Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Harris Bipods
#1
Halløj!

Jeg skal have et sæt støtteben til min Remington 700 LTR. De skal bruges på banen, liggende og siddende ved bord.

Jeg har kigget på den der hedder Rigid 6-9" - er det den jeg skal vælge eller hvad? Jeg ved, at jeg kan købe alle mulige andre modeller, der er højere og som kommer med vippeled, men dem anser jeg kun praktisk ifm. jagt.

Hvis behovet opstår så køber jeg et ekstra sæt til jagt!

Nå, men skal det være 6-9" eller 9-13"???

J.
Svar
#2
Hej Jamo

Jeg lånte et Harris S25 pod i går til skydebanen, benlængden på denne er 12-25" og er passende til liggende, samt siddende skydning. Jeg er 1,85M i højden.

Så jeg vil mene at et 9-13" vil være passende.

Mvh Eske
Svar
#3
Undertegnet benytter en 6-9" s-model til liggende skydning. Men smag og behag

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#4
Hej Jamo.
Jeg bruger selv en 9"-13" Harris model LM i S-serien og er godt tilfreds da jeg synes den har en god højde (liggende) både til bane og mindre kuperet terræn.

Mvh.
Jan
Svar
#5
tak alle sammen for hurtige og gode svar!

Når nu det udelukkende er til bane, vil jeg så ikke være bedst tjent med en "rigid" - altså uden vippeled? Jeg tænker blot, at riflen alt andet lige vil blive mere stabil når den ikke kan "kæntre" sidevers...

Jeg er selv 190 høj. Når jeg skyder liggende tilstræber jeg dog at komme meget langt ned, da jeg synes min skydestilling bliver mere stabil...

Hr. skovfogedelev - hvor høj er De??? [Wink]

J.
Svar
#6
Du skal ikke købe en fast, da selv de mindst forhøjninger du risikerer at ligge på, vil irritere dig grænseløst hver gang du ligger og kæmper med de faste ben. En S-model er klart at foretrække, og så er der aldrig nogen dikkedarer. Det virker hver gang [Smile]

Brug de få ekstra penge og få det rigtige grej første gang - Senere kan du jo også tage dem på jagt.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#7
Kob 9-13" med vippeled. Du vil ikke fortryde det.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#8
Kode:
Når nu det udelukkende er til bane, vil jeg så ikke være bedst tjent med en "rigid" - altså uden vippeled? Jeg tænker blot, at riflen alt andet lige vil blive mere stabil når den ikke kan "kæntre" sidevers...

Både på Harris og Rock Mount (Harris kopi) med vippeled kan dette stammes, så den faktisk virker som om der ikke var vippeled. Som det står ovenfor, så løb MED vippeled.

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#9
Købe to sætter,[Big Grin] et sætte af Harris BR 6-9 for skytebanen og kort græsen felt af springtid....sæt nummer to,Harris S modelen 9-13 size for genjagten.[Wink]
Jeg brug Harris model BR6-9 sizer for tidlig springtid krageskyding når feltgræsen er ned....kun mit 2 cents...[Big Grin]...Eric

[Image: jfc8wh.jpg]

[Image: 6nxetg.jpg]

PS.altid til at have et behøven for mange Harris støttebenner i mange sizer.[:p][Wink]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#10
Både på Harris og Rock Mount (Harris kopi)
[/quote]
For mig,Rock Mount,et Kina kopi af Harris,har problemer med skruer,

nøder og springer komming off både støttenben lår eller benner..

behøver loc-tite på alle skruer.[Sad].....Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Eric A

Både på Harris og Rock Mount (Harris kopi)

For mig,Rock Mount,et Kina kopi af Harris,has problemer med skruer,

nøder og springer komming off både støttenben lår eller benner..

behøver loc-tite på alle skruer.[Sad].....Eric



[Image: thum_up.gif]

Det er nu også min erfaring...

det er nu sure penge at spare, når de skal bruges anden gang på det samme...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

tak alle sammen for hurtige og gode svar!

Når nu det udelukkende er til bane, vil jeg så ikke være bedst tjent med en "rigid" - altså uden vippeled? Jeg tænker blot, at riflen alt andet lige vil blive mere stabil når den ikke kan "kæntre" sidevers...

Jeg er selv 190 høj. Når jeg skyder liggende tilstræber jeg dog at komme meget langt ned, da jeg synes min skydestilling bliver mere stabil...

Hr. skovfogedelev - hvor høj er De??? [Wink]

J.



Har ikke lige målt min højde de sidste 7-8 år, men jeg kan se ned på min far og op til min storebror, det placere mig et sted mellem 182 og 184cm[Big Grin]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#13
Kanon gutter! Det er kvali-svar der kommer!!! Det bliver en 9-13" S-model...altså med vippeled. Faktisk var jeg tæt på at købe en Rock Mount (Shooters Ridge tror jeg de hedder), men det kan jeg forstå jeg skal lade være med...det bliver Harris!

takker igen!

J.
Svar
#14
Hej jamo.

Jeg formoder at du vil importere dem selv fra USA?
der er de en hel del billigere... men det kan betale sig at købe flere på en gang, da stk prisen vil blive lavere grundet forsendelse og gebyrer som alligevel kommer på...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#15
Jeg er også ved at kigge på Harris bipod, men jeg vil godt lige komme med et delspørgsmål.. Hvilken form mht indstilling af ben, er der så stemning for blandt folk her i forummet..
Der er:

1. Vrid for at stramme og løsne (lige som på en skydestok)

2. Dreje skrue på monteret benene

og

3. "spring loaded" når knap trykkes på så skyder benene ud til fuld længde og kan derefter trykkes ind i forskellige højder

Hvad er der stemning for ???

Tooms

"Ultimativt klarsyn er forbeholdt dem på sidelinien"

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#16
Hej JAMO.

Jeg har købt en HARRIS Model 25 1a2 til min 700 LTR. Den er perfekt til liggende, og også fremragende til siddende skydestilling. Godt nok ikke med bevægeligt led, men det kan jeg godt leve uden.

forresten FREMRAGENDE KØB den LTR!!!!

Nu også med
Remington 700 LTR .223 Rem S&B Zenith 3-12x50 FD7
CG 3000 30.06 Zeiss diavari 3-12x56 u lys. :-(
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#17
Fandt lige denne ældre Topic frem. Jeg har for nylig investeret i en Harris Bipod Ultralight Serie S model 25. Jeg er meget tilfreds med den bortset fra, at jeg godt kunne tænke mig den ca. 30mm lavere ved liggende skydning [:o)] Som ægte snitbandit lurede jeg straks på muligheden for at afkorte. Umiddelbart kan jeg ikke overskue konsekvenserne af at save i den. Det er også lidt svært at se, hvor jeg kunne stjæle de 30mm. Er der en eller flere herinde, der har erfaring med denne optimering.Mindste højde er 30cm/ ca. 11"
Alternativt ville jeg gerne købe en mindre og brugt med vippefunktion, ifald der skulle være en til salg herinde. Hvor kan en ny mindre med vippefunktion købes til en skarp pris?
Mvh Walnut
Svar
#18
Du har dine problemer men de krykker hr. valnød[Big Grin].

Nu skal du så høre.

Du fjerner splitterne i gummidupperne og saver derefter de antal mm af du synes den er for høj, derfter borer du nye huller til splitterne og monterer gummidupperne igen. voila.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Du har dine problemer men de krykker hr. valnød[Big Grin].

Nu skal du så høre.

Du fjerner splitterne i gummidupperne og saver derefter de antal mm af du synes den er for høj, derfter borer du nye huller til splitterne og monterer gummidupperne igen. voila.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat



Mange Tak [Smile]
Ikke problemer med krykkerne [Big Grin] OPTIMERING [Wink] I dag trænede jeg liggende skydning med Bipods. Mine krykker stod 2-3cm lavere end mit underlag. Det gav en dejlig fornemmelse bagude. Jeg bruger venstrehånden under mit Barbieskæfte og fik bedre kontakt lige præcis her. Snævre grupper [:p], der nærmer sig noget, jeg kan være bekendt i DRALFkredsen [Big Grin] Jeg er opkomling, men træner seriøs, flittigt og målrettet [Wink][Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#20
[Image: DSC02342.jpg]

Så let er det måske ikke [Wink]
Der er ikke meget at hente på det nederste ben. At udtage splitterne af gummiduppen og tage af det nederste ben vil kun give lavere højde ved brug af dette ben udslået [:o)] Skal der vindes noget med det hele slået ind, skal der tages af på første eller andet ben. Her sidder imidlertid udløserdimser og blokeringer til fastholdelse.
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)