Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uforbrændt krudt ...
#1
Jeg havde min nyerhvervede 20'er med på skydebanen søndag og skød med Eley CT24 flugtskydnings patroner.

Da jeg havde skudt, var løbene totalt svinet til, der var masser af "fnuller" i løbene.

Da jeg kom hjem og gav den en omgang med rensestokken, holdt jeg den hen over en papkasse, blot for at være sikker på at samle sodet om.

Stor var min undren, da jeg kunne høre at noget dryssede ned i kassen, for det var ikke slam. Jeg prøvede med en tændstik, for at be/afkræfte hvad jeg fornemmede.

Og ja, det futtede op, hver gang jeg satte tændstikken hen til et krudtkorn.

Jeg synes simpelthen det er for ringe, at man her i 2008 kan købe patroner der ikke brænder rent og sviner, selv om det ikke er koldt.

Ringere patroner til en forhøjet pris [^]

Nogen andre der har været ude for noget lignende [?]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
Hej Clax.....

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...Terms=eley ..................

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ULG

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...Terms=eley ..................

Hilsen Ulrik



Hej Ulrik, tak for din tråd.

Der var altså andre der har de erfaringer, men det er jo egentlig en ringe trøst ...[V]

Men har I gjort noget ved det [?]

Er Normark blevet gjort opmærksom på at de sender ting på markedet, der ikke fungerer [?]

Det er da først for alvor noget l***, hvis man står på en god post og man så ikke kan lukke skyderen, fordi der er kommet noget krudt i klemme ...[Sad!]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Det er ikke et specifikt "eley-problem" prøv at lave denne test.

Stil en kasse patroner i din garage eler carport hvor der er store udsving i temeratur og luftfugtighed. Stil også en kasse patroner oven på fyret eller evt. ovenpå et varmerør

Hvis du efter 4 uger skyder med patronerne, vil du se en masse svineri i løbet med "garage-patronen" og et næsten blankt løb kun med en anelse støv fra "fyrrums-patronen"

Mine flugtskydnings-patroner får altid lov til at stå mindst 3 måneder i fyrrummet eller som minimum 4 uger ovenpå fyret og det har givet rene løb med Gyttorp, Rio, Gamebore og Super Star.
Svar
#5
Så er jeg lige kommet hjem fra skydebanen.

Skød først med 12'eren, med Eley first Steel. De brænder perfekt og skyder nogle flotte træffere. (og en skæv)[xx(]

Prøvede så 20'eren med Express, de brænder rent. Jeg brændte til gengæld to spidsduer [xx(]

Nu vil jeg ikke brokke mig længere, er tilfreds med at skyde 77 ud af 80 mulige [Wink]

Men patronerne skal være 70 mm og hedde Express, hvis de skal affyres i en 20'er.

Men du har ret HEB, opbevaringen betyder rigtig meget.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)