Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
WSM-kalibre
#1
Hej

Jeg går og overvejer at købe en ny riffel, jeg har set mig lidt glad på Browning BLR Takedown.[8D]

Jeg vil gerne have den med short action, derfor spekulere jeg på WSM-patronen.[Smile]

Det skal gerne være i den lidt kraftige ende af skalaen, f. eks .325 wsm.

Da jeg ikke er [}Smile] godt til de amerikanse måleenheder kunne jeg godt bruge lidt hjælp her.[:I]

Skal lige sige's at jeg pt har de 3 kedelige kalibre, 6,5x55, 30-06, 9,3x62 og 20'er, da der er plads til 5 våben i skabet og jeg har de 4, søger jeg lidt input's om det skal være .300 WSM eller .325 WSM, eller noget helt andet.

Jeg har selv en ide om, det skal kunne håndtere en kuglevægt på 10-15 gram[Smile]

Bliver det for tungt til disse kalibre??[?][?]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#2
Hej Santo

Just my 2 cents,men .308 size diameter kalibre lige .300WSM har mange mere kugler vægter til at vælge fra.

.325WSM ikke et populær kalibre i US..så ammo koster er høj herovre og kugle valg er fattig sammenliget med f.eks.300 Win mag eller .7mm Rem mag.[Wink]

Måske købt dig en Browning BLR i .300 WSM.[?][Smile]

bedst hilsen....Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#3
Hej . Du kan ikke få den i 325 i europa !!!!
Svar
#4
Hej Eric og A-bolt

Takker for jeres input's[Smile]

Så er det lige at man går i tænkeboks[:0], .300 tiltaler mig ikke så [}Smile] meget, jeg ved godt at det er den nok mest udbredte kaliber der findes.[Big Grin][Big Grin]

At den ikke fåes i .325 i europa det er vel ingen undskyldning. Hvad der ikke er kan der vel komme[Wink]

Hvor der er vilje...

Nå men jeg skal vist snart til at få det hjemmerullerbevis[8D], indtil da så må jeg drømme lidt endnu.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
At den ikke fåes i .325 i europa det er vel ingen undskyldning. Hvad der ikke er kan der vel komme

Hvor der er vilje...

hvis du har en nogenlunde nem vej til import af en riffel fra USA så giv endelig lyd: jeg har prøvet temmelig længe at få en Longtrac med lang pibe. de ligger på hylden derovre men den europæiske importør vil kun tage den hjem i 51 cm[V][V][V]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Hej Strom

Nu arbejder jeg i et speditionsfirma, hvor jeg har danske bekendte på den anden side af dammen, så det burde kunne lade sig gøre for mig.[:p]

Jeg skal bare lige finde ud af papiergangen og om det er muligt at privat impotere[:I]

Transporten er jo så det mindste problem, sådan rent økomomisk.[Big Grin][Big Grin][Big Grin], der vel altid plads i en container.[:I][:I]

Men jeg skal lige finde ud af om det skal være .325 eller[?][?]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#7
Hey Santo

Jeg går selv og vil gerne købe en BLR, men det bliver nok lige udskudt en 5år. Hvad kan du få en BLR for? Sådan rent kuriosom?(Man har jo lov at drømme)

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#8
Hej Elev

Jeg kender ikke den danske pris, men i us$ koster den ifølge Browning's hjemmeside 900-1000$, så skal der mons og told og og og til. så et slag på tasken 10-15000 kr.[V]

Men jeg har det sådan at vil jeg have den så er prisen mindre væsentlig.[Wink]

Men er der nogen der kender den rigtige pris (A-bolt) så korrekt mig.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Hej. Ca 8000 kr uden forhandling ved Østjydsk , for takedown modellen ! (har bestilt en [Big Grin]) . Hilsen A-bolt
Svar
#10
Hey

Kaliber....[?][?][?]

Man kan ikke bare undlade sådan noget.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#11
Hej. Det tør jeg næsten ikke , jeg bliver bare drillet [Big Grin]. 450Marlin , det eneste kaliber jeg ikke har prøvet endnu .Levering ca. juli [V] ,det er længe at vente ..Hilsen A-bolt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)