Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Undgå Postdanmark
#1
Hej derude. Jeg har lige modtaget noget træ til et nyt skæfte fra USA. Postdanmark har så nu fundet udaf en ny indtægtskilde [Sad!] , og lægger et FORTOLDNINGSGEBYR på 150kr +moms på forsendelsen [Sad!][Sad!]. Nu skal man vist passepå med at købe småting udenfor EU !!!! Hilsen A-bolt
Svar
#2
Det er nu ikke særlig nyt[Sad!] og er det ikke 120,- plus moms ialt 150?

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Nej det har de forlangt længe, det som virkelig pisser mig af er at de tager moms og told af det samlede beløb, altså også portoen[xx(].
Det er lidt af en tilsnigelse efter min mening, men man gider dårligt at brokke sig hver eneste gang[V], så nu har jeg tænkt mig at samle for et år af gangen.
Der var dog lige den gang hvor Cabelas sendte i to omgange og de derfor trak moms og told af det samlede beløb to gange.
Det tog dem ca. 1 1/2 måned at tage sig sammen og returnere mig det beløb.Tilsidst ringede jeg til dem dagligt og sagde at den tid det tog for dem at tage telefonen og fortælle mig at de stadig ikke var kommet til min klage i stakken, der kunne de have læst mit brev og returneret mine penge,... det virkede[Sad!][Big Grin].

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
For mig var det nyt ,(fik en pakke i november , der var der ingen afgift) og det er 150+moms !!
Svar
#5
Har lige bestilt et par ting "from over there". De blev sendt med USPS, men mærket "Sporting goods", så jeg regner med jeg har dem snart.

Ingen moms, ingen told, og det bedste af det hele: Trækket på kontoen viser en dollarkurs på kr. 482,- [:p][:p][Big Grin]

Edit den 4./4. Nu har jeg tingene i hånden. Uden moms, told, gebyr eller nogen problemer overhovedet.

Sjovt nok havde ladeustyret været kontrolleret af det grønlandske toldvæsen, og var blevet godkendt til udlevering selvom man ikke må importere den slags. Nå, der var ikke krudt eller fænghætter med, så det er måske det de har kigget efter. Pakken med sigtekikkerten havde været åbnet af det danske postvæsen ([:0]), selvom den var mærket "Sporting goods". Men de havde sørme bare lukket pakken igen og ekspederet den videre til Grønland. Fine ting [Smile][Smile][Smile]

P.S. Jeg handlede hos Natchez Shooters supply. De var ualmindelig hurtige og effektive. Ingen problemer med ladeudstyret, det sendte de samme dag jeg bestilte, selvom det var i påsken. Sigtekikkerten blev pålagt 10 dollars i Export Document processing fee og sendt en dag senere. De forklarede, at de gerne må sende mig sigtekikkerten, men de skal indberette det til myndighederne, og det har altså kostet mig kr.48,20. Det synes jeg er i orden, de skal jo ikke arbejde gratis.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Jeg havde næsten glemt det! Jeg har en enkelt gang, i forbindelse med import af MC dele fra USA, betalt dette fortoldningsgebyr. Rasede også over at man begærligt tog af det samlede beløb.Jeg har ikke siden været afkrævet gebyret. Mit 4. stykke skæftetræ er i dette øjeblik i hænderne på Ribe Post kontor. Jeg er spændt på, om det bliver afleveret uden opkrævning. Det lader til, at der er en noget broget praksis på opkrævningen af fortoldningsgebyret.
Walnut
Svar
#7
Åhja... Postdanmark...

Jeg har også endelig lige fået mit eksemplar af "the perfect shot" sendt fra USA...
Jeg orker næsten ikke at fortælle om hvormange timer jeg har brugt på at køre frem og tilbage imellem byens to postkontorer over 3 dage før det endelig lykkedes for dem at finde pakken...
Det sjoveste er vel næsten at de i forvejen havde sendt mig et brev hvori der stod at jeg kunne hente det på mit sædvanlige postkontor dagen efter modtagelsen af brevet..
JEg fik så min pakke 3 dage senere, men på et andet postkontor[}Smile][}Smile]

PostDanmark for hel....

Jimmy

17 HMR, 30.06, 416 Rigby
Svar
#8
Hej . Jeg har brugt search funktionen , for at findeudaf hvad for et fragfirma man skal bruge for at undgå PD , men finder ikke noget. Nogen bud , hvor fortoldnings gebyret er rimeligt !! Hilsen A-bolt
Svar
#9
Jeg har fulgt mit skæftetræ fra registreringen i USA. Træet er købt hos Hunterbid.com og sælgeren er Chiron inc. Chiron står som Woodsupplier til denne auktionsside. Kan iøvrigt se, at et nyt firma Jupiter Ltd. er på vej ind på auktionssiden.
Træet er sendt med USPS og registreringen, ifølge Track and Trace nummeret, ser således ud:
24.marts 13:27 Registreret i udlandet
25.marts 22:13 Afsendt til Danmark
28.marts 10:30 Ankommet til Danmark
28.marts 10:30 Under toldbehandling hos Post DK
1.april 13:19 Afgang fra grænsepostkontor
1.april 15:56 Ankommet til Taulov Pakkecenter
2.april 06:33 Ankomstsorteret privat omdeling i Ribe
2.april 06:33 Ankommet til omdeling Ribe
2.april 06:34 Pakke uden omdeling Ribe(under rettet til uden!)
Mine erfaringer med USPS er en noget svingende rejsetid, der har varieret fra 1 til 6 uger.Falder pakkerne ikke altid i kløerne på PostDanmark i forbindelse med afsendelse fra USA?
Walnut
Svar
#10
Hvis man benytter USPS(US Postal Service) Så falder pakkerne i Post Danmarks klamme hænder.

UPS og FedEx håndterer selv pakkerne hele vejen.
DHL kører vist seperat i Danmark, men her i Grønland er DHL via postvæsenet.

Man KAN risikere [xx(] at få told/momsopkrævning på pakker sendt via UPS, DHL og FedEx. Denne kommer så bare senere, måske 3 måneder senere, som et Girokort.

Det er staten(Told & Skat) der har defineret at der skal betales Told og Moms af det FULDE beløb, inkl. porto.
Dette skyldes sikkert tidligere kreative handlende, der købte varer hvor portoen blev sat kunstigt højt, for at undgå afgifter....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#11
Hej A-bolt.

Som du kan se så har jeg fået en pakke i februar, så de har åbenbart lige hævet prisen med mange % [Sad!][Sad!][Sad!]

[Image: Pestdanmark.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Jeg har en ganske frisk toldkvittering fra i dag. Her er alle satserne som dem på M@X´s.Fortoldningsgebyr på 120kr.
Walnut
Svar
#13
Som man kan se så har jeg købt for 86$ som tolderen får til 439 kr. Dertil gebyr og PP (pis og papir)278kr ialt 717kr

Det giver en effektiv dollarkurs på 8,34kr[xx(]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Hej M@X. Det var da fandens , ved mig tog de 150kr [Sad!][Sad!].Der må være en der har tastet forkert [V]. Hilsen A-bolt
Svar
#15
Hej
Som ny her i forumet faldt jeg over denne tråd.

Da jeg arbejder med spedition/transport tænkte jeg at jeg ville ridse reglerne op, så I ved hvad der gælder.

De omkostninger der tilkommer i forbindelse med import af varer fra tredie lande (lande uden for EU)kan deles op i to.

1. Fortoldningsgebyret:
Dette gebyr opkræver dem der foretager fortoldningen. I dette tilfælde Post Danmark. Man kan sige at man betaler for det arbejde de har i forbindelse med fortoldningen, det kan man vel ikke umiddelbart sige noget til, der er jo ikke nogen virksomheder der arbejder gratis.

Mange af de andre spillere på markedet, som f.eks. UPS, DHL, Fedex og TNT, opkræver ikke dette gebyr særskilt, men har regnet det ind i fragtprisen, men i sidste ende er det modtageren af godset der kommer til at betale.

2. Told og afgifter
I dette tilfælde er det noget, som dem der foretager fortoldningen er blevet pålagt at opkræve af Skat.

Når man importerer varer fra tredie lande regnes transporten altid som en del af varens pris, den er helt efter gældende regler.

Importmoms på 25% vil altid tilkomme. Dertil kommer der told hvis varen er toldpligtig. om varen er toldpligtig afhænger af varens art og oprindelse.

I kan på dette link se de enkelte toldsatser, det er ikke altid helt let at finde rundt i. http://www.vita.toldskat.dk/

Men som A-bolt rigtigt skriver, så skal man huske at tage højde for ovenstående, når man køber varer i tredie lande, den dims som på en udenlandsk hjemmeside ser billig ud, kan i sidste ende blive et dyrt bekendskab, men der kan stadig godt være penge at spare hvis det er større ordrer man laver.

Håber I kan bruge det.

Mvh.
Berg
Svar
#16
Hej Berg og andre.Fint og velplaceret indlæg.Begejstringen, omkring told og andre ting i den forbindelse,er vel hos en del temmelig begrænset.For mit eget vedkommende er der nogle ting, der irriterer.Jeg køber ikke Tyrkisk Valnød i USA for at spare penge.Det træ, jeg er ude efter, kan ikke købes i Danmark. D.v.s. at jeg med min import ikke generer danske firmaer på pungen.At jeg så er nødt til at importere, med det bøvl det sommetider afstedkommer,straffes så oveni med, at jeg også bliver afkrævet en del, af den transport udgift jeg har på at skaffe varen til landet.At de danske toldere skal have et gebyr for at udføre et arbejde de er pålagt, generer mig ikke specielt.
Mvh Walnut
Svar
#17
Solskin indendøre på Ribe Posthus[Smile]
I dag fik jeg valnød fra USA. Jeg har fulgt pakken fra registreringen overthere til i morges, hvor den sidste melding om ankomst til mit posthus kom. USPS og PostDanmark har vel lov at være tilfredse med rejsetiden. Jeg synes, at det er flot rejst. Det kom jeg til at sige til den søde postdame, og hun blev påvirket af denne tilsyneladende uvante behandling[:I]. Hun kunne fortælle, at PostDanmark får megen skældud.
Knapt så heldigt er det for PostDanmark, at de skal hænge ud på grænsepostkontoret og foretage toldbehandling! Meget svært for min reptilhjerne at acceptere, at man lægger 59,28 USD transportudgifter oveni inden man beregner tolden[}Smile]
[Image: DSC00899.jpg]
Walnut
Svar
#18
Tordenvejr trækker op[}Smile]
I det forrige indlæg skrev jeg om lidt solskin på Ribe Posthus.
Måske kommer her en ny vejrudsigt for Post Danmarks fortoldningspraksis! Jeg fik for nylig et stykke skæftetræ sendt fra USA, hvilket jeg skrev om i Våbenværkstedet. Træet til forskæftet var ikke godt, og jeg har nu fået sendt et nyt stykke. Det er den pakke, hvis tur er beskrevet på nedenstående Track and Trace udskrift.Umiddelbart aflæser jeg det sådan, at mit stykke bliver returneret! Hvis det er tilfældet: Hvad gør jeg så/ hvad kan jeg gøre?
[Image: DSC00957.jpg]
Mvh Walnut
Svar
#19
Du kan i princippet ikke gøre en skid - da PostDk har fået god for, af Traffikministeriet eller sådan, at de kan fravælge at sende våben/våbendele, knive og andet. Hvis de returnerer en pakke - og gør det retmæssigt, så kan de ikke afkræves noget.

Du kan bare håbe at pakken når tilbage til forhandleren - og at han vil sende pakken igen, evt mærket anderledes (han har sikkert skrevet wood for gunstock.... eller andet der indeholder ordet "gun"/"Weapon" eller lignende.).

Så kan du sikkert allernådigst få lov at betale yderligere fragt... og håbe den ryger igennem.

Men bid i det sure æble og få den sendt pr UPS - så går den ret igennem!

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Du kan i princippet ikke gøre en skid - da PostDk har fået god for, af Traffikministeriet eller sådan, at de kan fravælge at sende våben/våbendele, knive og andet. Hvis de returnerer en pakke - og gør det retmæssigt, så kan de ikke afkræves noget.

Du kan bare håbe at pakken når tilbage til forhandleren - og at han vil sende pakken igen, evt mærket anderledes (han har sikkert skrevet wood for gunstock.... eller andet der indeholder ordet "gun"/"Weapon" eller lignende.).

Hej HappyNanoq

Så kan du sikkert allernådigst få lov at betale yderligere fragt... og håbe den ryger igennem.

Men bid i det sure æble og få den sendt pr UPS - så går den ret igennem!

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Hej HappyNanoq
Tak for hurtigt og foruroligende svar.
Jeg har ikke tidigere haft problemer med at få skæftetræ fra USPS gennem tolden. Jeg er et par gange blevet afkrævet told/moms.Jeg tror faktisk heller ikke, at teksten har været anderledes denne gang, da det er samme firma.Måske PostDanmark også er svingende i sin praksis i forbindelse med toldbehandling! UPS er en mulighed.
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)