Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nikon eller Bushnell
#1
Jer er kommet til at købe en sporter riffel mere og der er ikke nogen kikkert på den, så jeg skal have fundet en kikkert som primært skal bruges til feltskydning. helst ville jeg have en S&B 5-25x56 men det rækker budgettet ikke til så jeg er på udkig efter et billigere alternativ. Jeg har kigget på Nikon monarck 6-24x50 og Bushnell elite 6500 4,5-30x50. er der nogle der prøvet disse kikkerter? er de klikfaste? jeg kan ikke finde ud af hvilken af de to jeg skal vælge så hjælp[Smile]

P.s forslag om leupold kan godt forkastes med det samme, jeg ved godt det er gode kikketer men jeg gider ikke den varierende øjeafstand.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#2
Hej Sako

Hvad har du købt [Wink]
Kender ikke noget til de nævnte modeller. Har en Nikon som jeg er overrasket over hvor godt glas der er i den den. Når nu du skal se efter hvor markeringen til 5eren er på fru hjort ude på 320 m så kunne det jo være at Nikon var bedre end Bushnell [Big Grin](Bushnell har jeg aldrig haft fidus til)

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
Hej Halvauto

Jeg hælder faktisk også selv til Nikon`en men det der tiltaler mig ved Bushnellen er at den går op på 30x forstørrelse, netop for at kunne se træfområder på lang afstand. Men jeg er nervøs for om den er klikfast. Jeg har da selvfølgelig købe en Sako mere[Smile] (Sako 75 sporter 6,5x55)

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#4
Hej Sako

For min erfaring...Nikon glas er bedre da Bushnell.Eget begge og have den monteret på et par af varmint rifler.Med Nikons Ultra Clear Coat lens,der kikkerten kigger clearer og brighter til mig.
Jeg synes Nikon Monarch kikkert er stort kikkert for et billig alternativ til de fin optiks lavet i Europa..
Et godt tidlig morgen og senere aften kikkert with 95% lys samling lens. ....Så jeg vælge Nikon over Bushnell for et billig kikkerten.[Wink][Smile]..... Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#5
Hej Sako

Hvad med Zeiss Conquest 6,5-20 de er på tilbud hos korsholm, og har du ikke allerede en af dem i forvejen, som du er tilfreds med, eller husker jeg forkert?

Hilsen JM
Svar
#6
Hej 6MM

Jo jeg har faktisk mere end en conquest 6,5-20x50 og er som du skriver helt tilfreds med dem, men jeg vil godt have en smule mere forstørrelse end 20x og så skal der vist bare prøves noget nyt[Smile]

Jeg tror jeg bestiller Nikon og sparer lidt længere.. jeg vil have en S&B 5-25...[Big Grin]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#7
Jeg er nu på min tredje Nikon, og det eneste jeg fortryder med mine to forige, er at de blev solgt med riflerne de sad på [V] Den nuværende er en 3,5-10X50 med lys. Jeg fik den så svinebilligt at jeg er overbevist om at der er nogen der er ked af at de handlede med mig den dag (Læs: De har tabt penge på at sælge den til mig [}Smile])

De er meget lysstærke og klare, og jeg ville ikke satse på Bushnell. Jeg tror dog at både de dyrere Bushnell og Nikon er lige klikfaste, så der ville jeg overhovedet ikke bekymre mig [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#8
Tak for alle svar[Smile]

Det blev en Nikon Monarch. Som er bestilt ved Optic Zone..

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#9
Så er Nikonén kommet hjem, de er sgu kvikke ved The optic zone, blev bestilt sidste søndag og var i Dk onsdag, og så skulle Pest Danmark også lige have nogle dage til opkrævning af diverse gebyere og skatter. kikkerten ser fin ud, og skal forhåbenlig snart testes[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#10
Hvad blev den samlede pris så [?]

Det er jo rart hvis jeg skulle blive bindegal og købe en Sako Varmint 85 i cal. 223 [Big Grin]

"Det eneste , der er kedligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#11
Lige knap 3800 dkr. alt inclusive.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)