Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valg af Våben
#1
Jeg bestod min jagtprøve idag, og nu skal jeg ud købe nogle våben. Jeg har tænkt på at købe en beretta eller en miroku, men ved ikke hvad for en der er bedst for mig? Jeg vil også købe en salon riffel, og har tænkt på at købe en Anschütz.
Svar
#2
Tillykke med tegnet [Smile]

Medmindre penge ikke har nogen betydning, vil jeg anbefale dig at købe brugt - det er sandsynligt at det du har lyst til at købe nu, ikke er det samme som det du ville købe om et år(med større erfaring), så på den måde reducerer du tabet ved eventuelle udskiftninger.

Derudover er der ikke mange våben der slides op, så medmindre der er tale om deciderede defekter, er det normalt intet problem at købe brugt.

Jeg ved ikke hvorfor du lige har de mærker i tankerne, men find ud af dit behov, gå ud i forretningerne og tal med dem om sagerne.

Det er nok en god idé at lyfte dine købstanker herinde, når de bliver mere konkrete, så en 'smart' sælger ikke vildleder dig mere end vejleder [Wink]

Hvis du har rådyr i tankerne skal du i øvrigt op i noget større end en salonriffel - hav lige det i tankerne...

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Tillykke med jagtprøven - og knæk og bræk til dig med de kommende jagter.

En af de bedste måder at gøre det på, er at købe det våben som passer til DIG.
Prøv at få forhandleren til at måle dine arme m.v.

Nogle forhandlere tilbyder også gratis skæftetilpasning ved køb - og så vælger du dét våben du syntes bedst om.

Mht Anschütz salonrifler - så går du sjældent galt af Anschütz.
Har selv en model 1451G, det er en "jagt-salonriffel" med ikke for tykt løb og som er dejlig let og præcis.

Anschütz laver tit sportsudgaver med tykt løb også, de kan være lidt tunge i det.

Jeg er så glad for min, at jeg har stoppet en Schmidt&Bender 1.5-6x42 kikkert på den. Dét er en skøn kombination.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#4
Tak for de gode råd, og det er også det jeg har fået af vide af andre. Jeg er dog kun næsten 16, så riffeljagt må vente [Sad]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)