Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Miroku update til 2.0
#1
Jeg har lige fået min trofaste gamle trapskyder tilbage fra bøssemageren ...

Det er en Miroku 800W fra 1972, boret full/full, som jeg bruger til jagtskydning.

Den var blevet så slidt i lukketøjet, at slæden gik på aftrækkersystemet og så var det tid til rep.

Samtidig er overgangskonusssen i underste løb blevet forlænget, det skulle give reduceret rekyle, så den ikke hopper så meget ved skudafgivelse.

Det blev gjort for at få et roligere andetskud, da det oftest er det der kikser og da jeg skyder til 3 doubleer i hver side, kan det have stor betydning ...

Det føles som at få ny skyder.

Men havde dog en Salvinelli i hænderne i dag ... Den var godt nok velafbalanceret og brugervenlig. [:p][:p][:p]

Men 21k er også meget, hvis man nu skyder lige så godt med den gamle [8D][^]

Nu sidder jeg og glæder mig til at afprøve Mirokuen her i weekenden, det kan kun gå for langsomt. [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Lad os få et foto Claxel. Men selvom det er antik behøver det ikke at være sort hvid[Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#3
Havde ikke strøm på kameraet, men mobien havde.

[Image: traptsen.jpg]

Hun opførte sig godt i dag, den gamle "traptøs"

Skød to 40 duers serier, og fik 75 i 80 skud. Det var en bagdue, to højre og to venstre der smuttede. Alle sidste i en double ...

Den er behagelig at skyde med, hopper ikke meget, så jeg fortsætter med den.

Skød bl.a. for at prøve det, med de 21 grams trainer på sideduerne, da er der ingen rekyle til at genere andetskuddet. Træfferne kunne jeg ikke se forskel på, de trækker fint støv.

Har så en Black Gold i andetskuddet, det er noget der rykker. Men det virker jo ikke, hvis jeg ikke peger hvor den skal ...

Må ud og prøve noget mere [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Ja hun er fra dengang de kunne lave gode skydere til menneskepenge[Smile]Havde forleden

kleptomanpølserne i en dt10 Trident. Ja hvem der bare havde scoret puljen i lotto

sidste lørdag. Så var fili gamba blevet sendt på pension[Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#5
Var lige ude og prøve den igen i Lørdags, denne gang med nogle Eley First Class 24 grams.

Skulle lige indvie kæresten i, hvad der er jeg går og sysler med i min fritid, så kunne hun også trykke duerne ud.

39/41 blev resultatet, jeg tror jeg har fundet det den skal "fodres" med, den hopper slet ikke i skuddet med de patroner.

Så det blev ikke til nogen ny haglskyder i denne omgang, men snart en ny rustfri riffel i 7mm-Rem [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)