Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako 75 Vs. Tikka T3 lite..?
#1
Hey..

Tænker på at investere mine penge i en af disse 2 riffelmodeller..
Det skal være i 6,5x55, og skal bruges som fast følgesvend i skotland, hvor jeg skal bo i et år som skytteassistent..

Men er Sako de basseører mere værd?

Tikka T3 lite kan fås til ca. 6.500,-

Og

Sako 75 finnligth kan fås til 12.500

og

Sako 75 Stainless kan fås til 11.500,-

Evt. erfaringer?

Mvh Steffen
Svar
#2
prøv at tage dem mellem hænderne så er du i hjertet ikke i tvivl, men arbejdsmæssigt som jeg kan regne ud at du skal bruge den,er det hip som hap om det er den ene eller den anden,,,, de skyder begge godt med meget lille egenspredning

Mvh. Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ticho

prøv at tage dem mellem hænderne så er du i hjertet ikke i tvivl, men arbejdsmæssigt som jeg kan regne ud at du skal bruge den,er det hip som hap om det er den ene eller den anden,,,, de skyder begge godt med meget lille egenspredning

Mvh. Kim



Nemlig! Tikka[Wink]

Det du betaler for ved sako er efter min mening bedre finish. Sako har 3 punkts sikring så den kan afledes i sikret tilstand hvilket tikka ikke kan. Og så er der også et eller andet ved magasin der er anderledes. Kan ikke lige på stående fod huske hvad det er, men en af mine kammerater er meget begejsteret for det. Kan da lige finde ud af det i morgen.

I en jagt situation tror jeg ikke du vil kunne mærke forskel, så hvad med at spare de sidste penge og købe en Zeiss eller swarovski i stedet for til at sætte oven på.

Ps. jeg er dybt upartisk, da jeg har 2 tikkaer i mit våbenskab og ingen sakoer[Big Grin]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#4
sako har magasin som kan lades medens det sidder i riflen samt at man bare "klikker patroner i " desuden er det som standard 5 skuds uden at det rager neden for riflen,

hvorimod tikka har 3 skuds magasin som kun kan lades udtaget af riflen. det ændre dog ikke på at både tikka og sako er meget velskydende og jeg giver skovfogden helt ret brug penge på kikkert og måske en lidt brugt sako 75 [Big Grin]

har selv lige købt en 308 til 7500 1½ år gl.

Mvh. Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#5
Sako og Tikka kan sammenlignes med to bilmaerker eks. Audi og VW i realiteten samme type bil, men der er dog en lille forskel og den betaler man sikkert dyrt for.
Alternativt kan du finde en brugt Sako model hunter til kr. 4.000,- - 5.000,- , hvis du kan leve med at det ikke er sidste nye model, og bruge de sparede kroner på en bedre kikkert.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#6
Citat:quote:

hvorimod tikka har 3 skuds magasin som kun kan lades udtaget af riflen

Hvilket vil sige at du kan have 4 patroner i skyderen, mod Sakos 6, du kan osse købe et 5 skuds magasin til Tikkaen, men hvor tit har man brug for mere end 4[?]
Tikka er dybest set en BilkaSako(jeg har selv Tikka), den er velskydende og tåler en anelse mere skidt end Sako pga. "løsere" låsegang, så mit råd er, køb Tikka og brug differencen på bedre optik.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#7
Hej PeterE
Velkommen på nørdsiden, pas på det smitter[Big Grin]
Pæne bukke iøvrigt[Big Grin]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#8
Tag Tikkaen og brug de sparede penge til at få drejet gevind og få sat lyddæmper på.
I England er det vist et krav, at arbejdsgiveren stiller lyddæmpede våben til rådighed, for folk der arbejder i skoven, og har brug for våben. Jeg ved dog ikke om dette også gælder Skotland.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#9
thomas

hvor skal du hen i skotland?

Mvh. Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)