Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Køb af Riffelkikkert
#1
Hejsa

Jeg sidder lige nu og overvejer om jeg skal bytte den Zeiss Victory Diaviari 3-12x56 ud med en 6-24x56. Våbenpusher vil have 4100 kr for bytte handlen og det er jo også en slags penge…

Nogen af jer der har nogle kommentarer omkring det? Den skal bruge til jagt og jagtfelt skydning, når jeg har mulighed. Dens første opgave bliver højest sandsynligt jagtfeltskydning i ulfborg og så skotland i uge 42.

Nogen der kender noget til Zeiss ASV kuglebane kompensator? Jeg kan se der står man kan vælge mellem 5 forskellige ”strips” med forskellige kuglebaner. Der står de skal monteres af en våbensmed, vil det sige at hvis man skal have sat en anden ”strip” på med en anden kuglebane så skal den af sted til våbensmed?

Hvilket sigte kan i anbefale? Synes lidt sigte 4 og 43 er hip som hap.

En af forskellene på dem er at i 3-12x56 sidder trådkorset i første billedplan mens det sidder i anden billedplan på 6-24x56. Hvad er det nu forskellen er? Mener den ene er med forstørrende? Jeg kan bare ikke huske hvilken….

Jeg har brugt søge funktionen og læst nogle af de tråde igennem jeg kunne finde. De gav mig ikke lige det svar jeg søgte, men det kan selvfølgeligt også bare være fordi jeg er jyde og derfor er lidt påpasselig med penge og derfor har svært med at skille mig af med de 4100 kr[:o)]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Hejsa

Jeg sidder lige nu og overvejer om jeg skal bytte den Zeiss Victory Diaviari 3-12x56 ud med en 6-24x56. Våbenpusher vil have 4100 kr for bytte handlen og det er jo også en slags penge… Har du råd, så gør det.
Nogen af jer der har nogle kommentarer omkring det? Den skal bruge til jagt og jagtfelt skydning, når jeg har mulighed. Dens første opgave bliver højest sandsynligt jagtfeltskydning i ulfborg og så skotland i uge 42.

Nogen der kender noget til Zeiss ASV kuglebane kompensator? Jeg kan se der står man kan vælge mellem 5 forskellige ”strips” med forskellige kuglebaner. Der står de skal monteres af en våbensmed, vil det sige at hvis man skal have sat en anden ”strip” på med en anden kuglebane så skal den af sted til våbensmed?

Plejer at lave en kliktabel med at ballistikprogram og så at sætte en label på tårnet. klik til præcis det du vil og sæt en streg og et tal, det dur 100%

Hvilket sigte kan i anbefale? Synes lidt sigte 4 og 43 er hip som hap.
Så tag 63[Wink]
En af forskellene på dem er at i 3-12x56 sidder trådkorset i første billedplan mens det sidder i anden billedplan på 6-24x56. Hvad er det nu forskellen er? Mener den ene er med forstørrende? Jeg kan bare ikke huske hvilken….

"Først bliver størst", så kan du altid huske det ... Og det der menes er at korset bliver større med forstørrelsen i første billedplan

Jeg har brugt søge funktionen og læst nogle af de tråde igennem jeg kunne finde. De gav mig ikke lige det svar jeg søgte, men det kan selvfølgeligt også bare være fordi jeg er jyde og derfor er lidt påpasselig med penge og derfor har svært med at skille mig af med de 4100 kr[:o)]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os' på nisser?



K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Du har PM Chistensen!!!!!

Der er så meget kvinder ikke forstår
Der er så meget kvinder ikke forstår
Svar
#4
Det er en sprit ny kikkert forhandleren tager tilbage så tvivler på der kan laves en bedre handel på den.

Edit @Claxel: sigte 63 er med lys den jeg har kik på er uden[B)]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#5
Jeg sidder lige nu og overvejer om jeg skal bytte den Zeiss Victory Diaviari 3-12x56 ud med en 6-24x56. Våbenpusher vil have 4100 kr for bytte handlen og det er jo også en slags penge… Har du råd, så gør det.
Nogen af jer der har nogle kommentarer omkring det? Den skal bruge til jagt og jagtfelt skydning, når jeg har mulighed. Dens første opgave bliver højest sandsynligt jagtfeltskydning i ulfborg og så skotland i uge 42.
ikke helt enig:
hvis vi snakker felt og skiveskydning er pengene givet godt ud på 6-24.
til jagt synes jeg at pallelaksejusteringen er for bøvlet + at de åbne tårne nemt kan påvirkes utilsigtet

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
kan man ikke bare indstille pallelaksejusteringen til 100-150m på tage den der fra?

Har du haft dårlige oplever med påvirkning af kliktårne`?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#7
Ja man kan da bare lade være med at bruge parallaxe indstillinge.
Kliktårnene på Zeiss'en går ret stramt. De flytter sig ikke af sig selv
Svar
#8
Så er 6-24x56 bestilt, så må jeg se om jeg bliver glad for den[:p]

Bestilte versionen uden lys... kunne ikke lige se hvad jeg skulle bruge det til. Har indtil videre klaret mig fint uden så....

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)