag kunne være 100kr/kg, udtaler han til avisens udsendte.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#2
Ja, bare fordi Danmark har verdensrekord i skattetryk, er der jo ingen grund til at hvile på laurbærrene! [xx(]

Der er langt imellem at mindre gennemtænkte ideer end denne ser dagens lys. Hvorfor skal en tilladelse til et dyrt våben være dyrere end en tilladelse til et billigt? Tager den længere tid at lave? Hvem skal revidere købsbillag og fastsætte handelsværdien ved f.eks. arv og fornyelse af tilladelsen? En revisions og vurderingskommision under Justitsministeriet????

Opdatering: Jeg har netop talt med en bekendt, som jeg har i Justitsministeriet og han kunne oplyse, at den nævnte politimester, tager munden for fuld, når han præsenterer disse ideer som sine egne: Faktisk har samtlige ideer ligget som forslag i mere end seks måneder og forventes ALLE gennemført i den kommende lovrevision, bortset fra, at den planlagte miljøafgift på ammunition IKKE vil begrænse sig til 100 kr. pr. kilo [:0]

Et helt andet forslag: Kunne man ikke indføre en afgift på lav intelligens - om ikke andet så bare for at understrege, at det er dumt at betale meget i skat? [V]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Umiddelbart lyder det jo som et godt forslag. Tanken med at vi jægere
skal indberette, hvor mange kg patroner vi bruger er helt
gennemtænkt. Det fungerer jo perfekt, at vi skal indberette vildtudbytte.

Den samme politimester står vist også ( helt uofficielt ) bag forslaget om, at der skal broklapper på Storebæltsbroen og har
angiveligt også fået A. Fogh med på ideen om at vi snart skal stemme
om Euroen.

Mvh
Vera
Svar
#4
jaja og vi må heller ikke have kikkert på riflen fra 1. maj 2008 [Big Grin]

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Afgifter på vekselpiber
Derudover mener han at der, på samme måde som med miljøbelastende biler, bør indføres at våbenejere betaler afgift af antallet af afskudte patroner,


Her fra kan kun opfordres til at indføre afgift på afskudte patroner, men det kunne ønskes at afgiften gradueres efter hvilken kaliber der benyttes, man har jo hørt om jægerer der mener at
Citat:quote:

Knaldet er en del af den jagtlige forløsning


Svar
#6
Citat:quote:

Her fra kan kun opfordres til at indføre afgift på afskudte patroner, men det kunne ønskes at afgiften gradueres efter hvilken kaliber der benyttes, man har jo hørt om jægerer der mener at
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Knaldet er en del af den jagtlige forløsning



Du er blevet bønhørt[Wink]
Citat:quote:

man kunne jo forestille sig at ejerne hvert år indrapporterer hvor mange kg patroner de har brugt, således kommer personer der bruger tunge og dermed miljøbelastende patroner til at betale mere end folk med lette patroner,


[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#7
Ja ja[Big Grin]

og ifølge APRILnummeret af Jæger skrives - Ligeretsrådet vil kvinder osse have lov til at pisse med overhåndsgreb når de er på jagt.(indrømmet - jeg læste ikke hele historien)

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Det hele er da´ikke dårlige nyheder, jeg blev idag ringet op fra våbenkontoret og fik besked på at den lyddæmper jeg havde søgt tilladelse på var blevet bevilget,
mvh
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)