Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RWS "dobbelt kern" ammunition???
#1
Hej
er der nogen der,som har kendskab til RWS "dobbelt kern" ammunition..jeg overvejer at skifte til denne ammunition,i kal.308w kuglevægt 10,7 "dobbelt kern".er det et skidt valg??men prisen holder mig lidt tilbage,ca.350kr for 20stk.hvilken ammunition vil i anbefale???
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#2
den skulle virke ganske godt, men det eneste jeg har imod rws er at de laver deres kuglekappe af stål/jern. det giver unødvendig slidtage på piben hvis man skyder en del...[Sad]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
JEG HAR EN GANG FORESPURGT I EN FØRERENDE JAGTFORRETNING HVAD RWS PATRONER KOSTER TIL MIN 6,5X55 OG JEG BLEV LIDT FORSKRÆKKET!
DE ER BARE SÅ DYRE! DET KUNNE GODT VÆRE JEG SKULLE SE AT TAGE ET GENOPLADNINGSKURSUS. MEN DER ER BARE SÅ MANGE TING MAN SKAL VIDE.

I de blindes rige er den enøjede konge

Supermule
I de blindes rige er den enøjede konge

Supermule

Svar
#4
det er sørme rigtigt...
jeg må erkende at det er et stykke tid siden jeg har fulgt med i RWS'es produktudvikling... de laver gode kugler, men er generelt for dyre.
de få stykker jeg har haft liggende har været af stål, men man skal jo ikke generalisere...[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

det er sørme rigtigt...
jeg må erkende at det er et stykke tid siden jeg har fulgt med i RWS'es produktudvikling... de laver gode kugler, men er generelt for dyre.
de få stykker jeg har haft liggende har været af stål, men man skal jo ikke generalisere...[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove



Dr...RWS har også haft lidt udvikling siden 1943, hvor du sidst købte bønner [Big Grin]

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#6
jaeee...
det er vel så som så...
de har stadig bondede kugler til gode...[Big Grin]

den eneste grund til at jeg bruger R.W.S. kegelspitz er at det er den eneste tunge kugle jeg kan få fat på til min 22/243 Imp...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by andersen

Hej
er der nogen der,som har kendskab til RWS "dobbelt kern" ammunition..jeg overvejer at skifte til denne ammunition,i kal.308w kuglevægt 10,7 "dobbelt kern".er det et skidt valg??men prisen holder mig lidt tilbage,ca.350kr for 20stk.hvilken ammunition vil i anbefale???



17,5 krone stykket...Hmm, og hvor mange skud er det egentligt du skyder årligt ?? Jeg går ud fra at du skyder med billig ammo til træning, så hvad gør de ekstra par kroner hvis det er en enkelt æske eller to.

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Citat:quote:

Originally posted by andersen

Hej
er der nogen der,som har kendskab til RWS "dobbelt kern" ammunition..jeg overvejer at skifte til denne ammunition,i kal.308w kuglevægt 10,7 "dobbelt kern".er det et skidt valg??men prisen holder mig lidt tilbage,ca.350kr for 20stk.hvilken ammunition vil i anbefale???



17,5 krone stykket...Hmm, og hvor mange skud er det egentligt du skyder årligt ?? Jeg går ud fra at du skyder med billig ammo til træning, så hvad gør de ekstra par kroner hvis det er en enkelt æske eller to.

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com


Hej lars
jeg skyder ikke ret meget ihvertfald ikke på jagt,jeg lider nemlig af bukke feber så jeg har den første buk tilgode,men jeg bruger da billig ammo til træning.jeg har ikke haft riffel så længe så derfor spørg jeg ang.ammunition/kugle....
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
#9
Hej igen

Det er da kun ski...godt at spørge om gode råd og du er velkommen, til hver en tid. Hvis du skyder med noget træningsammunition hvor træfpunktet er tæt på jagtammunitionen, er det jo minimalt hvor meget du skal indskyde. Og den æske eller to om året er jo intet i forhold til værdien af sikkerheden, ved rigtig gode kugler når du endelig skal skyde din bambi. For mig at se er noget af det vigtigste, nemlig at minimere usikkerhederne. Usikkerheder kan være billige/dårlige kugler, for lidt træning osv. Hvis du allierer dig med en genlader (du kan nok finde en enkelt eller to på forummet) Vil du måske kunne få både jagt og trænings-ammunition i en. Så er der ingen skift/indskydning og prisen er væsentligt lavere....Bare en mulighed [Wink]

Prøv at skrive til Dr. Strangelove, da jeg ved med sikkerhed at han har ladet en enkelt eller to .308 win

Mvh.

Lars/Great Dane kalibermongolen
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#10
Dr. Dr. Dr..

Kig lige på Berger's hjemmeside...

Og få så bestilt nogen 80 grains Berger VLD, med den stigning du har i den .22 speed barbie burde de jo gå som små 6,5'ere[Big Grin]
(B.C = .486) Eller bare nogen helt almindelige Sierra 80 grains..

Hårde/ bondede kugler til jagt på større vildt... tjaa.. så er man nok tvunget til de tyske. (jeg er dog ikke SÅ imponeret af kegelspitzeren i .224)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Vær du bare glad for at du benytter 308w og ikke et af de større kalibre... Jeg får lidt fornemmelsen af at jeg køber en andel af forretningen når jeg shopper 9,3x62 - og jeg tør slet ikke tænke på hvad ammunition til en 458 koster.
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Andersen!

RWS dobbelkern er en letekspanderende kugle, der tager unødigt hårdt fat i et stykke råvildt. Jeg har brugt den en del i .300 Win. Mag. til drivjagt, hvor den forreste del tager tilstrækkeligt hårdt fat til at sikre en kort flugt afstand, mens den bagerste sikrer gennemskud hver gang. (kaliberstort udgangshul). På drivjagt finder jeg kombinationen optimal. Jeg vurderer det højere, at se grisene trille i flugten (så jeg kan koncentrere mig om den næste i flokken)end at et kilo flæskesteg mere eller mindre går tabt til hundefoder....

Men en brisantgranat er det - som Jens Perto engang sagde....

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Dr. Dr. Dr..

Kig lige på Berger's hjemmeside...

Og få så bestilt nogen 80 grains Berger VLD, med den stigning du har i den .22 speed barbie burde de jo gå som små 6,5'ere[Big Grin]
(B.C = .486) Eller bare nogen helt almindelige Sierra 80 grains..

Hårde/ bondede kugler til jagt på større vildt... tjaa.. så er man nok tvunget til de tyske. (jeg er dog ikke SÅ imponeret af kegelspitzeren i .224)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"



jeg har kikket flere gange på Berger's side og det er fristende...
med da jeg har planer om at sælge riflen til fordel for en 40 xbbr ks med en mindre stigning, vil det være en unødvendig udgift...[Big Grin]

men jeg har da nogen 80 gr nosler match i kikkerten...[Wink]

Wildcatters have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#14
En lille men meget væsentlig korrektion!!
RWS anvender ikke stål/jern som kugle kappe!!!
Det blanke metal som RWS anvender er meget blødt og hedder TUMBACK

Tumbach har den egenskab at det har en smørende egenskab når det kommer under højt tryk (vandring ud igennem piben)Tyskerne har altid været lidt foran og RWS er rigtig god kvalitet

Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

den skulle virke ganske godt, men det eneste jeg har imod rws er at de laver deres kuglekappe af stål/jern. det giver unødvendig slidtage på piben hvis man skyder en del...[Sad]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. strangelove


Svar
#15
Hmmm, det er nu meget godt, men det der du omtaler er magnetisk!
Ihvertfald de RWS kugler jeg har liggende.....

Men de skyder fortræffeligt[8D]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
Tombak er en messinglegering (kobber og zink) og er IKKE magnetisk. Hvis projektilerne reagerer på magnet indeholder kappen jern.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#17
Just my point[Big Grin][Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
Det tænkte jeg s'gu nok [Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#19
Jern er IKKE det eneste magnetiske metal[Smile]

Det KUNNE også være en NIKKEL-legering, feks er noget "nysølv" og visse udgaver af "lejemetal" legeret med så meget nikkel at de er magnetiske! Det kunne jo være sådan noge "nikkel-snask" der er brugt i RWS kuglerne.

Jern, Nikkel, Cobalt og Gadolinium er alle magnetiske...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by dravis

....Gadolinium er alle magnetiske...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...



Jeg kan da også opfinde et ord og derefter påstå at det er magnetisk [Wink][:o)]

Spøg til side, så lærte jeg noget nyt igen idag.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)