Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss Victory Diavari
#1
Er der nogen der har kendskab/erfaring med Zeiss Victory Diavari 6-24x56T LOTU TEC og Zeiss Victory Diavari 6-24x72T LOTU TEC, er de ok og hvor stor er forskellen kontra pris. Skal monteres på Sauer 202 jagtmatch.

Bine
Svar
#2
Prøv at sende en mail til annanias hunt her på forumét, han har såvidt jeg ved den store kikkert. Det der kan virke afskrækkende med denne kikkert er nok størresen samt prisen....

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#3
også skal man lige være obs på den på 72 bruger 34mm montage i stedet for 30.

Har lige købt 6-24x56 men har ikke nået at afprøve den

Ps. læste på et americansk forum at Lotutec var opreklameret og ikke havde nogen praktisk betydning. Skal ikke kunne sige om dette er rigtigt. Så om hvor meget du skal interssere dig for om der er lotutec på linse kan være et spørgsmål.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#4
jeg har 6-24*72 og er rigtig meget tilfreds med den, meget lys til vildsvin om natten

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#5
Der er Lotutec på alle nye Victory, men der ligger stadig nogle uden rundt omkring. De er lidt billigere.
Svar
#6
Lotutec virker 112% Du skal ikke tro på alt der er Amerikansk....

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Lotutec virker 112% Du skal ikke tro på alt der er Amerikansk....

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Må man høre noget lidt udybbende omkring erfaring, test, andet du konkludere det på?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#8
Skipper

Kan du ikke lige ligge et billede på, så jeg kan se om den virker skræmmende stor i forhold til riflen.(eller sende en mail)

Bine
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Lotutec virker 112% Du skal ikke tro på alt der er Amerikansk....

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Må man høre noget lidt udybbende omkring erfaring, test, andet du konkludere det på?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?



Jamen kære elev da. Jeg har selvfølgelig haft en Zeiss uden Lotutec og den solgte jeg til fordel for en mindre Zeiss som i mellemtiden var blevet forsynet med Lotutec.

Derudover hænder det at det regner på elgjagten, så jeg konkluderer på egne erfaringer og eleven skal da være velkommen til at kigge forbi en dag hvor vilkårene (regnvejr) er til stede. Så kan du regne med at få lov at stå ude i regnen og kigge igennem min Zeiss og så kan du sammenligne med min Leupold forsynet med Alumina RainCote Kit.

Gæt selv hvem jeg synes der vinder.........

Så behøver du ikke tro på hvad jeg har erfaret, men så kan du selv drage dine erfaringer. Så giver jeg kaffe og et håndklæde bagefter.

PS: ikke mere i denne uge da jeg tager Zeissen med på bæverjagt i morgen tidlig.[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Citat:quote:

Skipper

Kan du ikke lige ligge et billede på, så jeg kan se om den virker skræmmende stor i forhold til riflen.(eller sende en mail)

Bine


der er et her

[Image: IMG_0114.jpg]

ps jeg har 34mm eaw til salg.

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#11
Skipper

Tak for billedet, det ser godt ud.

Bine
Svar
#12
Ja den er fin men check lige denne her ud, og prisen er engentlig ok.

http://www.opticswarehouse.co.uk/proddet...556&cat=93

Det er den her jeg har våde drømme om.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Lotutec virker 112% Du skal ikke tro på alt der er Amerikansk....

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Må man høre noget lidt udybbende omkring erfaring, test, andet du konkludere det på?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?



Jamen kære elev da. Jeg har selvfølgelig haft en Zeiss uden Lotutec og den solgte jeg til fordel for en mindre Zeiss som i mellemtiden var blevet forsynet med Lotutec.

Derudover hænder det at det regner på elgjagten, så jeg konkluderer på egne erfaringer og eleven skal da være velkommen til at kigge forbi en dag hvor vilkårene (regnvejr) er til stede. Så kan du regne med at få lov at stå ude i regnen og kigge igennem min Zeiss og så kan du sammenligne med min Leupold forsynet med Alumina RainCote Kit.

Gæt selv hvem jeg synes der vinder.........

Så behøver du ikke tro på hvad jeg har erfaret, men så kan du selv drage dine erfaringer. Så giver jeg kaffe og et håndklæde bagefter.

PS: ikke mere i denne uge da jeg tager Zeissen med på bæverjagt i morgen tidlig.[Big Grin]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Du kunne bare tage mig med på bæverjagt? Så kunne jeg afprøve dem i praksis[Big Grin]

Det kunne være interessant at afprøve. Men nu ved jeg ikke lige hvor du gemmer dig henne i landet, men skriv når du er kommet hjem. Så kan jeg tage min Diavari Z med så kan vi jo se om vi kan blive enige om Zeiss har lavet en revolution eller ej [^]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Tror du os på nisser?
Mvh
Christensen
Svar
#14
Jeg har selv en 6-24x56 med LouTec monteret på en Sauer 202 med matchpibe.. Det er en fed kikkert, men ser selvfølgelig lidt stor ud, så jeg vil tro den anden (også ifølge det billede tidligere i tråden) vil se voldsom ud.. Men virkningen er jo mere vigtig end udseendet ;-) Men optikmæssigt bliver det nok ikke bedre. Min har sigte 63

Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#15
Hej, er ny her på stedet Smile

Er helt enig med M@X, kikkerter fra Zeiss er klart de bedste på markedet, og de koster (Kan man da vist nok sige!) også derefter. Men dette er jo ikke noget nyt, Zeiss har været klart førende indenfor optik helt tilbage fra før Anden Verdenskrig.

I dag er Schmidt & Bender lige i hælene på dem i min mening, og det syntes det Tyske & Amerikanske millitær vist at være enig i da deres finskytter foretrækker Schmidt & Bender kikkerter. Schmidt & Bender er enda blevet std. på det Amerikanske Marine Korps snigskyts rifler.

For at vide hvor du er på vej hen, skal du først vide hvor du kommer fra.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by KBS

I dag er Schmidt & Bender lige i hælene på dem i min mening, og det syntes det Tyske & Amerikanske millitær vist at være enig i da deres finskytter foretrækker Schmidt & Bender kikkerter. Schmidt & Bender er enda blevet std. på det Amerikanske Marine Korps snigskyts rifler.


At forskellige landes militær har valgt Schmidt & Bender behøver ikke at betyde at det er den bedste kikkert, det betyder blot at det er den bedste kikkert til prisen til det specifikke formål som den skal anvendes til.
Forøvrigt bruger både UK's og danske FINSK også Schmidt og Bender.
Misforstå mig ikke, jeg har selv Schmidt & Bender og jen finder den absolut fremragende.

Det er ikke altid en god idé at tro, at fordi det er "godkendt" af militæret, så må det være godt. Schmidt & Bender-kikkerter er fortrinvis valgt for deres robusthed og driftsikkerhed (Zeiss kikkerterne vil nok få knækket kliktårnene af i løbet af ganske kort tid, ved militært brug). En civil bruger passer bedre på sin kikkert....specielt hvis den har kostet ham 15.000,- kr.
Det klareste glas der til dato er lavet på en sigtekikkert sidder formodentlig i en Swarowski......disse fremstilles som bekendt kun til civil brug.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#17
Så er jeg da lige nød til at rette jer [^]

KBS: det tyske G22 Scharfschützengewehr er udstyret med en zeiss 3-12x?? (det durde du da også vide ID [:I] [Big Grin])

ID: Barrett M82 eren kunne i sin tid, fåes som er pakke løsning, med en 10x swarowski kikkert med juletræ (den løsning vi har i dk), jeg ved dog ikke om pakken de kaldte EOD tool, eller sådan noget også var med en swarowski kikkert.

Mvh. Loft
Svar
#18
Nu er det ikke mig der har påstået at tyske FINSK bruger Schmidt & Bender, men ok, så tar´jeg da også det på min kappe[8D]………….de bruger for øvrigt ikke Zeiss, men Hensoldt.
[Image: 10xy.jpg]
Angående Barreten må jeg melde pas – har man virkelig brugt sådan én til ammunitionsrydning??? Jeg er dog helt sikker på at Swarowski ikke fremstiller MilDot eller TS-trådkors.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#19
Hej ID

Jeg er godt klar over det ikke er dig der sagde at de tyske snipers bruger S&B.
Men du plejer at have så meget styr på alt der har med AI, at gøre at der undrede mig lidt at du ikke kom med rettelsen.[8)]

Hvorvidt G22 er udstyret med Zeiss eller Hensoldt er jeg ikke helt sikker på. det lyder jo meget logisk at det er hensoldtèrne de har brugt, men jeg husker det bare, som at der sad zeiss kikkerter på de G22 jeg har prøvet (når de ikke var monteret med termisk, der desvære næsten har størrelse af en dansk OUT [xx(]).

Barrett M82 blev indført i hæren i 95, og fik hvis jeg husker korrekt betegnelsen Finskyttegevær M/95.
Frmålet med Barretten var, at ingenørene skulle kunne skyde panserminer på omkring 300M.
At de så valgte at indkøbe dem i sæt med en 10x?? Swarowski kikkert med juletræ`s trådkors startende fra 500M til omkring 2000M. der er kalibreret til en ammo type, vi ikke har i dk. må jo så være en gåde.

Bonus [Big Grin][Big Grin]: Flyvevåbenet mente så åbenbart ikke, de kunne leve uden en portion 12,7 finskytterifler, og fik så lavet en order hos barrett på et antal m/95 rifler (det hedher den jo i hæren), hvorefter barrett jo så selæøltelig sender dem deres model 95 (boltaction, bullpop design). så det er ikke kun i hæren der findes officere der ikke ved hvad de laver.

Mvh. Loft
Svar
#20
Hej
Kan nogen guide m.h.t. køb af Zeiss Victory Diavari 2,5-10X50 i USA.
Jeg ved ikke om modellen fåes uden lys og Lotutec. Den, jeg søger, skal have både lys og Lotutec.Hvad er prisen incl. transport? Kan den købes hos TOZ og ledes uden om Post Danmark?
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)