Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montage og kikkert
#1
Ohøj.

Har kig på Leupold QRW Montage + baser og en Bushnell Elite over i UK,men er det nok med medium højde på montagen, hvis kikkerten hedder 8-32-40 eller 6-24-50 ??? Og er der ellers nogle som kan tale for eller imod dette køb,tænkte på om det virker ok det med at tage kikkerten af og på med den montage. Det skal sidde på en 233R tactical.

Mvh.

bka
Svar
#2
Hej bka...

Jeg har Remington 700, hvor kikkerten, en Elite 4200 6-24x40, er monteret med Leupold baser og QRW ringe i medium, ingen problemer der.

Ved ikke om der er plads til en x50, men kan lige prøve at måle hvor meget plads der er mellem kikkert og pibe en gang i aften.

limic
Svar
#3
Ok tak for det.Jeg havde også overvejet at det skulle være en remington 700 kal. 233R .Har aldrig prøvet at skyde med sådan en, men der skulle vel ikke være noget i vejen med sådan et køb, syntes kun jeg har hørt positivt om remington 700.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by bka

Ok tak for det.Jeg havde også overvejet at det skulle være en remington 700 kal. 233R .Har aldrig prøvet at skyde med sådan en, men der skulle vel ikke være noget i vejen med sådan et køb, syntes kun jeg har hørt positivt om remington 700.



Hvis du kun har hørt positivt om Rem 700 og .223, så er det fordi du ikke har læst hvad der findes herinde på VTF.

Jeg har adskillige gange klaget over at Rem 700 og Rem 7 ikke er egnet til .222 og .223 på grund af pladen der er svejset i magasinet. Opfyldning i mørke er stort set umuligt uden at fumle, men søg efter de gamle tråde, hvor det er beskrevet i detaljer.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Det Max skriver er at låsen er lavet til 308 familien og så prøver man med diverse krumspring at få den til at virke med de helt korte patroner.
Andre fabrikanter Fx Sako har lavet låse der er mere optimale til denne patron(det var da pænt skrevet)

Bortset fra ladning er det en fin riffel. Jeg er måske lidt farvet(grøn)af at have haft en stribe 700´ere, men de fungerer og skyder glimrende.
I en anden tråd har jeg skrevet om mit syn på 223 rem og dens begrænsninger hvilket er årsagen til at jeg nu dropper den.

VH Søren

Big Green for ever

Jeg har iøvrigt monteret leupold 50 mm linse i leupold Mark 4 medium ringe på min 223 med tyk pibe
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
ok tak for jeres input.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)