Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hylsteret følger ikke med bundstykket tilbage..?
#1
Min "nye" Sauer har lige spillet mig et puds...

Efter at have ladt 100 stk 6,5x55 ville jeg lige kamre dem for at være sikker på at der ikke var klemmere.
MEN[Sad!] så begyndte nye problemer i form af at bundstykket ikke tog hylstret(incl kugle og det hele) med ud igen....Det sker kun ved nogle få, men hvorfor???
Samlede de få sammen og kamrede dem igen. Her var der så nogle der godt nok fulgte med ud igen efter at være kamret, selv om de ikke gjorde det første gang. Men dog ikke alle og efter at kamre dem en tredje gang hjalp det ikke på dem.
Når hylsteret(patronen) sidder i kammeret efter at bundstykket ikke har taget det med ud, så er det ikke fordi det sidder fast da de af og til selv falder ud/tilbage.
Jeg har haft problemer med klemmere, men det er løst med en small body die som jeg var nød til at dreje en anelse af i bunden for at få det til at virke. Klemmerne var helt væk nu...Herligt[Smile]...

Spørgsmålet er så nu om jeg har kalibreret for meget så hylsteret(patronen) går for langt ind i kammeret og bundstykket så ikke kan nå den og dermed ikke presse nok på hylstret således udsmider palen kan få fat....??? Men så burde det jo være dem alle??????
Kalibrering, trimning og refning har jeg været omhyggelig med.
Har renset og smurt bundstykket uden virkning....

Kan det at affyre patronen gøre det sidste til at alle vil efter de er afskudt...Tænker på om de så bliver tilpas trykket tilbage i mod bundstykket således udsmider palen får fat hver gang og dermed tager hylsteret med ud hver gang....????

Nogen der ved hvad der er galt????????????????

MVH
Uthsen
Svar
#2
Hvis du har trykket dem så langt tilbage, at dit headspace er for stort, så vi du få uhensigtsmæssig hylsterstrækning, hvis de overhovedet kan affyres. Det er ikke af det gode ...

Kan udtrækkeren få fat i rillen, det er vel ikke den afstand der er for stor, så den ikke kan nå frem?

Prøv at sætte dem i bundstykket og se hvodan det ser ud.

Nej, det er nok fordi de er blevet for korte, det er mit bedste bud.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Small base body die kalibrerer vel kun hylstrene i tykkelsen på kroppen, ikke?
Jeg kan sagtens sætte dem i bundstykket så udtrækkeren har fat i rillen.....
Og de kan sagtens affyres.....
Svar
#4
Patronerne er sandsynligvis blevet for korte. At nogen kommer med ud og andre ikke gør, kan skyldes at der er forskellige tolerancer på udtrækker rillen. Dem der kommer med ud nogen gange ligger lige på grænsen så "næbbet" kun lige netop får fat i kanten af rillen.

Det vil sikkert osse være forskel hvis du lister bundstykket i eller om du "slammer" det i.

Hylstrene er ødelagte og du kan skyde dem af på skydebanen og så kassere dem. Tag dem ikke med på jagt. Evt. træk kuglerne ud og genbrug krudt og kugle.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Ja, den erkendelse var jeg også selv kommet til her til morgen. Andre hylstre er allerede sat til tumbling.
Men hvorfor for korte????
Gør den small body die alligevel noget ved hylsteret i længde retningen også...???
Har lige målt efter:
Hylstrene er lige så lange som de andre der ikke har fået den ekstra hårde kalibrering.....
Svar
#6
Hvis du bruger en small body die som du tilmed har drejet lidt af, vil skuldrene sidde for langt nede. Hylsterlængden kan sagtens være korrekt af den grund.

Som Claxel siger vil det have samme virkning som for stort head space, hvilket ikke er af det gode for hverken funktionalitet eller præcision.

Hjemmeladeren

Born to hunt - forced to work
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#7
Hvis du bruger en small body die som du tilmed har drejet lidt af, vil skuldrene sidde for langt nede. Hylsterlængden kan sagtens være korrekt af den grund.

Som Claxel siger vil det have samme virkning som for stort head space, hvilket ikke er af det gode for hverken funktionalitet eller præcision.

Hjemmeladeren

Born to hunt - forced to work
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#8
Okay, det troede jeg så ikke en small body die gjorde, altså kunne flytte på skuldrene...
Jeg vil gerne forstå det her rigtigt da jeg ikke har mange år på bagen med det her.
Det der sker, er det så at fordi skuldrene er trykket mere(i den small body die som jeg har fået drejet lidt af)så glider patronen lidt for langt ind i kammeret til at bundstykket ikke kan nå at få ordentligt fat i udtrækker rillen.... Er det sådan det skal forståes????
Svar
#9
Jeg vil umiddelbart tro, at det er kernen i problemet. Men for at få vished skal der måles.

Har en kammerat som mistede en meget fin buk i Skåne sidste år fordi han havde fået noget hjemmeladet amo, hvorimellem der var en parton med skuldrene lidt for langt tilbage. Resultatet - en klikker på en oplagt chance.

Hjemmeladeren

Born to hunt - forced to work
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#10
Av av av det gjorde ondt med den buk.....[Big Grin]

Jeg må prøve at lave nogen der bliver kalibreret lige knap så meget og så se om problemet er løst, hvis altså så lige de kan kamres.. Balancen er vist hårfin ser det ud til.....[Sad!]
Svar
#11
Hvorfor pokker drejer man noget af en die[?][?][xx(]

Jeg løste problemet i sin tid, ved at jeg købte to hylster holdere
til hvert kaliber jeg brugte. Den ene blev drejet af med 2/10 mm.
Den anden blev ikke ændret.
Det er dælme da billigere at ødelægge en hylsterholder, end en die[?]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.

[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
Du har jo fuldstændig ret....[^]

Det er jo bare ikke alle i denne verden der opfinder den dybe tallerken....[Big Grin]
Men jo, et godt system, det bruger jeg for eftertiden....

Men die`en er jo ikke ødelagt af den grund, den skal blot skrues lidt op igen.....[^]
Svar
#13
Nye patroner er lavet og de kører som smurt....[8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)