Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Antal patroner i en pump-action riffel ??
#1
Hej,

Min riffel til drivjagt kunne sagtens blive en Remington 7600, specielt pga. restriktionerne på de halvautomatiske(max 2 skud i riflen i DK).

Men nu sagde en ekspedient i en jagtforretning til mig, at der er de samme restriktioner på en pump-action riffel, som på en halvautomat ?!?

Bøjlespændere skulle til gengæld ikke være under disse restriktioner.

Nogen der kan be/afkræfte ovennævnte ?

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#2
Der er ingen restriktioner på en pump-action riffel. Den er i lovens forstand en repeterriffel præcis som en bolt- eller lever-action. Du kan med andre ord sætte det største magasin du kan skaffe på den. Til model 7600 er det let at skaffe 10-skuds til små penge.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Takker ! - det var også hvad jeg selv mente - og håbede Smile

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Det er lidt småirriterende når en ekspedient, eller for den sags skyld hvem som helst, ikke har mod til at sige de fire små ord: "det ved jeg ikke".

Da jeg havde Sauer 200/Carl Gustav 4000 var der en ekspedient der fortalte mig at det skam var helt i orden at aftrækket slæbte og knasede før skudet gik. Så gik jeg hjem og skilte bundstykket ad, og kunne se, at der var et par rørsplitter som var ved at smuldre og drysse ned i aftrækket.

Det gjorde mig lidt skeptisk overfor ekspedienter der tror de er bøssemagere, men det gav da lidt selvtillid til selv at undersøge sagerne [Smile].

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Hej, jeg har flere pump rifler, det "din" ekspedient taler om er når det drejer sig om haglgevær, da´ magasinkapasitets reglerne det samme som for hagl automater, men med rifler er det det samme som en almindelig repeter, på min Remington 7615 Police i .223 som bruger almindelige M16 type magasiner kan der helt lovligt påsættes et feks. 30 skuds magasin, og det gør jeg[Smile] når jeg vil lege lidt, så hils "din ekspedient" og sig at han hellere må læse på lektien, forøvrigt er det samme regel i kaliber 22LR. rifler og derfor er de et godt alternativ til de så "farlige" halvautomater.
Mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#6
Takker for svarene

Jeg spurgte faktisk til om det ikke var haglgeværer han mente, men han insisterede på at begrænsningen var der på rifler også.

Måske var det fordi at han ikke havde en Rem. 7600 på lager - han prøvede da også at sælge mig en halvautomat...[V]

/Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)