Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Skæve" baser
#1
Jeg har hos en våbensmed fået sat weaver baser på min Otterup/Mauser 6,5x55, det er åbenbart ikke gået helt så godt for jeg kan ikke justere kikkerten langt nok over mod højre, både min egen Simmons og en Kahles [B)]

Hvad er løsningen/kuren på dette problem , det skal siges jeg jager ikke, det er kun til banebrug, men derfor skal det jo virke alligevel.

Peter
Svar
#2
Kontakt bøssemager NP Nielsen - hvis du bor i hovedlandet - han er rigtig dygtig..[Wink]

Har lige fået min S&L opgraderet der med nye stålbaser - det virker bare... 3 klik op og 2 til højre da jeg fik den retur - så var den 100% på plads med indskydningen

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#3
Desværre, jeg er bosat på Djævleøen [Big Grin]
Svar
#4
Der er tit problemer med gamle Mævserlåse. Hullerne ligger ikke altid på linie og/eller låsestolen er skæv.

Tænk på at Brdr. Mævser har designet en riffel til åbne sigtemidler der sidder på piben. Der er derfor ingen krav til at oversiden af låsestolen er geometrisk korrekt eller lige. De er pudset ud af facon på en båndpudser da de bare skal se pæne ud.
Så kommer låsen i kløerne på en moderne jæger der vil have en kikkert på og så går det galt. Baserne havner ofte således at den ene hælder mod øst og den anden hælder mod vest så du må tilbage til din våbensmed og få ham til at lave det om.
Forvent ikke at han gør det gratis, med mindre at han indkalkulerer evt. rettelser i sin pris. Han kan jo ikke vide om din lås er lige eller skæv, men han burde nok have tjekket det.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)