Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stud til bipod.
#1
Oops I did it again. Det er ikke så tit jeg citerer Britney Spears, men nu er jeg kommet til at købe en riffel igen. Det er en Sako 591 Varmint i 308 win, og jeg glæder mig til at få hældt nogle kugler igennem den [:p]. Den er monteret med en type rembøjler der er forsænket i skæftet, ligesom dem jeg havde på min Sauer 202. Det er i og for sig meget fint, men så er der jo ikke noget at skrue min Harris bipod på. Kan jeg, uden at skæftet flækker, bore let for og skrue en Uncle Mikes stud med "trægevind" ind i forskæftet foran remmen og bruge den til bipod? Og kan jeg også gøre det på mine andre rifler, så der er to studs på ligesom på nogle "taktiske" skæfter?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Ja men du skal bruge den type som er med maskinskruegevind, således at du forsænker en møtrik, det holder meget bedre, og du kan fiksere den med locktite.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Ja gør som Tonny skriver.
Trægevindet holder ikke ret godt
Svar
#4
Så må jeg jo få bestilt sådan nogle. Dem med trægevind har jeg i skabet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Ca. 10 dollars hos Cabelas.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Ca. 10 dollars hos Cabelas.



Ja, ja, men så kommer man jo til at bestille alt muligt andet, så man bliver ruineret [:I].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
Hej Ujensen

Jeg har også en varmint som din og der har jeg skruet en ganske normal Uncle Mike træ stud på og indtil nu holder det ganske fint, og jeg har skudt en del med bipod. Forskæftet på en varmint er jo ganske bredt så hvis du husker at bore for så skal du ikke være bange for at skæftet flækker.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#8
Jeg har trukket 2 studs ud af to forskellige rifler, ved at bruge bipod, begge med trægevind.
Det var dog kunststofskæfter begge to.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by TRG-S

Jeg har trukket 2 studs ud af to forskellige rifler, ved at bruge bipod, begge med trægevind.
Det var dog kunststofskæfter begge to.



Det lyder ikke godt. Er der nogle der har tilsvarende erfaringer i træskæfter?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Det er logisk ar det moment de forlængede ben udsætter den relativ korte trægevindskrue for, med tiden vil bevirke at den vil begynde at arbejde og derefter blive rykket ud af gevindet. Brug derfor den med maskingevind og en spændskive.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)