Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad er den bedste håndkikkert til 2-3000 kr?
#1
Min far ønsker sig en kikkert til sin fødselsdag.
Mutter har sat mig på opgaven.
Jeg selv har en bushnell h20 i 10x42. Den fungerer fint - men jeg ville nok ikke købe en sådan igen.

Zeiss og swarowski og den slags sager, som jeg normalt ville foreslå, er ikke interessant. Den slags beløb vil de ikke bruge på en kikkert.

Nogle der har gode erfaringer med kikkerter i den prisklasse?

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Min far købte engang en Zeiss(JENA) hos Frankonia jagd(Gennem jagtimportlageret så vidt jeg husker) Det er en brugt milli-kikkert,og den er temmelig tung.Men det er en fantastisk kikkert-super skarphed-og så er den gummiarmeret.Største ulempe er nok at der er terrænstreger i den.Men kan man leve med dét,tror jeg ikke man får en bedre kikkert til de penge(mener den kostede omkring 2000 kr.)

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#3
Hej Ran

Det er muligt at få en Zeiss næsten til de penge, måske den her er en mulighed http://www.opticsplanet.net/zeiss-conque...ulars.html eller den her den holder prisen http://www.opticsplanet.net/zeiss-8x30-c...ulars.html

Hilsen
Palle

Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Once you've been amongst them, there is no such thing as too much gun.
Svar
#4
Jeg kan kun anbefale steiner's Sagor II...7x50... en yderst behagelig gummiarmeret kikkert med autofocus... min er købt i tyskland til ca. 2300 kr...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

Jeg kan kun anbefale steiner's Sagor II...7x50... en yderst behagelig gummiarmeret kikkert med autofocus... min er købt i tyskland til ca. 2300 kr...


Det lyder interessant... har aldrig hørt om det mærke før. Hvor i Tyskland købte du den?

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)