Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Billig kikkert
#1
Da jeg er ny riffelmand, vil jeg ikke bruge en formue på en dyr kikkert, selvom de selvfølgelg er bedre.Jeg har luret på en tasco 3 9 x 50. Jeg vil bruge max 1500kr. på en kikkert, så er der nogen der har råd/erfaringer så kom ud af busken.
Svar
#2
Hej og velkommen til riflernes fantastiske verden[Big Grin]
Mit første råd må nok være: køb noget brugt og godt. 1½-6x42 af ældre tysk/østerigs mærke- så er du godt kørende. Find evt en brugt Leupold. Jeg mener at der kan opstå mange problemer pga en billig kikkert. Har lige talt med en ven om problemet. Hel ny kikkert med lys-3000kr. Den er nu på vej tilbage til forhandleren. Der var fejl på den.

Knæk og bræk

Michael
Svar
#3
Køb en ny leupold FX 4X, eks på ebay. Pris ca. 1400 og livsvarig garanti. Dækker de flestes behov til dansk jagt.

Mvh Søren
Svar
#4
Jeg købte en Tasco 3-9 x 42 brugt for 1000,- kr. Det skulle bare være reserveoptik, så jeg ville ikke give mere. Da den kom var den i uorden, Kunne ikke indstilles så både målet og korset var skarpt samtidig. Den blev sendt tilbage til forhandleren og byttet. Den nye var også i uorden, så den blev byttet igen. Nu har jeg haft den tredje liggende i en skuffe i 3 år. Jeg har ikke haft tillid nok til den til at montere den, så bruger jeg hellere de faste sigtemidler.

Men du skal få den for 1000,- kr.[Big Grin]

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
jeg kan kun anbefale at impotere en leupold fra usa med de kurser der er på dollers prøv at se de "tråde " der er om emnet.. du får en ny kvalitets kikkert for under 3000 kr. jeg mener at 1500 er i underkanten. du skal ha' noget du bliver glad for

ps prøv at se Lassescout motto det er liger i øjet

Mvh. Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#6
Nu må jeg indrømme at jeg ikke kender meget til forskellene på de forskellige serier af Leupold kikkerter, og du skriver heller ikke noget om hvorfor du ser på en 3-9X50

Du kan få en ny og billig Leupold kikkert ved at gå ned til fx. "X 40", og så vælge én fra den billige serie...

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Du kan sagtens få en god kikkert til 1.500,00
Gå efter en Bushnell Elite 3200 3-9x40
Den kan du hive hjem fra USA til ca. kr. 1.500,00
Vejl. pris her hjemme er kr. 3.895,00
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Se den her på Lauritz.com: (det er den Zeiss Conquest med varenummer 1286266 jeg mener, kan ikke linke til selve varen):

http://www.lauritz.com/ItemList/ItemList.aspx?LanguageId=1&DC=1&CPIn=0&ISz=s&PSz=s&PSzG=s&SO=3&ST=0&ArId=s&IgId=92&TTyp=0&TVal=0&FLId=1&FCId=1&FText=&LLan=s

Du glemmer hurtigt smerten ved at ryste op med de par ekstra 100 kr. sedler den kan koste, men du vil glædes over kvaliteten hver gang du ser den og bruger den.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Hej igen. Tak for jeres råd. Jeg har siden jeres svar defineret mit behov lidt, og det er skydebane og jagt i udlandet ( tyskland polen ). Derfor tror jeg at jeg skal op i noget min. x 50 belyst. Var ved hunters og havde en 3 10 x 50 Hawke nite eye belyst i næverne (1600kr). Den stod klart og fokuserede fint.Jeg hælder mest til den, og er mest vild med at købe ved forhandler hvor der er garanti og jeg kan se i den inden jeg køber. Modet svigter mig lidt ved f.x at købe på lauritz som Lassescout anbefaler. Til gengæld ville jeg ikke tøve med at købe våben der, men det er en anden snak.
Svar
#10
Bane og mørkejagt er nok de 2 mest forskellige behov der kan kombineres. Medmindre du overvejer den nye Swarovski eller den Bushnell elite 6500, som vi ikke har set meget til endnu, bliver det svært. Disse ligger i øvrigt en del over den økonomi du tidligere har lagt for dagen.

Men indenfor den økonomi du vil bruge, ville jeg prøve at finde en brugt kikkert med en linse på 50 mm(for at få lys nok) et max power på omkring de 20(en ren bane kikkert skulle have haft mere).
En min power så lavt som muligt, så du får noget synsfelt.

Glem alt om kliktårne og belyste sigtemidler. Disse kan næppe indgå i en ordentlig kvalitet i denne prisramme.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#11
Der sidder en Bauch og Lomb (Bushnell) 3000 Elite 5-15 x 56 på den sidste riffel jeg købte. Den kan måske godt presses ned på din budgetgrænse, hvis du er interreseret.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#12
Citat:quote:

Modet svigter mig lidt ved f.x at købe på lauritz som Lassescout anbefaler.



Du har fortrydelsesret på Lauritz.

Jeg købte engang en riffel der. Da jeg var oppe og hente riflen var jeg en smule skeptisk overfor den. Det så han straks og det første han spurgte om var, om jeg ville fortryde, for jeg havde 14 dages fortrydelsesret.

At man så har brugt penge på tilladelsen forinden er en anden sag - men det skal man jo ikke have for at købe en kikkert.

Det gælder i øvrigt generelt for alt e-handel i DK - du har 14 dages fuld fortrydelsesret.

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Hej Flemse (jeg nægter at skrive "skat", så godt kender jeg dig ikke endnu [Big Grin])

Jeg forstår din skepsis overfor auktionskøb. I dette tilfælde ville jeg nu godt turde, hvis prisen modsvarer den risiko man løber. Kommer prisen op på det du kunne hjemtage en ny for fra USA (brug search knappen for mere info) så ville jeg glemme det, så er der bedre sikkerhed ved at købe fabriksnyt "overthere".

Angående objektivåbning og lysstyrke, så skal du være klar over, at en kvalitetskikkert med f.eks. 42 mm optik kan vise sig at give bedre mørkeydelse end et stykke billigt kram med en åbning som en gulvspand. Det er ikke kun de teoretiske beregninger der siger noget om mørkeydelsen. Også slibningens tolerancer og overfladebehandlingen har stor indflydelse her, og det er det, der virkelig adskiller de gode fra de mindre gode.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Medmindre du overvejer den nye Swarovski eller den Bushnell elite 6500, som vi ikke har set meget til endnu, bliver det svært.
Big Green for ever



Hva' mener du med det ... der sidder da en Elite 6500 2.5-16x50 på min riffel [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Medmindre du overvejer den nye Swarovski eller den Bushnell elite 6500, som vi ikke har set meget til endnu, bliver det svært.
Big Green for ever



Hva' mener du med det ... der sidder da en Elite 6500 2.5-16x50 på min riffel [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]



Hvis jeg ikke kørte til Polen om 7 timer skulle jeg have været i Laurbjerg, men det må vente til næste uge. Jeg må prioritere.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)