Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Barska 30 mm Swas riflescope
#1
Er der nogen her på forumet der kender til denne kikkert ????

petoni

"One shot--one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#2
Ja, den er kinesisk. Dem jeg har haft igennem har fungeret udmærket - men vi er i den billige ende og modellerne med lys kan ikke skrues tilstrækkeligt langt ned til ikke at blænde.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Ja, den er kinesisk. Dem jeg har haft igennem har fungeret udmærket - men vi er i den billige ende og modellerne med lys kan ikke skrues tilstrækkeligt langt ned til ikke at blænde.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Come one. Har aldrig hørt så [V] Skyder du nyckelpiga [xx(]
/Wolfi
Svar
#4
Hvad mener du?

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
ka en lille bette lysprik, på svageste (blus[Wink]) generer dit øje, er DU måske overfølsom. Vi er ikke ens - pas på ikke at generaliser.

/Wolfi

Var det den røde bille du tænkte på?
Svar
#6
Jeg har selv haft importeret ca. 50 af de nævnte kikkerter inden for det sidste års tid og jeg har testet et enkelt eksemplar på natjagt i samme periode. Rent lysstyrkemøssigt gik det sådan set udmærket at se svinene i måneskin, men det oplyste sigte var så generende, at det var bedre at skyde uden.
Det er et ret så kendt fænomen, at oplyste sigter skal kunne skrues meget langt ned for ikke at forstyrre sigtningen om natten. De dyre europæiske og amerikanske kikkerter løser som regel denne opgave, men det kniber fortsat for kineserne.
Det har intet med størrelsen af lysprikken at gøre. Kommer der for meget blus på lampen bliver sigtepunktet hurtigt omgivet af en strålende "glorie" og meget vanskeligt at definere. At man ikke kan skrue ned, er slet og ret et udtryk for dårlig konstruktion.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Wolfi

ka en lille bette lysprik, på svageste (blus[Wink]) generer dit øje, er DU måske overfølsom.



Hvilken en af kikkerterne fra barska har du og under hvilke forhold bruger du den?

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Ja, den er kinesisk. Dem jeg har haft igennem har fungeret udmærket - men vi er i den billige ende og modellerne med lys kan ikke skrues tilstrækkeligt langt ned til ikke at blænde.



Høgh's erfaringer stemmer meget godt overens med testresultaterne i Vapentidningen, hvor man testede billige kikkerter til natjagt for cirka to år siden.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Jeg har selv haft importeret ca. 50 af de nævnte kikkerter inden for det sidste års tid og jeg har testet et enkelt eksemplar på natjagt i samme periode. Rent lysstyrkemøssigt gik det sådan set udmærket at se svinene i måneskin, men det oplyste sigte var så generende, at det var bedre at skyde uden.
Det er et ret så kendt fænomen, at oplyste sigter skal kunne skrues meget langt ned for ikke at forstyrre sigtningen om natten. De dyre europæiske og amerikanske kikkerter løser som regel denne opgave, men det kniber fortsat for kineserne.
Det har intet med størrelsen af lysprikken at gøre. Kommer der for meget blus på lampen bliver sigtepunktet hurtigt omgivet af en strålende "glorie" og meget vanskeligt at definere. At man ikke kan skrue ned, er slet og ret et udtryk for dårlig konstruktion.



Blev du obs. efter et x antal af dine 50 kunder klagede, eller så du selv lyset?[8D]

Fatter ik den minste gran, herover er trijicon pop. trods nok så stort belyst arial. kanske et lysende eksempel på smag og behag er forskellig. Blænde, eller blot generende er ikke det samme for andre, som for dig, du fik kanske alle tilbage i nakken [B)]

http://www.trijicon.com/olp/swedish/page.cfm

wolfi
Svar
#10
Nej Wolfi, jeg fik ingen tilbage i nakken. For jeg informerede mine kunder om præcis, hvad de fik for pengene. Jeg importerer ikke flere, da jeg helt ærligt finder kvaliteten for billig. Jeg forventer, at kunne bruge lyset i en kikkert med lys - også om natten. Det kunne jeg ikke med Barska.

Når det er sagt, må jeg tilføje, at jeg var imponeret over kvaliteten i optikken, når man tænker på, at en 3-12x56 med lys koster under 400 kr. i indkøb. Jeg skød cirka 100 skud med kikkerten på min griseriffel og havde den med på natjagt 2-3 gange. Ikke nok til at udtale sig om mekanisk holdbarhed - men jeg forventer ikke det helt store i den afdeling. Men det dårligt fungerende lys kunne let betyde mistede skudchancer og så kan kikkerten være nok så billig - det er bare ikke nok! Jeg tror såmænd, at det er en udmærket dagslyskikkert, der sågar er brugbar et stykke ind i skumringen.

Hvad angår Trijicon har jeg egentlig udmærkede erfaringer. Tritium-lyskilden i disse kikkerter virker ikke nær så skarpt som trådkorset i kineserne. Relativ lysstyrke opfattes ikke forskelligt af forskellige mennesker. Det er rent faktisk en målbart om den ene kikkert kan skrues længere ned end den anden.

Hvad er din egen sammenhæng med Barska, prøver du at fortælle os noget?

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#11
Ha ha. Ik det mindste nervøs her. Belyst 3-12 x 56 for under 400kr ! prisen alene taler for sig selv - shit. Det ku hverken du eller nogen anden få mig til at købe. Jeg begriber du kan føle dig genert med et belyst trådkors, men det var en dot du skrev først, og det jeg reflekterede på. Hva var den mon [Wink]??.
Skal jeg engang i fremtiden på grisjagt, er jeg spekulant på accupoint, det får tiden vise. har du en go pris [:p]

/wolfi
Svar
#12
@Wolfi!

Jeg synes, at du anvender uhøflig, provokerende og konfrontationssøgende tone i dine indlæg. Normalt er tonen på VTF meget sober og venlig.
Hvis du ligger inde med gode erfaringer, tests, insider-viden eller lignende om Barska, ville det være mere befordrende for debatten, hvis du deler det med os.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Hmmm. Talesprog på skrift var nok ikke sagen. Jeg tror det er fordi man er ny herinde at det ikke går. Beklager jeg har stød dig.

Jeg kender ikke kikkare sikten Braska,men er 100% atjeg vil betale en hel del mere end de 400kr som Høgh skriver om. Jeg er kommet så lang, at mener man må betale mindst 3-4000 for en ny 2,5-10X50mm.
Er ikke engang sikker på jeg har brug for en med lys, og slet ikke hårkors m/lys (har kikket i en snes stykker nu ). Har også kigget rundt på nettet efter nyt/brugt,været i butik og jernhandel. Trijcon som høgh nævner, er jeg lidt sugen på men, tror ikke der bliver handel før jakt/fiskemæsse i aug.

/Wolfi
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)