Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Den ukendte danske storvildtsjæger (?) (Research)
#21
Endnu en lille detalje der matcher med "Fransk Indokina"

Det nævnes på "nummerpladehjemmesiden" at der i "Fransk Indokina" kørtes i venstre side af vejen!

Læg mærke til rattets placering i "den gamle bil"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#22
Dannebrogsmand Magnus Bernhardt Christiansen?
Dekoreret 8. jan 1908

http://ddd.dda.dk/dannebrog/dannebrog_so...y=&erhverv=
Svar
#23
Har rodet lidt mere rundt med bilen og fandt 2 mulige emner

[Image: 1930willysoverlandwhippet96Atourer.jpg]

Willys Overland Whippet 96A Tourer fra 1930

[Image: 1927Oldsmobile30E.jpg]

Oldsmobile 30F fra 1927

Umiddelbart kunne Oldsmobilen ligne mest. Læg mærke til kassen på trinbrættet.

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#24
M.h.t. nummerpladen så hæfter jeg mid ved at typen er fuldstændigt identisk med den viste fra Fransk Indokina. At årstallet ikke passer beror måske på, at oplysningerne på de to sites tydeligvis stammer fra samme kilde, da det er samme nummerplade der er vist. Jeg tror ikke på, at billedet af de to biler er taget efter 2. verdenskrig.

Et sted imellem 1933 og 1940 er nok mere realstisk.

M.h.t. Magnus Bernhardt Christiansen tror jeg ikke, at det er vores mand. Jeg hæfter mig bl.a. ved, at "Grandpa Christiansen" i forvejen er dekoreret med en eller anden (udenlandsk? måske sydøstasiatisk??) medalje på fotoet. Denne burde være nævnt i biografien.
Omvendt giver det da blod på tanden, at der i 1906-08 tilsyneladende kun er udnævnt 2 dannebrogsmænd - jeg kan jo håbe at det ser nogenlunde tilsvarende ud for 1908-12. Jeg slipper nok ikke for en tur omkring Rigsarkivet/Kgl. Bibliotek [xx(]

Det er også tankevækkende at hovedpersonen har fået taget sit portræt i studenterårene i Vladivostok. Har han læst der? Er det muligt at læse i Vladivostok uden at have været i stand til at tale og læse russisk? En mulig - lidt tyndbenet - teori kunne være, at "Grandpa Christiansen" selv var udstationeret og måske gift med en udenlandsk (russisk) kvinde. Først dekoreret i Sydøstasien og siden i Danmark.

De har levet et internationalt liv i en spændende periode!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#25
Jeg mener ikke at det er en af de biler, bagskærmskanten har en fold som ikke findes på disse, jeg har som dreng kørt i en Overland Whippet og gemse mig på gulvet så mine kammerater på gaden ikke skulle se mig i sådan en, tænk om det var i dag....
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

Jeg mener ikke at det er en af de biler, bagskærmskanten har en fold som ikke findes på disse, jeg har som dreng kørt i en Overland Whippet og gemse mig på gulvet så mine kammerater på gaden ikke skulle se mig i sådan en, tænk om det var i dag....
Leif R.

The Shootist



Næh, det har den da godt nok ikke[V] Den smuttede lige[:o)]

Men hvis det er Fransk Indokina, billederne er taget, og den ene bil er en Renault, ville jeg ikke blive forbavset, hvis den anden ikke er enten en Renault eller Citroen.

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#27
Ganske rigtigt, men vi kan jo ikke vende bilen på billedet om og se forenden, det ville unægteligt gøre sagen lettere.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#28
Jeg er meget enig i at bilen med fronten frem er en Renault men mener at det er en Monaquarte fra 34-35 men er selvfølgelig ikke sikker model stella som nævnt er også et godt bud, jeg tror ligeledes at den "store" til venstre ligeledes er en Renault fra tyverne, muligvis en Renault 40cv fra 1922. Men det ligner også meget en model HF fra 1921.
mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#29
Det er ikke en renault monaquatre på det gamle billede, da en monaquatre er mere "firkantet", dog produceret i flere forskellige modeller, kofangeren har meget mindre svaj på midten samt uden lygter på forskærmen ...
Denne model var en nyskabelse med en motor på 1,3 liter og en svimlende topfart på 95 km/t..

Her er et billede af en monaquatre : http://www.classic2.dds.nl/Renault25.html

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#30
Hej Høgh

Er du kommet videre med disse personer?

Jeg har googlet lidt rundt på fotografen(CS) og har fundet ud af at han må have været aktiv omkring 1890 og frem. Før hans tid, som kgl hoffotograf, var der en kvinde ved navn Mary Steen der i en alder af 29 år, som den første kvinde blev udnævnt kgl hoffotograf.

CS, han har en søn der er opkalt efter ham (født i 1875 og død i 1963). Denne søn havde sammen med sin kone Johanne Pretrine Sonne 2 sønner, Per Sonne født 1906 og Hans Karsten født 1913.

Mens jeg har googlede faldt je over en hjemmeside hvor der er en der efterlyser flere personer fra nogle fotos. http://www.vognstyrer.dk/Gamlefotos/Cont...ner-02.htm

Af disse fotos er der flere der er taget af CS bla. er der 2 stk der er signeret og bærer årstallet 07/08.
Jeg syntes måden som CS har taget disse fotos på minder i stil meget om Granpa Christiansen. jeg har svært ved at se om det er et Chr IX eller Frederik d 8 monogram på billede, men er det et Frederik monogram, så er det tildelt efter d. 29/1 1906.

Jeg tror at vi kan udelukke at "Grandpa" tilhører militæret, jeg tror snarere at han er en foretningsmand men interesser i østindien.

Mit gæt vil være at Grandpa har været nogle år ude i østen selv, jeg syntes at kraven på både skjorte og frakke godt kunne ligne noget fra syd-øst asien. Han er så kommet hjem og fået dannebrogsordenen for tro tjeneste.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#31
Kunne det tænkes, at han har været involveret i ØK?

Det kunne jo være, at nogen ved ØK i så tilfælde kunne være behjælpelig?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)