Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swarovski Laser Guide 8x30 afstandsmåler
#1
Jeg er på udkig efter en afstandsmåler, som samtidig er en kikkert.

Leica Geovid er selvfølgelig en mulighed, men så har de samtidig det "problem" at afstandsmålingen kun er i linsen ud for højre øje, og da jeg har ikke fuldt syn på højre øje er det ikke optimalt for mig.

Så er der Swarovski Laser Guide 8x30 rangefinder. Den kan begge dele, men har dog kun et binokular dvs. kan kun sættes for det ene øje. Såvidt jeg kan se er den også kun til højre øje og hvis jeg vender den på hovedet står afstandsmålingen vel også på hovedet???
Svar
#2
Leica laver også med kun et binokular som skulle være topklasse.

Men hvorfor ville du vende Swarovski på hovedet? Det er vel bare at flytte afstandsmåler over til venstre øje i stedet for højre? den holdes vel lodret under brug og ikke vandret?(det skal lige kommenteres jeg aldrig har haft swarovski i hånden, så jeg kan selvfølgeligt tage fejl)

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#3
Umiddelbart ser den ud til, at den skal holdes vandret:
http://www.swarovskioptik.com/index.php?...er%20Guide#

Selvfølgelig kan man så holde den forskudt foran venstre øje, men det er nok ikke så 'handy'.

Er der nogen der ejer en af slagsen, som kan uddybe?
Svar
#4
Leica Geovid er en tung sag at slæbe rundt på.
Swarovskien har en anelse bedre optik - men måler på et lidt større område, hvilket er uheldigt på småvildt på større afstande. Der er Leicaens mindre målefelt en fordel.

Der er jo også muligheden for at kigge igennem en Leupold håndkikkert med afstandsmåler.... hvis altså du er til alle de der ekstra indbyggede elktroniske ting, som forskellige målemodes, ballistik program, skudvinkel måling med afstandskorrektion etc... fro den nette som af under det halve af prisen for en Leica Geovid....[Wink]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)