Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
horndy sp fra skov
#1
bliver nød til at skrive lidt om min fustration, som er magen til den JLY oplever! købte disse sp hos skov og spredningen er 7-8cm, min riffel en tikkam65i 6,5*55,den plejer ikke og være kræsen og skyder suverent med alt hvad jeg har fodret med den indtil nu!
oplevede en forskel når bundstykket skulle lukkes, ved nogle af kuglerne skulle der tages hårdt fat når bundstykket skulle lukkes og mistænker den forskel for at være skyld i spredningen, men kan det give sådan udslag på præsionen eller skal jeg have tjekket kikkert osv istedet?
på forhånd tak!
Svar
#2
Når du ikke har problemer med andet amunition, Kan det kun ligge ved disse sp. Men du kunne jo prøve at kontrolskyde med anden amunition. Som du selv skriver så er 6,5
normalt ikke kræsen.

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by JagtErMitLiv

når bundstykket skulle lukkes, ved nogle af kuglerne skulle der tages hårdt fat når bundstykket skulle lukkes og mistænker den forskel for at være skyld i spredningen, men kan det give sådan udslag på præsionen eller skal jeg have tjekket kikkert osv istedet?
på forhånd tak!



Ja hvis nogen af dem skal klemmes er det jo fordi i en eller anden dimension er større end de andre.

Derfor ligger de ikke ens i kammeret. Nogen ligger stadig løst og andre er "sat" på plads. Det kan lyde af meget lidt, men sidder eksempelvis projektilerne lidt længere fremme mod bommene med nogen af patronerne har de kortere friflugt og det giver en anden opbygning af trykket.

Jeg har selv brugt samme patron i 308, hvor den skyder fint(20mm), men ikke så godt, som fx lapua scenar(men hvad gør det).

Jeg tror bare, du må konstatere at den pågældende patron ikke egner sig til din riffel, også finde en anden. de sælger også billige remington patroner.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Det er vel utopi at tænke sig at ammunition kan købes i både 1. og 2. sortering?
Hos Skov kan man da gøre nogle gode handler, især af brugte varer.
Men det er vel en kendsgerning at Skov altid har været god til at skaffe 2. sorteringsvarer og måske ikke altid har husket at oplyse det.
Havde f.eks. for et par år siden et parti Beretta 682 Gold Sporting (den gode gamle model) på "tilbud". Mange hoppede på - bare ikke så godt et tilbud når man gik geværene efter i sømmene - dårlige tilpasninger mellem træ og stål - løse forskæfter og lign.. Klart et parti 2. sorterings våben.
Handler gerne hos Skov (-Kurt[Sad!]), gerne tøj - støvler - tilbehør og evt. brugte våben.
Kunne aldrig drømme om at købe nyt våben hos Skov.

Men om patroner kan skaffes i 2. sortering - tvivler.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
kender ikke så meget til kugle dybde mm, men der er ingen tvivl om at bundstykket ikke kunne lukkes ens hvergang og så enda med besvær!
har også anskaffet mig en kasse lapua senar for at kunne konstatere om det er kuglerne som bare ikke går godt i min skyder.
har dog aldrig oplevet at nogle af min rifler i 6,5 har lavet så dårlige skudgrupper, men der er åbenbart en første gang for alle!
hvad vil i så vælge af amo? (det skal være fabriks amo)
norma og lapua kender jeg, men selv om de er meget høj kvalitet er de næsten for kedeligt og så er deres priser lidt i den høje ende!
skal bruges på buk her i dk og sverige!
Svar
#6
Jeg gad ikke skyde så mange bukke om året, at jeg var nødt til at kigge på hvad

patronerne koster[Wink]Med 6,5 træls vil jeg mene at du kan skyde råvildt med det meste.

Men du går aldrig forkert i byen med den gode gamle nosler partition[^]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)