Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CZ 452 Amarican 17 HMR
#1
Som jeg læser det har alle modeller af CZ 452 Amarican HMR snelle (adj trigger) er det ikke korrekt forstået?

http://www.czub.cz/katalogy/katalog_en.pdf
Svar
#2
Umiddelbart vil jeg mene, at "adj. trigger" betyder at aftrækket er justerbart ikke at det er et aftræk med snelle.

Mvh
Sten
Mvh
Sten
Svar
#3
Dvs. at SST (single set trigger) på 453érne betyder snelle?
Svar
#4
Nedenstående er sakset fra Wikipedia:

Single set trigger:
A set trigger allows a shooter to have a greatly reduced trigger pull (the resistance of the trigger) while maintaining a degree of safety in the field. There are two types: Single Set and Double Set. A Single Set Trigger is usually one trigger that may be fired with a conventional amount of trigger pull weight or may be 'set' by usually pushing forward on the trigger. This takes up the creep in the trigger and allows the shooter to enjoy a much lighter trigger pull.

Så svaret må være ja [Big Grin]

Mvh
Sten
Mvh
Sten
Svar
#5
Tak for svaret :-)

Nu har jeg bestilt en 452ér, men bliver lidt i tvivl om det skulle have været en 453ér. Er der nogen der har erfaring med de to typer?
Svar
#6
Du skal ikke begynde at fortryde dit valg af en 452'er. Det er en fantastisk salonriffel til prisen.
En 453'er har selvfølgelig den fordel, at den har snelle, men snellen på denne riffel er imo ikke særligt velfungerende.

Du kan justere en 452'ers aftræk til at være sprødt nok til god præcision. Det bliver aldrig et Sako-aftræk, men det kan faktisk blive helt godt.

Prøv at kigge forbi http://rimfirecentral.com her er der mange tråde om justering af aftrækket under forum CZ

Med venlig hilsen

Michael Johansen
Svar
#7
OK jeg holder fast i min bestilling af en 452ér med Leopold optik :-). Så nu er det bare om at vente. Der er desværre relativ lang ventetid (distributøren var vist løbet tør).
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)