Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import af kikkert fra USA
#1
Er der nogen som ved om man frit kan tage en riffelkikkert med hjem i kufferten fra USA??

Jeg er godt klar over at man skal betale told og afgifter osv, men tænkte mere på om man ville få problemer i henhold til de stramninger der har fundet sted indenfor flytrafikken den seneste tid. Altså om den vil blive betragtet i lighed med et våben/våbendel.
Svar
#2
Molle,

Prøv "Search" funktionen, og du vil finde!

God weekend, Thorlak

Så er der mindre end et måned til!

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
hej molle

jeg er sikker på at der ikke er noget i vejen for at lægge en kikkert ned i kufferten og tage den med hjem,,, men men de amerikanske sikkerhedsvagter kan man jo ikke spå om.

mød op i lufthavnen i god tid, medbring en lille tom kasse, hvis de ikke vil lade dig tage den med putter du den i kassen og sender den til dig selv som en gave

Mvh. Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#4
Den må vel godt ligge i kufferten, bare ikke i håndbagagen ?

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
DER ER INGEN EKSPORTRESTRIKTIONER FSVA DANMARK!!! Jeg har læst om flere, der er blevet standset i amerikanske lufthavne med riffelkikkerter i kufferten, og der har ingen problemer været. Den eneste tvivl der har været er, om dette også gælder mil.spec kikkerter - men igen...der er ingen restriktioner og det bør de vide derovre.

Som jeg har skrevet før (efterhånden en del gange), så er der flere forretninger derovre der ikke vil sende til DK. Dette skyldes udelukkende at de overfortolker lovende/reglerne eller også gider de ikke "bøvlet" med hvem de må sende til og hvem de ikke må sende til. Fint med mig - hvis de ikke vil have mine penge, så skal de blive fri. Jeg handler bare ved http://www.Theopticzone.com, der har undersøgt reglerne. De sender problemfrit til Danmark. Jeg ved at jeg kom lidt ud af et sidespor her, men det har dog lidt med sagen at gør [Big Grin]

Hvis du vil gøre det nemt for dig selv, så find ud af hvilken kikkert du vil have - bestil den hos Theopticzone og få den leveret (gratis) til din adresse derovre. Det har jeg gjort 3 gange og det fungerer bare!!!

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)