Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
200 gr. barnes 3x til 8x68x
#1
Hej

Har fundet ladedata på 200 gr. partition til 8x68s og kan da bruge dem som udgangspunkt; men skulle nogen have erfaring med barnes x i dette kaliber hører jeg da gerne fra jer[Smile]

p.s: skal bruges i Afrika.

vh Jap
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by .358jap

Hej

Har fundet ladedata på 200 gr. partition til 8x68s og kan da bruge dem som udgangspunkt; men skulle nogen have erfaring med barnes x i dette kaliber hører jeg da gerne fra jer[Smile]

p.s: skal bruges i Afrika.

vh Jap


Jeg har ladet for en bekendt til hans 8X68 med netop Barnes TSX (triple shock). Prøvede både 200 og 180 grs TSX, 200 grs`erne ville ikke stabiliseres ordentlig - gav ikke cirkulære huller i skiven på 100 m og dårlig præcision. Så de blev opgivet. 180 grs TSX gav meget god præcision. Dette vil være et super godt valg til al plains game i Afrika. Det vil 200 grs udgaven også, men tjek lige at din riffel kan stabilisere dem godt nok..
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by .358jap

Hej

Har fundet ladedata på 200 gr. partition til 8x68s og kan da bruge dem som udgangspunkt; men skulle nogen have erfaring med barnes x i dette kaliber hører jeg da gerne fra jer[Smile]

p.s: skal bruges i Afrika.

vh Jap


husk forresten at starte noget lavere for 200 grs TSX end de data du har for 200 grs Partition. X`en er længere og giver oftest højere tryk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)