Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Økonomi - ny riffel
#21
Citat:quote:

Som du skriver er den ikke meget bevendt efter 200 meter. Den er for vindfølsom.



Hej Søren, tænker du her på .223 med traditionelle kugler altså 50-55 grains, eller tænker du også på tunge kugler som 69 grains scenar og 75 grains A-max ?

LANI

Don't take life too serious, you won't come out alive
Mvh.LANI



Svar
#22
Jeg købte selv en .223, i stedet for en .243, og de af 2 grunde:

.223 dækker behovet for alt til og med råvildt - på større vildt(eller under ugunstige omstændigheder) bruger jeg min 30-06.

.243 er giftig i ammo priser hvis man ikke selv lader.

Derudover undrer jeg mig over at der skulle være problemer i at anskaffe en .223, fordi vindafdriften er for stor efter 200M ! Det er vel ikke de afstande der oftest er behov for at nedlægge vildt på(i DK), og jeg kan da slet ikke se problemet når kalibret vælges til riffel nummer 6 !

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#23
@Kenneth
Det endte således, at jeg solgte min gamle Sako i 308w og købte en Tikka Varmint i 6,5x55.
Grunden til at jeg var inde på en 223 var at jeg også tænkte på at bruge den til jagtfeltskydning. Jeg synes at det er rigeligt at ramme noget præcist på 320 m - derfor fandt jeg at det var en skidt ide at indlade sig på en 223 i sidste ende - så en 6,5 træls blev det gode valg - den kan bruges til næsten ALT og er behagelig at skyde med.. jeg har så 3 i samme kaliber - men det lever jeg fint med :-)

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)