Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brugskunst kan godt føre godt med sig
#1
Konen havde af uransaglige årsager formået at overtale mig til at vi skulle ud og finde noget ny skramm... øh dekoration til hjemmet igår, altså futtede vi til Odense. Hun havde hørt om en ny forretning ude på Magnolievej - som sagt så gjort, selvom begejstringen var på samme højde som når jeg skal sidde med fingrene under gyngestolen.

Anyway vi kom til Odense og fandt den forretningen konen havde snakket om. Guderne havde dog set med milde øjne på mig over min offervilje, for forretningen konen havde udset sig, viste sig at være nabo til Hunters Universe.
Efter ca. 5 min slæben rundt overgav hun sig og jeg fræsede over i den sjove forretning [Big Grin][Big Grin].

Jeg har gennem nogen tid gået og luret lidt på at våbenskabet skulle opgrades med et nyt haglgevær til afløsning for den gamle S/S. Min luren havde faktisk mundet ud i at jeg skulle have mig en halvauto.
Nå men jeg ledte lidt rundt og fandt ikke lige noget i min smag.

Under den fortsatte pille-rode-rage-runde faldt jeg over en tyrkisk O/U af fabrikatet "Zafer". Jeg har aldrig hørt eller set noget til dem, men da jeg fik den i hånden var jeg solgt (konen var kommet tilbage - sikkert i et forsøg på skadesbegrænsning [8D][Wink] - men for sent)
10 min senere traskede jeg ud af døren igen - 4600 kr.[8D](prissedlen sagde 4995,-) fattigere og med en papkasse m. 1 stk. O/U m. single trigger, løbsvælger, ejektor og 5 chokes under armen.

Jeg har fundet deres hjemmeside: http://www.zaferinc.com

[Image: o_1612_01.jpg]

Men er der egentlig nogen af jer som kender noget til dem. Finishen er voldsomt bedre end de andre "tyrkere" jeg har set/pillet ved, ligesom jeg synes den også er væsentlig bedre end andre i samme priskategori. Det kan da godt være, at det de har brugt ekstra på finishen er sparet inde i låsen ???

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#2
Tillykke med den Takle!
Den ser flot ud.

Du har bare styr på det der shopping.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Buba

Du har bare styr på det der shopping.



Jeg har lært af den bedste [Big Grin][8D][Wink]

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#4
Hej - og tillykke med nyerhvervelsen!

Jeg kender ikke personligt noget til Zafer udover, at jeg syntes de ser meget pæne ud og har en god balance.

MEN, det jeg vil frem til er at Bøssemager Arne Holgersen i jordløse er stor fan af dem. Så mon ikke det er noget der dur...

Mvh

Michael
Svar
#5
Jeg har haft en enkelt i mine små svedige poter, umiddelbart ikke den
ringeste man kan blive udsat for[Big Grin]
Min svigerfar underviser til jagttegnsprøver og han fik for et års tid siden stillet 2 til rådighed, han har ikke haft problemer og er godt tilfreds med dem.
De har vel efterhånden været i hænderne på en del mennesker, han underviser 3 hold om året, så det bliver til rimelig mange skud.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#6
tillykke med den.
jeg kender den ikke men det er dejligt at du valgte en o/u.
der er på flugtskydebanerne en stor ulyst til at samle sine egne hylstre sammen når halvautoen har kylet dem ud til højre i ukrudtet.[Sad!][}Smile]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

når jeg skal sidde med fingrene under gyngestolen.



Er det noget du skal ofte [:0]
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Er det noget du skal ofte [:0]



For at undgå at falde i søvn hver gang konen skal se et eller i TV omkring en eller anden maniodepressiv selvmordstruet incest-ramt hamster med høfeber og der kommer noget bagefter jeg gerne vil se [xx(]
Der opstår hurtigt noget trygt og velkendt ved at smerten kommer i jævnt tempo.

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#9
Tillykke med kanonen? Har du fået vredet skæftet de 90 grader i halsen som vi talte om??[Big Grin]

Ang.det med at vente på fruen får set et eller andet program på kanal4 færdig-så har jeg løsningen,kom ind i forretningen en dag-vi kan hjælpe dig med løsningen,lige fra den lille fikse 19" model til en rigtig herrestørrelse på omkring de 100"(den sidste skal nok lige bestilles hjem...[Big Grin][Big Grin])

(Og ja,nu skal jeg nok snart komme over og "se" på dit antenneanlæg.....[:I][:I][:I][:I][:I][:o)][:o)][:o)])

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Tillykke med kanonen? Har du fået vredet skæftet de 90 grader i halsen som vi talte om??[Big Grin]

Ang.det med at vente på fruen får set et eller andet program på kanal4 færdig-så har jeg løsningen,kom ind i forretningen en dag-vi kan hjælpe dig med løsningen,lige fra den lille fikse 19" model til en rigtig herrestørrelse på omkring de 100"(den sidste skal nok lige bestilles hjem...[Big Grin][Big Grin])

(Og ja,nu skal jeg nok snart komme over og "se" på dit antenneanlæg.....[:I][:I][:I][:I][:I][:o)][:o)][:o)])

Hilsen Ulrik



Jeg prøvede at sætte den i skruestikket og vride den med en rørtang, men rørtangen knækkede desværre [8D]

Nu skal du iøvrigt ikke komme med alle de der opdateringforslag til antallet af TV [Wink] Når de der pladder programmer er der - og jeg ikke skal lege med gyngestolen [Wink] - så har jeg jo tid til at nusse med skydere [:p] Uden det går ud over det ægteskablige "kvalitetstid"[:0] eller hvad man nu kalder de der nymodens samtaleperioder psykoterapeuten foreskriver [Wink]

Konen har også haft fat i ørene på mig "kan du ikke spørge om ikke han snart osv osv osv". Som den gode formand man vel er, så tager man jo altid en anden formand i forsvar (man kan vel næsten sige man går i forsvarsdrift [Wink]) og så kører den med "jamen han arbejder meget, hans kone har mange ting han skal lave, tror nok bilen var gået i stykker, nu er hans hund blevet deprimeret osv osv [Big Grin][Wink]

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#11
Jeg har haft en Zafer halvautomat, men kender ikke noget til O/U'en. Jeg har dog haft den i hånden et par gange, og indtrykket er OK.

Halvautomaten var det værste skrammel jeg nogensinde har haft det forbandede uheld at have i hænderne. Den var med magnumkammer, men kunne ikke repetere, hvis der var en magnumpatron i magasinet. Bundstykket på sådan en fætter skal desuden blive åbent når sidste skud skydes, men det lukkede ca. hver anden gang. Forhandleren fik den tilbage. Har desuden hørt om mange andre, der har haft problemer med halvautomaten, og sjovt nok er den ikke (længere?) med i Normarks katalog.

Det er derimod O/U'en, hvilket vel kan tolkes derhen, at der ikke har været tilsvarende problemer med den (?).

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar
#12
Halvautomaten havde et notorisk problem med genladningen og en meget stor andel, hvis ikke næsten alle, er blevet taget retur af grossisten.

O/U har der generelt ingen problemer været med. Har været ude for en enkelt med ejektor svigt efter mindre end 25 skud. Et problem der en sjælden gang også ses på andre og dyrere våben. Ellers må man sige at det er en rimeligt godt våben, til en yderst attraktiv pris[Wink]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Halvautomaten havde et notorisk problem med genladningen og en meget stor andel, hvis ikke næsten alle, er blevet taget retur af grossisten.

O/U har der generelt ingen problemer været med. Har været ude for en enkelt med ejektor svigt efter mindre end 25 skud. Et problem der en sjælden gang også ses på andre og dyrere våben. Ellers må man sige at det er en rimeligt godt våben, til en yderst attraktiv pris[Wink]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

[Image: p----blaser.jpg]



Der er ingen tvivl om, at det ikke er en Browning 525'er eller lign. hvad angår både finish og kvalitet. Men netop til prisen synes jeg, at ihvertfald finishen ligger en del over, hvad man ellers kan finde af nyt til under 5K. Viser det sig at være noget skrammel, så ryger den tilbage, men jeg synes da også den skal have en fair chance for vise, hvad den dur til.

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)