Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Titan 6 riffel?
#1
Hey.

Er der nogen der har erfaringer fra Voere Titan 6, som topjagt importerer?

Den ligger primæssigt jo meget op af T3, men jeg synes altså Titan'n er pænere[:I]

Der er ikke så meget info at finde på nettet, så det kunne være der var nogle herinde på forummet der har haft denne riffel i hænderne?

Hvordan virker pibeskiftet, hvilke montager skal der bruges til optikken? Hvordan går bundstykket? Hvis man vil have en .243 pibe og en 9,3x63 kan det samme bundstykke og magasin så bruges?
Svar
#2
Lav en søgning herinde. Du vil desværre ikke finde så mange rosende ord om riflen.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Jeg vil bare gerne lige sige endnu engang at jeg er rigtigt rigtigt rigtigt glad for min[Smile][Smile][Smile]

Jimmy

17 HMR, 30.06, 416 Rigby
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Jeg vil bare gerne lige sige endnu engang at jeg er rigtigt rigtigt rigtigt glad for min[Smile][Smile][Smile]

Jimmy

17 HMR, 30.06, 416 Rigby



Det forstår jeg godt.[Wink]

Jeg har i det sidste års tid prøveskudt ca. 15 styk af dem, og alle som en uanset kaliber
har skudt fantastisk godt. Det er forøvrigt Heym der laver piberne[Big Grin]

Man kan mene hvad man vil om låsestolen i alu. men den tjener jo kun et formål, nemlig at
styre bundstykket, hvilket den jo klare med et ganske udmærket resultat. Bundstykket låser
i piben, så det burde ikke give noget problem med alu. låsestolen. En sådan kan forøvrigt
tilvælges på visse Sauer modeller, så mon ikke det holder.

Der har kørt en historie, om at låsestolen kan flække[^] Det er ganske rigtigt. Der har været parallel importeret nogle stykker, og en af disse flækkede låsestolen[xx(] Det sker
når man glemmer at korte baseskruerne ned, inden montering. Hvis de er for lange og man spænder for hårdt, så trækker man gevindet i låsestolen istykker, eller som i det ene tilfælde, så flækker låsestolen[xx(] Der er ingen, der har sagt det er forbudt at tænke[Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Jaaa.. Jeg har lagt mærke til at de fleste der faktisk selv har haft en Titan 6, har været umådelig glad for rifflen.. Den har også fået god kritik i Jægers egen riffeltest..

Mener at have hørt at den første produktionsserie havde nogle fejl, men dem er der vist blevet rettet op på..

Men er der nogen der har erfaringer med løbsskift? Og evt. nogen der ligger inde med nogle flere billeder af denne riffel?
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Thomasms

Jaaa.. Jeg har lagt mærke til at de fleste der faktisk selv har haft en Titan 6, har været umådelig glad for rifflen.. Den har også fået god kritik i Jægers egen riffeltest..

Mener at have hørt at den første produktionsserie havde nogle fejl, men dem er der vist blevet rettet op på..

Men er der nogen der har erfaringer med løbsskift? Og evt. nogen der ligger inde med nogle flere billeder af denne riffel?



Løbsskift foregår på nøjagtig samme måde, som på S&L 97

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
Nice..!

Nogen der ved hvad piberne koster?
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Thomasms Og evt. nogen der ligger inde med nogle flere billeder af denne riffel?



Den kan ses lidt nede på denne side: http://www.knudsko.dk/page_1165570984828.html

JPL
JPL
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Thomasms

Nice..!

Nogen der ved hvad piberne koster?



Standard kalibre 2000,- magnum kalibre 2500,- Tillæg for åbne sigtemidler 500,-
Magnum bundstykke 2000,-

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Thomasms

Jaaa.. Jeg har lagt mærke til at de fleste der faktisk selv har haft en Titan 6, har været umådelig glad for rifflen.. Den har også fået god kritik i Jægers egen riffeltest..

Mener at have hørt at den første produktionsserie havde nogle fejl, men dem er der vist blevet rettet op på..

Men er der nogen der har erfaringer med løbsskift? Og evt. nogen der ligger inde med nogle flere billeder af denne riffel?



Løbsskift foregår på nøjagtig samme måde, som på S&L 97

Ja selvfølgeligt gør det da det, Herman var da også på besøg for at lure lidt på originalen, før han så købte en. Bare syndt at de ikke har kapacitet til at dreje og fræse i stål[Wink]
Hvad skulle lige gøre en riffel dårligere blot fordi den var paralelimporteret[?]
Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

[Image: p----blaser.jpg]



jbn
Svar
#11
Hvad skulle lige gøre en riffel dårligere blot fordi den var paralelimporteret[?][/red]
Schönauer

jbn
[/quote]

Det bliver den så sandelig ikke dårligere af. Jeg pointerede bare, at det er gratis at tænke, inden man monterer baserne.[Wink][Big Grin][Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)