Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jagt på DR 1 nu...kl. 20.00
#21
Hej Vera

En ting der kendetegner en "rigtig" jæger er viljen til at bruge den nødvendige tid til at blive godt(nok) skydende.

Vil man tillade sig at slå ihjel må man gøre det ordentligt.

dette gælder uanset;
alder
køn
indkomst
etnisk herkomst
religion eller andet, der normalt kan dele vandene.

Om man så vil skyde fra tårn, bil eller cykelstativ er mig underordnet.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#22
hvad er en '' rigtig jæger '' ?
en person der gider sidde på kragetræk, der gider fodre når skydesæsonen er slut, der sætter sig ind i hvad han foretager sig, der ikke ukritisk skyder en smuk buk fra biler blot fordi den vil pynte på væggen, - hvori adskiller han sig fra '' jagttegnsløseren '' ?
- er man en bedre jæger, hvis man tog jagtegn da man var 16 ?
man har større chance for at prøve alle facetter af jagten når man begynder fra bunden med et ringe revir hvor man er tilfreds med en hare eller due-
er man en dårlig jæger, hvis man var 45 da man fik tegnet ?
man springer ofte de første led over og kan nemt blive f. eks. "fasanskytte" eller hegnsjæger.-
er man en dårlig jæger, hvis man tjener 0.5 mill kr per år ?
og en god, hvis tjener kr. 220.000 per år
næe

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#23
Hej Dravis, Søren og Strom

Tak for svarene. Vi kommer nok ikke op at slås om definitionen på en
'' rigtig jæger '' - men der er mange variationer over temaet.

Hensigten fra min side var blot at pege på, at den ''rigtige jæger''
ikke har nogen specifik alder og indkomsten ikke har den store betydning for om er jæger eller ej.

Iøvrigt oplever jeg at flere jægere begynder at spille golf, og drosler ned mht jagt. Men de har jo nok heller aldrig været
'' rigtige jægere '' [Big Grin][Big Grin]

God week-end.

Mvh
Vera
Svar
#24
Jæger er noget man er, og ikke blir med tiden. Har desværre oplevet mange, der pga

forretnings forbindelser, absolut skal have et jagttegn, fordi de får mange invitationer.

De sætter sig ikke ind i hvad jagt egentligt går ud på, ud over dyre frokoster og flot

jagttøj. Har et par kammerater der var i Afrika for et par år siden. Da PH hørte at de

selv ville skyde deres vildt, blev han forundret. Han var vant til rige forretningsfolk

der bare skulle fotograferes med trofæet når han havde nedlagt det[V]Var på drivjagt i

Polen i januar hvor en skød på råvildt selv om det var lukket for det. Han troede det var

kronvildt, "flot". Det var et par eksempler på, hvad jeg mener ikke har noget med jægere

at gøre. God weekend til dem, som ikke skal til safari skydning[Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)